-
Q:
Kou schadelijk voor de iMac?
Aangezien ikzelf nog niet het geld heb om een heel huis te huren en ik het nog moet doen met een studentenkamer heb ik een vraag over kou. Iedere nacht zet ik mijn raam open om de boel een beetje door te luchten. De iMac die ik later dit jaar wil aanschaffen zal dus ook in deze ruimte komen te staan. In de winter koelt het ’s nachts aardig af en door het open raam de kamer dus ook. Is dit schadelijk voor de iMac?
Voeding en omgeving
– Netspanning: 100 tot 240 V wisselstroom
– Frequentie: 50-60 Hz, enkelfasig
– Maximaal continu vermogen: 200 W (20-inch modellen); 280 W (24-inch model)
– Temperatuur bij gebruik: 10° tot 35° C
– Temperatuur bij opslag: -40 tot 85° C
– Relatieve luchtvochtigheid: 5 tot 95%, niet-condenserend
– Hoogte: maximaal 3000 mHet zou dus gewoon moeten kunnen!
Mijn ervaring is dat kou geen probleem geeft, WARMTE echter deste meer.
Zoals ook de specificaties aangeven, boven de 35-40 graden werken computers en ook vele andere aparaten erg slecht en onbetrouwbaar. Ik zou me dus om dat beetje extra kou geen zorgen maken !succes.
Bedankt voor al jullie reacties. Gelukkig is het niet schadelijk. Het zou jammer zijn als de toekomstige iMac om zoiets eerder stuk zou gaan.
Het zijn twee kamers waarin ik leef, een slaapkamer en een woonkamer. De woonkamer ventileer ik altijd ’s nachts, door middel van het raam open te zetten. Niet helemaal natuurlijk, maar eerder op een grote kier. Op de slaapkamer staat het raam overdag open, zodat het afkoelt en het slaapt heerlijk, zoals Sven ook al zegt. Dat raam gaat ’s nachts op een kiertje, zodat ik niet ieder nacht duizendmaal wakker word van het verkeer hier door de straat.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.