13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    PMBergman

KPN en Time Capsule via Home Plug

Beste One More Thing leden,

Zelf heb ik al een tijdje zitten zoeken op google en deze behulpzame site. Echter lukt het mij nog steeds niet om het systeem werkend te krijgen. En aangezien meer zielen meer weten dan een enkele doe ik een nederig beroep op jullie hulp.

De situatie: (Simpele illustratie)
    [KPN-lijn]—-[KPN experiabox, LAN-poort]——[D-Link Homeplug basis]—-Electriciteitsnetwerk—-[D-Link Homeplug basis]—–[Time Capsule]

De experiabox staat op de begane grond, de Time Capsule op de tweede verdieping. Op deze manier dek ik het hele huis met wifi. Vanuit een LAN-poort gaat er een UTP kabel naar de Homeplug en die stuurt het naar de Homeplug op de tweede verdieping waar tevens de Time Capsule staat. De Time Capsule is weer verbonden aan de homeplug via een UTP kabel.

De instellingen:
    KPN experiabox, verzorgt wifi en DHCP + NAT
    D-link Homeplug, met wachtwoord beveiligd en werkend getest
    Time capsule, ingesteld op nieuw netwerk aanmaken en brugmodus (Zelfde netwerknaam en wachtwoord als beneden) DHCP + NAT staat uit

Het probleem:
    Zodra alles is ingesteld en werkend is getest, valt de internetverbinding regelmatig weg op de tweede verdieping. Ondanks dat het LED een groene kleur heeft, is er geen internetverbinding mogelijk. Na een tijd is de internetverbinding er wel weer.

Al gedaan:
    Factory reset Time Capsule
    Normaal opnieuw opstarten
    Instellingen nogmaals wijzigen
    Internet verbinding via homeplugs getest op mijn macbook pro (Werkend)
    Time Capsule direct aangesloten op de experia box (Werkend)
    Zowel LAN als WAN poort geprobeerd bij de Time Capsule

Mijn vraag:
    Waar ligt het aan dat het internet vaak wegvalt?
    Zijn het de Homeplugs? De instellingen? of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop dat ik eht duidelijk genoeg heb uitgelegd en dit probleem frustreerd mij al twee weken.
    Graag zou ik het zelf oplossen, maar zie ook in dat mij dit niet lukt, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen?

Als er meer vragen of onduidelijkheden zijn hoor ik die graag:)

Bijdrager
    Rickje

Time Capsule in brugmodus?

Want je Xperiabox is al de router.
    http://www.onemorething.nl/uploads/community/fb861c82e9dda7c38631afbd96b80cb1e6dcde2d_0.png

Bijdrager
    PMBergman

Beste Rickje,

Hartelijk dank voor je reactie. Echter dit heb ik al zo ingesteld.

…Time capsule, ingesteld op nieuw netwerk aanmaken en brugmodus (Zelfde netwerknaam en wachtwoord als beneden) DHCP + NAT staat uit…

Groet

Moderator
    Poezenbeest

Ai… een Experia Box en dan ook nog dat Homeplug-gedoe… Jij durft!

Toch denk ik dat als je de TC dezelfde naam als het netwerk van de Experia geeft, je daar je probleem hebt. Twee netwerken met dezelfde naam in elkaars buurt wil niet zo goed. De LED van de TC brandt groen omdat de TC zelf wel verbinding heeft, maar het draadloze netwerk van de TC niet omdat dat stoort met het netwerk van de Experia.

Je wil de TC als uitbreiding gebruiken op je eerste netwerk, maar nu heb je feitelijk een tweede netwerk opgezet.

Bijdrager
    PMBergman

Beste Poezebeest,

Hartelijk dank voor je reactie.
    Ik heb het netwerk van de TC dezelfde naam gegeven zodat de apparaten denken dat het een en hetzelfde netwerk lijkt.
    Echter jouw opmerking met de twee storende netwerken, ik snap niet helemaal hoe dat zou kunnen storen. Zou je daar meer uitleg over kunnen geven?
    En als ik het goed begrijp is de oplossing om het draadloze netwerk van de TC een andere naam te geven?

Met vriendelijke groet,
    PMBergman

Bijdrager
    Niels

Testen met een andere naam?

De homepluggen kunnen het beste worden aangesloten op een stopcontact waar geen andere apparaten of verdeeldozen op aangesloten zijn. Dit kan anders storing geven en leiden tot wegvallen van de verbinden en verlaagde snelheid van je internetverbinding. Probeer anders tijdelijk je pc/Mac via een utp kabel direct op de homeplug aan te sluiten. Als de internet verbinding daar ook wegvalt, dan ligt het probleem niet bij je Time capsule

Bijdrager
    PMBergman

Beste NielsDam,

Ook bedankt voor jou reactie en het meedenken.
    De naam van het netwerk veranderen ga ik nog proberen, aangezien ik op dit moment nog op werk zit.

Over de Homeplugs. Die zitten direct op het energienetwerk aangesloten waardoor er naar mijn idee geen storingen moeten ontstaan op dat gebied.
    Ook heb ik ze al getest op mijn MBP via de LAN poort. En dit werkt prima.

Waar ik zelf nu aan zit te denken is dat de TC misschien in een soort slaap toestand komt als hij niet gebruikt wordt. En hierna event ijd nodig heeft om op te starten voordat er weer een internetconnectie tot stand komt.
    Is dit een goede gedachtengang of zit ik in de verkeerde richting te denken?

groet,

Bijdrager
    Rickje
    PMBergman op 07 januari 2013

Beste Rickje,

Hartelijk dank voor je reactie. Echter dit heb ik al zo ingesteld.

…Time capsule, ingesteld op nieuw netwerk aanmaken en brugmodus (Zelfde netwerknaam en wachtwoord als beneden) DHCP + NAT staat uit…

Groet
    Aii, niet goed opgelet. Ik moet niet meer zo laat in de avond reageren, ben dan niet meer scherp, haha. Succes nog:)

Bijdrager
    PMBergman

Beste Rickje,

Dat kan iedereen overkomen:) Maar zit nog wel met het probleem. Hoop echt dat iemand een oplossing kan bedenken..

groet,

Bijdrager
    PMBergman

Zijn er nog andere mensen die eventueel een idee hebben? Ik zit nog steeds met het probleem na het wijzigen van de netwerknaam.

Groet,
    PMBergman

Bijdrager
    Goodheart

Het zou kunnen dat je netwerk boven gestoord wordt door andere netwerken in de buurt. Met iStumbler kun je kijken wat er zoal actief is, en of je eventueel een ander kanaal moet kiezen.
    Verder zou je even in de Time Capsule moeten kijken of de DNS server goed staat. In jouw situatie zou dat het ip-adres van de Experia moeten zijn.

Bijdrager
    PMBergman

Beste Goodheart,

Hetgeen wat je voorstelt ga ik zeker proberen. Echter zit ik nu nog op werk waardoor dit nog niet mogelijk is. Maar hartelijk dank voor je input!

groet,

Bijdrager
    Niels
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.