6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jamba

Kpn glasvezel en airport extreme

Misschien wat laat maar ik heb gisteren een contract voor glastotaal bij kpn genomen.
    Nu drie jaar xms glas gehad maar mijn vraag is.
    Ik wil graag mijn Apple tv mac ipad en en iphone lekker laten door werken met kpn glas.
    Welke instellingen moet ik nemen of is het niet de juiste keuze om kpn te nemen?

Bijdrager
    piebas

Je zult je AE in brug-modus moeten zetten omdat de experiabox het netwerk regelt.

Waarom van XMS naar KPN.

Bij XMS kun je dit soort “dingen”beter zelf regelen omdat je je eigen router kunt kiezen.

Ben zelf geen experiabox fan, je kunt er weinig zelf aan instellen en het geeft nogal eens problemen.

Bijdrager
    Mr Evil

Je kan de router van KPN omzeilen door een managed switch achter de glas nt te hangen, je pakt de vlan er uit die je wenst en gebruikt daarna de experiabox alleen nog maar voor telefonie.

Bijdrager
    polansky

Koop een Asus RT-AC68U – en je kunt de hele experiabox en je AE de deur uit doen.
    Zo heb ik het hier ook gedaan met XS4all glas (die wordt overigens geleverd met een op zich prima Fritzbox 7390). De Asus kun je rechtstreeks aansluiten achter je NT en je hebt meteen Internet, VOIP en IPTV.

Die Asus is een doosje waar je hele AE niet aan kan tippen. Niet in snelheid en niet in comfort en gebruiksgemak. KPN’s eigen experiabox is een doosje waar je helemaal niet veel mee kunt.

Bijdrager
    piebas

Voor zover ik weet heb je de experiabox nog steeds nodig voor telefonie, je krijgt deze gegevens niet van kpn.
    Voor de overige zaken kun je inderdaad wel zelf iets regelen als je thuis bent in vlan’s e.d.

Bijdrager
    madcat

Je ipad en apple tv werken prima als je de AE in brug mode zet.
    Als je echter wat meer wilt doen dan “internetten” zal je de experia box moeten vervangen.

Zelf heb ik een mikrotik router gekocht, zodat ik weer een vpn server kon draaien en van buitenaf op mijn server kon inloggen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.