11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Brilsmurf

KPN Externe harde schijf online

KPN heeft weer een nieuwe dienst, namelijk een harde schijf van 50 gig bij hun op de server voor 5 euri per maand.
    Mooi dus om files veilig te stellen.

Maar goed, je raad het al: ze bieden alleen windows ondersteuning.
    De man van de helpdesk van KPN zei dat het ook wel onder OS X moet werken maar weet niet hoe.

In feite maak je in windows in internet verkenner, onder optie extra een netwerkverbinding aan en dan ziet je computer een extra harde schijf.

Wie weet hoe ik die ook kan benaderen met de mac?

Bijdrager
    YoYelloW

klinkt als webdav

Bijdrager
    readefries

Op de FAQ van Back-up online van KPN staat:

Het Back-up Online programma werkt niet op een Apple Computer.

Bijdrager
    Nikita

Tja, grote kans dat ze dat zeggen om gezeik te voorkomen. Ze hebben het natuurlijk alleen met Windows getest omdat dat hun doelgroep is en de rest “werkt dan niet”. Simpel.

Maar als je in Windows dat ding via een soort netwerkverbinding kan bereiken, dan moet ‘ie via andere platforms toch ook te bereiken zijn? Allicht dat KPN een programma meelevert die je HD synchroniseert met die web-schijf, en dat dat dan niet werkt onder OSX kan ik me voorstellen.

Bijdrager
    JeePee

Je kunt als Mac-gebruiker ook voor 5 dollar onbeperkt terecht bij Mozy en voor niets heb je 2 GB.:D Het is een Beta, dus er kan nog wat mee aan de hand zijn, zorg daarom altijd voor een extra backup.:roll:

Ik ken wel iemand die problemen heeft gehad, die waarschijnlijk te wijten zijn aan Mozy en dat is ook de reden dat ik het op dit moment niet heb draaien…:|

Bijdrager
    smoothly

Je kan je opgeven voor een gratis proef van 30 dagen… Ik zou zeggen, probeer het gewoon. :D [size=9:afdae0c466]kan je daarna ons laten weten of het lukt…[/size:afdae0c466]

Bijdrager
    Stadsman
    ”JeePee”

Ik ken wel iemand die problemen heeft gehad, die waarschijnlijk te wijten zijn aan Mozy en dat is ook de reden dat ik het op dit moment niet heb draaien…:|

Hoi JP!

Bij mij draait Mozy inmiddels weer. Ik heb het probleem dat ik destijds had niet volledig kunnen reproduceren maar het had te maken met het feit dat ik naast de standaard instellingen ook mijn documenten folder synchroniseerde. Nadat ik dat heb uitgezet werkt Mozy nu probleemloos.

C.

Bijdrager
    JeePee

Ha, dan ga ik Mozy nu weer installeren. :D

Bedankt C.!:wink:

Bijdrager
    Brilsmurf

Leuk dat jullie allemaal reageren maar extra harde schijf online is een andere dienst als backup online.
    Het gaat mij dus om harde schijf online.

Bijdrager
    JeePee

:oops: Je hebt gelijk, het is een andere dienst. Voor 5,95 een externe HD van 50 GB, uitbreidbaar tot 1000 GB voor 79,95 per maand.

Ik ben benieuwd hoe snel dat werkt. Op mijn werk zitten wij in een woonwijk, via ADSL gekoppeld aan een netwerk een paar kilometer verderop en ik word er ontzettend moe van… Zooo traag en het werkt zeer irritant. Ik ben benieuwd hoe dat met dit van KPN zit, maar hoewel het op een Mac mogelijk wel zal werken, zullen ze het niet ondersteunen, lijkt mij. Triest eigenlijk, aangezien Primafoon in een ver verleden nog Macs heeft verkocht…:P

Bijdrager
    wouterhasekamp

Harde schijf van KPN zichtbaar maken gaat via:
    – Finder
    -> Go
    -> Connect to server
    -> https://www.extra-hardeschijf-online.nl/gebruikersnaam@extra-hardeschijf-online.nl
    -> userid en password

Hij is dan meteen zichtbaar onder “shared”, maar het duurt erg lang voordat je de lijst met files ziet

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.