10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    fatboysmart

KPN gaat apps blokkeren

Ik had verwacht dat dit nieuws wel op de voorpagina van OMT zou verschijnen, maar zelfs na een paar uur zie ik het nog niet. Dan maar even een linkje naar de ‘concurrent’.

http://retweet.nu/1ASxV

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de overige providers volgen. Degene die NIET volgt kan wel eens goede zaken gaan doen in de toekomst.

Bijdrager
    pim939

Slecht!

Inactief
    Anoniem

Dit staat niet op de voorpagina omdat dit niet echt specifiek Apple-nieuws is, maar nieuws dat OOK andere KPN-gebruikers gaat treffen.

Bijdrager
    KarelWillem

Citeer het dan wel even goed, wil je?

KPN gaat niets ‘blokkeren’, ze gaan er alleen geld voor vragen.

Op welke manier ze dat voor elkaar willen gaan krijgen is alleen nog even de vraag.

Bijdrager
    fatboysmart

Het was geen citaat maar een conclusie van mijn kant. Als KPN dit gaat invoeren dan zullen sommige functies in sommige Apps worden geblokkeerd totdat je een extra abonnement neemt… lijkt me dus niet zo’n slechte kop.

Bijdrager
    Oulad

Slecht plan

Bijdrager
    jf

Het is op zijn minst een aparte actie. KPN zegt 200 miljoen euro te zijn misgelopen door het gebruik van apps als whatsapp en dergelijke. Ze zeggen er alleen niet bij wat het verkopen van databundels + verkeer buiten die bundels e op heeft geleverd over diezelfde periode, en of dat “mislopen” een gevolg is van het gebuik van ‘sociale’ apps, of dat misschien sms-en in zijn geheel wat teruggelopen is.

Het riekt mij vooral naar een typische eerst lokken en dan uitwringen actie.

Bijdrager
    fatboysmart

Bewijst dat de beleidsmakers bij KPN nog in de vorige eeuw leven. Ze kunnen de moderne technologie niet bijbenen, en gaan zich er dan tegen verzetten. Volgens dezelfde redenering zou KPN ook toeslagen kunnen heffen op e-mails, omdat hun gewone vaste lijn telefoontjes omlaag gaan. Zonder e-mail had je immers gebeld…

Ze merken het vanzelf wel… geen hond neemt nog een iPhone met KPN abbo straks.

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik ben er fel tegen maar ongehoord is het niet, in Amerika zijn ze er ook op verschillende manieren mee bezig en erger nog gaat het daar om de “vaste lijnen thuis”.

Na het lezen van dit nieuws over de mobiele KPN tak ben ik dus direct bang dat dit een soort glijdende schaal gaat zijn en dat KPN dus ook ervoor open zou staan dit bij de thuislijnen van mensen te gaan doen.

Dat krijgen we daar dus ook onderscheid in verschillende takken van internet, voip, streaming media ect ect omdat die diensten ook vreten aan en uit andere markten. En dan is de grootste angst van allemaal natuurlijk nog wel datacaps, in een tijd waar 720p streams geen bijzonderheid meer zijn en de pijpleidingen zo snel zijn dat we in een dag of 3 door ons maand cap blazen.

O jee, ik ga in ieder geval zorgen dat ik bij de eerste beste kans weg ben bij de KPN.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik vind dit veel erger
    Toen het nog een staatsbedrijf was (PTT) gebeurde dit niet. Ooit had KPN een miljarden schuld. Of dat inmiddels weggewerkt is weet ik niet, maar de consument heeft er aan “meegewerkt”.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.