19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Wauters

Kostprijs nieuwe batterij 6s (terugroepactie)

Hallo,
    Ik heb net mijn favoriete Apple winkel gecontacteerd om de batterij van mijn 6s te vervangen.
    Ik krijg als antwoord dat dit 49€ zal kosten na analyse.

Euh, 29$ aan huidige wisselkoers = 24,32€
    Met nog wat taksen wil ik 35€ betalen.

Iemand andere ervaringen? Is het bij jullie goedkoper?
    Thx

Bijdrager
    KarelWillem

Je favoriete winkel ligt je een beetje op.

https://www.iphoned.nl/nieuws/vervangen-iphone-accu/

Want hier in Nederland is die prijs gewoon vastgesteld op 29 euro.
    Moet je uiteraard wel naar een winkel gaan die door Apple gecertificeerd is.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    GoeieDag

Onzin KW. Die winkel mag vragen wat die wilt. Apple rekent 29 euro, en daarvoor moet je dus naar Apple; oftewel online, oftewel een Apple Store.

En voor wie het niet begrijpt, Apple geeft het zelf aan:
    De prijzen die hier worden genoemd, zijn voor iPhone-reparaties die worden uitgevoerd door Apple. Prijzen en voorwaarden kunnen verschillen bij andere serviceproviders.
    Eerste regel in: https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service/pricing

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    KarelWillem

https://www.onemorething.nl/2018/01/apple-vervangt-iphone-accu/

Voor 29 euro kun je de batterij van een iPhone 6 of nieuwer bij Apple of een geautoriseerd servicepunt laten vervangen.

En die laatsten kun je hier zelf opzoeken.

Bijdrager
    GoeieDag

Omdat Raymond dat schrijft, is het waar?
    Raymond vergist zich. Je zou het ook nepnieuws kunnen noemen…

Bijdrager
    KarelWillem

4. Waar kan ik de accu laten vervangen?
    Als je iPhone-accu aan vervanging toe is, kun je naar een Apple Store gaan om deze te laten vervangen. In Nederland zitten deze winkels in Den Haag, Haarlem en Amsterdam. Woon je hier niet in de buurt, dan kun je ook naar een door Apple goedgekeurde reseller gaan. Zij beschikken over dezelfde onderdelen en technieken als Apple zelf. Voor een volledige lijst met alle Apple-resellers in Nederland kun je terecht op Apples website.

https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-accureparatie-faq/

Iedereen lukt uit z’n nek, behalve GoeieDag natuurlijk.

Bijdrager
    Topaz

Goeiedag lult niet. Apple Stores doen het voor €29,-. Andere serviceproviders kunnen andere prijzen rekenen. Bijvoorbeeld de website van Amac geeft €39,95 aan in plaats van €29,-. https://www.amac.nl/blog/iphone-batterij-vervangen/. De reden staat er ook op:

“Waarom is vervanging via Amac duurder dan bij Apple zelf?
    Helaas wordt Amac niet gecompenseerd voor de extra arbeid en het transport die komen kijken bij het vervangen van de iPhone batterij. De prijs van €29 die Apple zelf hanteert zou voor Amac onder kostprijs uitkomen. Daarom kost batterijvervanging van je iPhone bij Amac €39,95*.”

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@topaz,

Weer Amac, leert niemand op dit forum?

Waarom moet iemand extra betalen, omdat Amac kennelijk een probleem met Apple heeft, het woord service voor een klant hebben ze nooit van gehoord, blijkt hier telkens op dit Forum.

Gewoon naar Apple zelf, vaste prijs 29 euro, geen mistig gedoe en 10 euro meer vragen, krijg je niks extra’s voor, in tegendeel zelfs.

Zelfs 49 euro bij Amac, “na analyse” alleen maar prijs opdrijven,

Analyse is nergens voor nodig de voorwaarden van Apple zijn duidelijk, nog garantie dan 0,00 euro, ouder dan 24 maanden dan 29,00 euro,,,

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  JoopJoopJoop.

Bijdrager
    Wauters

Ik heb inderdaad het antwoord gekregen dat enkel de Apple store in Brussel het voor 29€ doet.
    tja… misschien dan toch eens naar Brussel rijden… of wachten op de zomer, dan doe ie het weer goed.
    Thanks voor de reacties en linken!

Bijdrager
    Topaz

@wauters, zorg wel voor een afspraak bij de Apple Store. Ik kan uit eigen ervaring spreken, dat de Apple Store buiten de afspraken om, weinig voor je kan betekenen, helaas.

@joopjoopjoop Jammer dat jezelf geen goede ervaringen hebt met Amac. Ik kan enkel spreken uit mijn eigen ervaringen en ik ben nog niet teleurgesteld.

Ik ben nog wat verder gaan googlen. En ik moet mijn woorden terugnemen. Er zijn ook serviceproviders die wel de €29,- hanteren. Bijvoorbeeld Card Services. Dan moet je wel langs de balie gaan en hem aanbieden. Bij opsturen kost het verzendkosten extra, €12,10.. Zie https://www.cardservices.nl/apple-reparatie/vervangingsprogrammaen-039-s/iphone-batterijvervanging-tegen-een-gereduceerde-prijs?homepagebutton=1 voor meer details.

