7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jobnl

KPN glasvezel / Experiabox draadloos internet: een drama

KPN glasvezel / Experiabox draadloos internet: een drama

Had voorheen KPN ADSL met KPN Experiabox. Draadloos werkte dat probleemloos naar mijn MAcBook Pro op eerste etage. Alleen nogal traag.
    Heb nu glasvezel met nieuwe KPN Experiabox en zou ik volgens de overvloedig bezorgde folders “klaar moeten zijn voor de toekomst” en zou ik “supersnel internet” moeten hebben.

Niets is minder waar. Het werkt wel maar ik ben er alleen maar op achteruit gegaan.
    – Bijv. Youtube filmpjes bekijken: duurt eindeloos voordat het filmpje start
    – Zeer traag inladen van tal van websites
    – Het bereik is veel kleiner dan met de oude combinatie. Voorheen kon ik op het terras nog internetten, dat gaat nu niet.

Krijg het probleem via de KPN helpdesk niet opgelost.
    Heb hier al heel veel tijd aan verloren en ben zeer ontevreden over KPN…….
    Sommigen adviseren om een Airport Extreme te kopen en die te koppelen aan de Experiabox.
    Is dat de oplossing?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Na 3 maanden werkt alles goed!:|

Bijdrager
    RamonV

Bij mij was het binnen 2 weken al goed, al is die stock router inderdaad gigantisch kut. Al sta je er naast hij haalt 40 mbps nog niet eens (met een 50 mbps abonnement) terwijl dat bekabeld en draadloos via de AE wel met gemak lukt.

Bijdrager
    Niels

Probeer eens de kanalen op je modem uit, dat scheelt meestal een stuk (ga naar 192.168.2.254 in je browser en login)

Bijdrager
    wouter57

– Bijv. Youtube filmpjes bekijken: duurt eindeloos voordat het filmpje start
    – Zeer traag inladen van tal van websites

Uninstalleer Flashplayer en zet het er opnieuw op. De bovenste regels zijn mij goed bekend.Installeer geen Divx of andere extensie,s in je browser want dat gaat vaak vechten met Adobe Flashplayer. Wachten bij het starten van de filmpjes op YouTube en de hele browser of je nu de krant leest liep volledig in de soep maar bij herinstallatie van Flashplayer was het opgelost.

Bijdrager
    pepijn-paans

heb precies hetzelfde probleem, zit momenteel zo’n 4 meter bij mijn experia box vandaan, heb een alles in een pakket, met een beloofde internet snelheid van 40Mb/s
    als ik nu een snelheid test doe, kom ik op ±29 Mb/s

Bijdrager
    Chorro
    wouter57 op 17 juni 2013

- Bijv. Youtube filmpjes bekijken: duurt eindeloos voordat het filmpje start

Das naar mijn idee een fout van Youtube. Heb er ook last van, terwijl andere contentaanbieders Full HD direct zonder problemen start. Ook op een netwerk van ruim 400 Mbps doet Youtube moeilijk.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.