6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Gauloises

KPN Experiabox & Mail

Ik heb voor mijn moeder (74) bij de KPN Internetplusbellen aangevraagd en geinstalleerd. Alles ging probleemloos echter het ophalen van mail met apple-mail lukt niet. Alleen webmail. Volgens de meegeleverde gegevens is het een kwestie van de standaard instellingen zoals: mailadres, popserver, smtpserver, wachtwoord. Dit allemaal gedaan hebbende blijft het onmogelijk om via applemail de mail binnen te halen. Om mijn moeder telkens de mail via webmail te laten doen lijkt me niet handig. Ik wil dit gewoon via mail ingesteld hebben. Wie weet of er ergens een addertje onder het gras zit met de instellingen?

Bijdrager
    ISS

Inkomende server: pop.kpnplanet.nl
    UItgaande server: mail.kpnplanet.nl
    Gebruikersnaam: gebruikersnaam (zonder @etcetc…!)
    Wachtwoord: wachtwoord

Bijdrager
    Gauloises

Het zal dan wel de gebruikersnaam geweest zijn, ga het deze week maar eens uitproberen. Dank zover.

Bijdrager
    marbo

Het addertje is dat je bij je gebruikersnaam juist wel het gedeelte @kpnplanet.nl moet invullen.
    Het staat ook gewoon in de handleiding van KPN:
    Bij Gebruikersnaam vult u de [email protected] in

Bijdrager
    Paul en Tess

Als ik bij m’n moeder ben en m’n MacBook bij me heb maak ik ook iets dergelijks mee.

Ik lift mee op een Wifi van iemand in de buurt die z’n firewall niet dicht heeft staan. Alleen mailen met Apple mail lukt me niet maar weer wel met webmail. Nu maak ik daar verder geen punt van… dacht eigenlijk meer dat het lag aan een bepaalde poort die op de router van die goede buur dicht staat.

Bijdrager
    OMT-fan

Klopt Marbo, daar ging het bij mij ook mis in het begin….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.