18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Relentless

    Kpn Experia Box

    Vandaag mn Kpn Experia Box ontvangen, alles ingesteld enzo.
    Als ik dan mn router aanzet krijg ik in het scherm dat ik het wachtwoord in moet typen,dat is allemaal geen probleem.
    Heb volgens mn netwerk vol bereik, echter als ik Safari open krijg ik de melding dat ie de server niet heeft gevonden.

    Heb mn best gedaan door deze topics door te lezen en te proberen, maar nog steeds geen verbinding maar wel vol bereik.

    http://forum.onemorething.nl/search.php?search_terms=all&search_keywords=kpn+experia+box
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=126665

    Wat doe ik fout ?

    Op mn iPhone ook geprobeerd, daar krijg ik ook de melding ” Safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is”

    Ben ik wat vergeten in te stellen ofzo?

    Bijdrager
    Pieterr

    Heb je de Siemens of de Thomson versie van de KPN Experia Box?
    En welke router heb je precies?

    Bijdrager
    JWB

    Heb je het juiste wachtwoord wel ingetypt voor je draadloze netwerk? Stomme vraag misschien, maar je kan daardoor vol ontvangst hebben, maar geen verbinding.

    Check (op je Mac) ook even of je:
    – misschien proxy’s hebt aanstaan
    – wel DHCP hebt aanstaan

    Bovenstaande is te vinden onder systeemvoorkeuren->netwerk

    Bijdrager
    Relentless

    Ik heb de Thomson SpeedTouch 780

    Bijdrager
    Relentless

    Wachtwoord is zeker goed.
    Geen Proxy’s aan
    Configureer Ipv4: Via DHCP

    Bijdrager
    JWB

    Ok, probeer ook het volgende nog eens:

    – EP aan/uitzetten
    – Reset EP
    – Firefox: is de site dan ook onvindbaar?

    Bijdrager
    Pieterr

    Wat bedoel je met “als ik dan mijn router aanzet” ?
    Heb je naast de Experia Box, nog een (wireless) router? En zo ja, welke precies?

    Ik meen dat de Experia Box zelf ook een router heeft, en dan moet je dus even opletten hoe handig om te gaan met twee apparaten die beide de router functie kunnen/willen vervullen. Meestal dien je er dan één in bridge-mode te zetten (dwz de router functie uit te zetten).

    Bijdrager
    Relentless
    ”Pieterr”

    Wat bedoel je met “als ik dan mijn router aanzet” ?
    Heb je naast de Experia Box, nog een (wireless) router? En zo ja, welke precies?

    Ik meen dat de Experia Box zelf ook een router heeft, en dan moet je dus even opletten hoe handig om te gaan met twee apparaten die beide de router functie kunnen/willen vervullen. Meestal dien je er dan één in bridge-mode te zetten (dwz de router functie uit te zetten).

    Sorry, met router bedoelde ik de Experia Box.
    Was een beetje onduidelijk, mijn fout :x

    Bijdrager
    Relentless
    ”JWB”

    Ok, probeer ook het volgende nog eens:

    – EP aan/uitzetten
    – Reset EP
    – Firefox: is de site dan ook onvindbaar?

    Experia box gereset, maar geen effect.
    Met FireFox is de server ook niet te bereiken.

    Bijdrager
    macjk

    Kom je bekabeld wel op het internet??? dan weten we in ieder geval of je internet het doet.

    Bijdrager
    Pieterr

    Heb je dit al geprobeerd?
    http://www.kpnadsl.com/support/technischevragen-experia2.html#38

    Start een webbrowser en typ http://192.168.1.254/ in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de KPN Experia Box verschijnt.

    Klik in het menu op Breedbandverbinding. Blader op de pagina naar beneden naar Kies een taak…. Klik op de link Verbinding met het internet controleren

    Je komt in het scherm Verbindingscontrole. Klik op de knop Verbinding controleren

    Wanneer er bij de test resultaten een rood kruis voor DSL staat dan is de verbinding met de DSL service niet in orde. Controleer of de bekabeling en de splitter goed zijn aangesloten.

