3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    hokkie

KPN blokkeert zakelijk domein

Goedemorgen iedereen,

Even de thuissituatie schetsen;
    We hebben van KPN een glasvezel aansluiting (KPN Compleet; 2 mobiele abonnementen, tv, internet, vaste telefonie) 100/100mbit. Dit alles via een Experiabox v10. Verder; 1 MacBook Pro 15″ mid-2015, 2 iPhones, 1 iPad, Apple TV4, Synology NAS en wat andere apparaten.

Overall voelt de experiabox/(draadloos)netwerk niet heel stabiel. Traag internet, wegvallende wifi, etc. Maar goed, als het werkt dan werkt het wel ok.

Probleem:

Momenteel gebruik ik voor zowel privé als zakelijk, ieder met een eigen domein, diverse inboxes (zakelijk 3 mailboxen uit hetzelfde domein en privé 1 mailbox uit een ander domein).

Nu heb ik met mijn privé domein geen enkel probleem; ik kan mail ontvangen, versturen en mijn website is gewoon bereikbaar. Met mijn zakelijke domein daarentegen heb ik alleen maar problemen; kan geen mail versturen/ontvangen, kan website niet benaderen. Dit probleem heb ik op alle devices!

Zodra ik mijn iPhone als hotspot gebruik en over 4G internet > Boem! > alles online en werkend. Als ik met mijn MacBook via VPN (PIA) internet > Boem! > alles online en werkend (behalve smtp, maar dat is een bekend probleem).

Mag ik een voorlopige conclusie trekken dat KPN dit domein blokkeert? Of denken jullie aan iets anders. Ik ga sowieso nog bellen met KPN…

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  hokkie.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  hokkie.

Moderator
    Poezenbeest

Stap 1: controleer of je zakelijke domein wel toegang van buitenaf toestaat.
    Stap 2: neem zelf de controle over internet en zet een eigen router op.
    Stap 3: stel voor uitgaande mail overal dezelfde SMTP-server in, namelijk die van je ISP.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Geen FW/fail2ban achtige oplossing die jouw IP blockt op je zakelijke domein servers?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.