18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Blixa

Kou schadelijk voor de iMac?

Aangezien ikzelf nog niet het geld heb om een heel huis te huren en ik het nog moet doen met een studentenkamer heb ik een vraag over kou. Iedere nacht zet ik mijn raam open om de boel een beetje door te luchten. De iMac die ik later dit jaar wil aanschaffen zal dus ook in deze ruimte komen te staan. In de winter koelt het ’s nachts aardig af en door het open raam de kamer dus ook. Is dit schadelijk voor de iMac?

Bijdrager
    1984

Ik heb er tot nu toe nog met geen enkele Mac last van gehad (er staat altijd een klempraampje open)

Bijdrager
    Josebo.

Voeding en omgeving
    – Netspanning: 100 tot 240 V wisselstroom
    – Frequentie: 50-60 Hz, enkelfasig
    – Maximaal continu vermogen: 200 W (20-inch modellen); 280 W (24-inch model)
    – Temperatuur bij gebruik: 10° tot 35° C
    – Temperatuur bij opslag: -40 tot 85° C
    – Relatieve luchtvochtigheid: 5 tot 95%, niet-condenserend
    – Hoogte: maximaal 3000 m

Het zou dus gewoon moeten kunnen!

Bijdrager
    Martijn Snels

Tot het staat in te regenen in je raam!

Bijdrager
    pitch

plus, als je zware programmas draait, wordt je iMac zo warm, hoef je niet eens de kachel aan te zetten !:D

Bijdrager
    AppleNANdO

Als je het niet vertrouwd dan doe je je windows toch op een kier:D

Bijdrager
    landa002

Mijn ervaring is dat kou geen probleem geeft, WARMTE echter deste meer.
    Zoals ook de specificaties aangeven, boven de 35-40 graden werken computers en ook vele andere aparaten erg slecht en onbetrouwbaar. Ik zou me dus om dat beetje extra kou geen zorgen maken !

succes.

Bijdrager
    Vai Martino Vai

ik zou me meer zorgen maken om diefstal uit je studentenkamer dan kou.

Bijdrager
    Pixelpusher

Als het koud is is hij wel trager. Geleiding van spanningen gaan sneller op 30 graden dan op 10 graden. Niet dat je het zal merken hoor.:lol:

Bijdrager
    dadu

Jammer: het is hoe kouder, hoe sneller… :lol:

Bijdrager
    Soulshaker

wat wel kan is condensatie ,

Koude temperaturen zijn nooit erg voor computers, vochtigheid wel

Bijdrager
    Brainiac
    ”Soulshaker”

wat wel kan is condensatie ,

Koude temperaturen zijn nooit erg voor computers, vochtigheid wel

Daar dacht ik ook net aan.

Bijdrager
    Maersk

Die windows zitten altijd weer in de weg voor macs heh. Zul je net zien. :wink:

Moderator
    Mac Daddy

Ik snap niet dat je echt elke nacht je raam open zet. In de winter ook en nu al, lijkt mij dat geen pretje. Ventileren prima, maar dat hoeft toch niet een hele nacht en dan elke nacht.

Bijdrager
    sven-

Schijnt wel een lekkere en gezonde gewoonte te zijn hoor. Slapen onder een warm dekbed en de omgeving vrij koel (door raam hele nacht open te laten). Het gaat dus niet alleen om het ventileren.

Bijdrager
    Blixa

Bedankt voor al jullie reacties. Gelukkig is het niet schadelijk. Het zou jammer zijn als de toekomstige iMac om zoiets eerder stuk zou gaan.

Het zijn twee kamers waarin ik leef, een slaapkamer en een woonkamer. De woonkamer ventileer ik altijd ’s nachts, door middel van het raam open te zetten. Niet helemaal natuurlijk, maar eerder op een grote kier. Op de slaapkamer staat het raam overdag open, zodat het afkoelt en het slaapt heerlijk, zoals Sven ook al zegt. Dat raam gaat ’s nachts op een kiertje, zodat ik niet ieder nacht duizendmaal wakker word van het verkeer hier door de straat.

Moderator
    Mac Daddy

Ach so. Tja, dan lijkt het mij wel handig inderdaad. Anders lijkt het mij toch koud met een raam open slapen.

Bijdrager
    f.zijlstra

ik zie dat je gewoon in nederland woont.. dus veel kouder dan -5 zal het waarschijnlijk niet worden. En mocht het al het geval zijn denk ik dat je je raam ook gauw dicht zet ;)…

:wink:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.