Toch nog goed nieuws voor de Amac Anti’s!

Bijdrager
    GoeieDag

Punt blijft dat de service providers hun eigen prijs kunnen en mogen bepalen, zoals je zelf zegt. En dat kan 29 euro zijn, maar ook meer (of minder, lol).
    Apple is daar duidelijk in. Zie het citaat van Apple in mijn eerste reactie.

.

Zorg wel voor een afspraak bij de Apple Store. Ik kan uit eigen ervaring spreken, dat de Apple Store buiten de afspraken om, weinig voor je kan betekenen, helaas.

Tegenwoordig hebben ze daar wat voor geregeld. Je kunt je ter plekke inschrijven voor een mogelijke no-show/open plek, en je krijgt dan na enige tijd (een uur, twee uur of zo) een SMS met het bericht dat je over een kwartier geholpen kan worden. Deze SMS kun je dan eventueel beantwoorden met 30, 60 of 90, en dat is het aantal minuten dat de afspraak wilt verlaten. Werkt prima zo, is mijn ervaring.
    Misschien is deze service er alleen voor reparaties en garantie gevallen -weet dat niet zeker- maar een accu vervangen valt daar ook onder.

Bijdrager
    Wauters

Nog een reactie gekregen van een andere erkende service provider: 59€ !

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@wauters,

De boeven……

Het valt me telkens hier op dat de Apple Stores, 3 in NL 1 in BE en 1 in LU, verward worden met andere winkeltjes, die hun inrichting zo hebben dat je zou kunnen denken, ik ben bij Apple…

Het verschil is zo groot, de Apple Stores zijn gewoon hun concurrent en dat wint Apple natuurlijk altijd op alle fronten!!!

Daar kunnen wij ons voordeel mee doen.

P.S. Card Services is geen winkeltje maar een PRIMA service provider, in Utrecht, dus als het kan altijd daar naartoe gaan!!!!!

Bestaan al eeuwen en doen het al die tijd uitstekend!

Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 09 januari 2018

Iedereen lukt uit z’n nek, behalve GoeieDag natuurlijk.

Welkom in de echte wereld. En dat op je 50+ levensjaar; top! Er hoeft er maar één uit z’n nek te lullen, want andere media nemen berichten snel over, en ja, ‘een goed verhaal moet je niet kapot checken’, dus lult iedereen in commissie uit z’n nek. En met internet en social media is het allemaal nog een graadje erger geworden. Wel maf dat je niet wilt lezen wat Apple (de ‘bron’) zelf erover schrijft.

Bijdrager
    i-Mobile

Net ook even bij A-Mac Rotterdam op de lijnbaan geweest, men vroeg € 39,- ok, tientje meer maar ik was al nat geregend dus doe maar.
    Tegenwerker: ‘nou eeeeh we kunnen dit niet meteen doen, over 10 werkdagen kunt u hem weer ophalen’
    Maar ik kan toch niet twee weken zonder mijn telefoon?
    ‘tja het kan ook iets minder zijn en misschien is het wel na 8 dagen klaar”

Dus toch maar een keer een afspraak bij de Apple Store in Den Haag maken.

Bijdrager
    fangomas

Ik ben zaterdag langs geweest bij de Applestore Amsterdam. Voor niks natuurlijk want de batterij was niet op voorraad. En was trouwens ook mijn legitimatie vergeten maar goed. Batterij zou besteld worden en ik zou vanzelf een berichtje krijgen. Dat was vandaag. Ik ontving een mailtje van Apple.com

Er is een belangrijk bericht over uw product. Neem zsm contact met ons op.

Na 30 minuten in de wachtrij te hebben gestaan, gegeseld door Bob Marley muziek die ontiegelijk hard staat (“Everthing is gonne be alright”), krijg ik een Apple hipster aan de lijn: “De batterij van uw iPhone 6 komt medio April binnen.”

Ja maar, ja maar, hij loopt nu binnen 5 uur leeg. Ik kan toch niet elke keer naar een stopcontact rennen.

“Tja het is niet anders. Er is een run geweest op de batterij van de 6+. Fijne dag verder”

Bijdrager
    KarelWillem

Schandalig dat er een levertijd van 4 maanden kan zijn op originele onderdelen.

Zo’n accu koop je op elke straathoek, en zet je er in 10 minuten in.
    Ik zou zeggen; zak maar in de poep met je accu, Apple.

Bijdrager
    Moi

En iedereen gaat er maar vanuit dat Apple meteen per winkel/service provider/etc 100-den accu’s in de winkel hebben liggen (wereldwijd!!). Het programma loopt net 11 dagen, gun ze de tijd om even een voorraad op te bouwen per winkel etc…Je hebt in iig tot dec 2018! Maar iedereen moet het meteen stel op sprong. Als je al maanden last hebt, dan kan er echt nog wel een paar weken bij…

Maar een hoop van jullie gaan ervan uit dat de fabriek blijkbaar miljoenen accu’s per dag uit poept…

Bijdrager
    fangomas

Bij mij is die haast gewoon noodzaak. Ik heb 700 cycles achter de rug
    Daar waar wordt aangeraden om de batterij na 500 te laten vervangen
    Dus binnen 5 uur loopt ie leeg

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.