8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomas12000

KPN experiabox+iMac

heey, ik heb een iMac en een KPN experiabox black met ADSL.
    het probleem is, dat ik met mijn playstation beter internet wil hebben, voor de mensen die hier vanaf weten: ik wil van NAT 3 naar NAT 1 met internetkabel. nu heb ik gelezen dat ik bij de instellingen van de experiabox poorten moet openzetten. ik moet mijn IP adres invullen bij safari/google chrome/firefox, maar het probleem is, wanneer ik mijn IP invul, er geen verbinding met de server mogelijk is. Ik kan dus niet bij de instellingen van de Experiabox. hopelijk kan iemand mij helpen.
    ik ben trouwens opzoek naar een nieuw Modem. ik zat te denken aan een Linksys of een Belkin, weet iemand een geschikte (dure+goede)?
    Gr. Tomas

Bijdrager
    Tomas12000

ik ben daar een uurtje geleden geweest. wat ze boedoelen met: “Open uw browser, bijvoorbeeld Internet Explorer of Safari
    Ga naar 192.168.2.254
    Klik op ‘Toolbox’
    Klik op ‘Delen van Spelen & toepassingen’ “
    bij dat “ga naar” gaat het verkeerd. ik doe mijn IP adres typen, enter, en dan komt er een venster: safari kan geen verbinding maken met de server
    ik heb ergens gelezen dat KPN niet samenwerkt met experiabox interface
    maar bedankt voor het proberen

Bijdrager
    Tomas12000

weet iemand nog een nieuwe modem? (+router?)

Bijdrager
    Beaglelover

Wat type je dan voor ip-adres in bij ‘ga naar’? hier moet echt wel 192.168.2.254 ingevoerd worden anders kom je niet in de instellingen van je Experia box.

Hier staat ook nog een mogelijke oplossing: http://www.cardsharing4all-portal.stx.nl/forum/index.php?page=Thread&threadID=5394

Bijdrager
    bouncer

Ip adres 192.168.1.254 zou wel eens kunnen werken om in de Experiabox te komen.
    Althans dat werkte toen ik nog een experiabox had wel.

Edit: zoek je een modem of router. De experiabox is beide. Bij vervanging van de experiabox moet je wel opletten. KPN heeft dat ding geconfigureerd voor haar netwerk. Toen ik nog KPN had (nu Ziggo) heb ik er een Airport Extreme als draadloze router achter gezet.

Bijdrager
    johnkeates

Een nieuw modem is niet mogelijk als je InternetPlusBellen hebt, als je alleen internet hebt kan je e.e.a. bij elkaar hacken op een nieuw ADSL2+ modem. Als je dus alleen maar internet hebt kan je zelf een modem kiezen, en daar bijvoorbeeld een AirPort Extreme Base Station op aansluiten.

Bijdrager
    cardwizard

Ten eerste , slechte topic titel

Het heeft niets met een iMac te maken natuurlijk , en zo kan het topic niet snel terug gevonden , ook PS3 mensen slaan het waarschijnlijk over

Goed , dat waren de huishoudelijke dingen , nu jouw probleem

Heb je toevallig een Thomson 789vn ? dan ben je direct klaar , die firmware van KPN die daar in zit is brak en poorten open zetten haalt geen snars uit ! , ter vergelijking KPN dochter Xs4All bied deze router ook aan maar dan met de originele firmware en De PS3 heeft geen last meer van NAT 3 !!!!

KPN geeft wel aan bezig te zijn met nieuwe firmware echter duurt dit al meer dan een half jaar

Heb je een andere router van hun dan kan ik aanraden even op het KPN forum te kijken (http://kpn.gebruikers.eu/) , het staat daar vol met dezelfde problemen en oplossingen voor de diverse type routers

Het webcare team mailen daar heeft geen zin die antwoorden gewoon lekker niet als hun de vraag niet aanstaat , en ik dacht nog wel dat daar een webcare team voor was :nerd:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.