8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Uxmal

Kosten reparatie powerbook screen?

Heeft iemand een idee en tips voor een reparatie en vervanging van powerbook 12″ screen? Is het goedkoper om dat via Apple te doen of elders? Of kan ik het ook zelf? Is dat aan te raden? Waar is het het goedkoops en beste om te laten doen (en ook nog een beetje snel)?

Er zit een miniscuul krasje putje en daardoor stipje ter grootte van ca 1 1/2 pixel (snap niet hoe het er komt) en een soort zwart vlekje, wel aan de zijkant, maar toch vreemd onder het scherm ter grootte van ca 3 pixels. Misschien laat ik het maar zo, maar irritant is het wel. Ik reis (in binnen en buitenland) alleen zo veel ermee dat dit kennelijk toch zo gaat. Misschien maar wachten tot het erger is, maar hij is pas 3 maanden oud en redelijk irritant zo. Iemand ervaring met een dergelijke reparatie? kan ik hem gewoon naar ieder willekeurig Apple gecertificeerd service centre brengen? Alvast bedankt voor de tips.

:oops:

Bijdrager
    Esquare

Het laatste wat ik gelezen heb, was 1250 euro voor de vervanging van een 15″-scherm. Een 12″ is vast wel goedkoper, maar het zal hoe dan ook een duur grapje zijn (krasjes/putjes vallen vast ook niet onder de garantie). Apple heeft ook nog eens een zeer restrictief reparatiebeleid, dus of je het door een beun o.i.d. kunt laten doen…?

Bijdrager
    iAN

voor een 14″ iBook scherm is het +/- € 700 excl BTW.

Bijdrager
    tijn22

Maar een iBook heeft dan ook een lagere resolutie…

Bijdrager
    Hugo

iBook 12″, 14″ en PowerBook 12″ hebben alleemaal een resolutie van 1024×768 hoor:wink:

Je kan de beschadigde pixels het beste accepteren, de prijs voor het vervangen van het scherm is niet de moeite.

Als je er echt moeite mee hebt, Pbook verkopen aan iemand die er geen moeite mee heeft en zelf een nieuwe Pbook kopen, dit is nog goedkoper.
    Wel even de spreekwoordelijke gek vinden die het er voor wil geven:D

Bijdrager
    janvanes

Toen ik informeerde naar de prijs van een reparatie van een 12″ iBook-scherm, werd er een bedrag van 400-500 euro genoemd (’t precieze bedrag ben ik even kwijt).

Bijdrager
    Uxmal

Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Mac Man

Ik had iets soortgelijks met mijn gloednieuwe PB17″. Uit de doos had deze midden op het scherm een dode pixel. Niet veel maar als je weet dat het er zit dan merk je het toch en voor een duur apparaat als een PB vond ik dat toch niet kunnen. Navraag bij Apple leerde dat dit soort dingen niet onder de garantie vallen. Dat is pas het geval vanaf 3 pixels.

Gelukkig voor mij zat ik nog in de periode dat ik mijn PB zonder opgaaf van reden kon terug sturen en hebben ze, wel na enige moeite, een ander geregeld.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.