    Wanneer er bij de test resultaten een rood kruis voor ATM en PPP controleer of het lampje Internet op de voorkant van de KPN Experia Box brandt. Brandt het lampje Internet niet, volg dan V&A 1.6 op.

    Bijdrager
    Relentless

    Ik ga het even proberen;)

    Bijdrager
    appletick

    Kijk ook eens rond op dit forum: http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/index.php

    Het kan idd zijn dat je iets fout hebt zitten in je meterkast. Het ISRA-punt wil nog wel eens een zooitje zijn in een oud huis bijvoorbeeld.
    En als je bedraad wel internet hebt ligt het dus aan het draadloos gedeelte en niet bij je meterkast.

    Bijdrager
    Relentless
    ”appletick”

    Kijk ook eens rond op dit forum: http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/index.php

    Het kan idd zijn dat je iets fout hebt zitten in je meterkast. Het ISRA-punt wil nog wel eens een zooitje zijn in een oud huis bijvoorbeeld.
    En als je bedraad wel internet hebt ligt het dus aan het draadloos gedeelte en niet bij je meterkast.

    Heb het in de meterkast aangesloten, krijg dan ook niks.
    Heb trouwens geen vaste telefoon verbinding.

    Bijdrager
    Relentless
    ”Pieterr”

    Heb je dit al geprobeerd?
    http://www.kpnadsl.com/support/technischevragen-experia2.html#38

    Start een webbrowser en typ http://192.168.1.254/ in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de KPN Experia Box verschijnt.

    Klik in het menu op Breedbandverbinding. Blader op de pagina naar beneden naar Kies een taak…. Klik op de link Verbinding met het internet controleren

    Je komt in het scherm Verbindingscontrole. Klik op de knop Verbinding controleren

    Wanneer er bij de test resultaten een rood kruis voor DSL staat dan is de verbinding met de DSL service niet in orde. Controleer of de bekabeling en de splitter goed zijn aangesloten.

    Wanneer er bij de test resultaten een rood kruis voor ATM en PPP controleer of het lampje Internet op de voorkant van de KPN Experia Box brandt. Brandt het lampje Internet niet, volg dan V&A 1.6 op.

    Dit is de uitkomst.

    Uw DSL-lijn is niet gesynchroniseerd. Controleer of uw telefoonlijn correct op uw SpeedTouch is aangesloten.

    nou snap ik het helemaal niet meer

    :oops:

    Bijdrager
    Relentless

    Oke, ik heb alles inde meterkast aangesloten.
    Nou moet ik ook nog 1 kabeltje aansluiten op mn telefoonaansluiting, die ik dus niet heb, en volgens KPN had ik die ook niet nodig.
    Iemand enig idee waar ik het kabeltje dan wel in kan steken?

    Bijdrager
    appie12

    bel ff naar de helpdesk, en vraag of ze de firmware willen upgraden, dit heeft bij geholpen…en voordat je aan de slag gaat met poorten opezetten voor torrents bijvoorbeeld, NIET AAN BEGINNEN, want het is gewoon niet mogelijk:S

    mocht je dit nou echt nodig hebben: maak em stuk, alleen zo krijg je een zilvere:S

    tipje: reset de box met een paperclip, als het rode lampje brand gelijk nog een keer resetten..ondertussen de helpdesk bellen, ze denken gelijk dat ie stuk is…dus sturen ze een monteur.

    om er zeker van de zijn dat de monteur er ook niks meer mee kan, maak de box voorzichtig open, en knip met een schaar het stroom kabeltje door….

    Dit is de logica bij de kpn….

    goeimoggel!!!

    Bijdrager
    Vodka

    Zijn je DNS instellingen wel goed?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.