30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Luuksweb

Kosten na het aanmaken van een developers account?

Goedenavond,

Ik heb al heel wat op internet opgezocht alleen heb ik een ding niet kunnen vinden.
    Als je een developers account van 99$ per jaar hebt aangeschaft moet je daarna nog betalen per app of een nieuwe update?
    Ik denk dat dit niet nodig is, maar om niet voor verassingen te staan vraag ik het voor de zekerheid maar na.

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
    Lukas

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    macpro

Ik heb diezelfde vraag destijds gewoon aan Apple gesteld.
    Het antwoord is nee.
    Je betaald per jaar alleen die $99.

Bijdrager
    Luuksweb

Ok, heel erg bedankt.
    Dan denk ik dat ik mijn account vandaag dan maar ga registreren.
    Hoelang duurde het bij jou voordat je de contracten had?

Met vriendelijke groet,
    Lukas

Inactief
    Anoniem

Best een hoop geld, Luuk. Behalve wanneer je een app hebt die klaar is, zie ik zo even niet wat de voordelen zijn van een betaalde developer account.

1. Pre-release software – ik heb maar een Mac, en zet daar geen beta OS op.
    2. Technical support – kan handig zijn, maar je hebt maar een paar ‘incidents’ per jaar. Je kunt het meeste ook op de publieke forums en docs vinden.
    3. Distribution Resources – alleen nodig wanneer je app klaar is.

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, ben gewoon benieuwd waarom je denkt dat het voor jou de prijs waard is.

Bijdrager
    Luuksweb

De app die ik heb ontwikkeld is klaar.
    Er moet alleen nog een app icon worden ontworpen en er moet nog een stukje tekst geschreven worden.
    Voor de rest is hij helemaal klaar.
    De app is overigens in opdracht van een klant gemaakt voor een school.

Met vriendelijke groet,
    Lukas

Bijdrager
    Luuksweb

Ohja, en ik ben al bezig met het ontwikkelen van een nieuwe app.
    Ik hoop dat het lukt.;)

Inactief
    Anoniem

Knap hoor, succes!

Bijdrager
    Luuksweb

Thnx!
    Ik heb nog een vraag.
    Ik ben nu aan het proberen om me te registreren.
    Hier heb ik natuurlijk een creditcard voor nodig en die heb ik nog niet.
    Mijn vader heeft die wel.
    Is het mogelijk om mijn naam weer te geven, maar de creditcard van mijn vader te gebruiken?
    Ik krijg namelijk deze melding:

IMPORTANT – Enter your name EXACTLY as it appears on the credit card you intend to use during the Apple Online Store purchase process. Please do not use an abbreviation or nickname unless this is how your name appears on your credit card.

Ik zit nu dus in de stap ‘Enter Account Info’.
    Deze stappen moet ik nog dus: ‘Select Program’, ‘Review & Submit’, ‘Agree to License’, ‘Purchase Program’ en ‘Activate Program’.
    Hopelijk kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groet,
    Lukas

Bijdrager
    Verwijder

Behalve wanneer je een app hebt die klaar is, zie ik zo even niet wat de voordelen zijn van een betaalde developer account.

Toegang tot de developer forums en de mogelijkheid om de App op echte iDingen te testen. Voor iOS zijn de voordelen groter dan voor OS X denk ik.

Bijdrager
    Luuksweb

Tot de developer forums had ik volgens mij al toegang
    Weet je misschien het antwoord op mijn vraag in mijn vorige post?

Alvast bedankt.

Inactief
    Anoniem
    Willemien op 22 augustus 2012

Toegang tot de developer forums en de mogelijkheid om de App op echte iDingen te testen. Voor iOS zijn de voordelen groter dan voor OS X denk ik.

Zijn de dev forums beter dan de cocoa-dev mailinglist?

Bijdrager
    Luuksweb

Koen, kan jij mij misschien helpen met mijn vraag over de creditcard?
    Het gaat er dus eigenlijk om dat ik de creditcard van mijn vader kan gebruiken, maar dat mijn eigen naam wordt getoond als developer en alles wat zichtbaar is voor publiek en andere developers.
    Dat er bijv. ‘Hi, [naam van mijn vader]’ staat op mijn persoonlijke pagina vind ik niet erg.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
    Lukas

Bijdrager
    bitsflew

De melding
    “IMPORTANT – Enter your name EXACTLY as it appears on the credit card you intend to use during the Apple Online Store purchase process.”

Dat heeft alleen betrekking op de creditcard
    Je moet daar dus de naam vermelden zoals die op de creditcard van je vader staat.

Je kunt dus gewoon je eigen NAW gegevens voor de bestelling gebruiken.

LET OP! Developer abonnementen wordt gefactureerd via Ierland, maw je kunt de BTW niet terugvorderen bij de Nederlandse fiscus!
    Koop je als bedrijf dan kun je het abonnement het beste afsluiten door te bellen met de online Apple Store, na opgaaf van je BTW nummer krijg je dan een 0% BTW factuur.

Bijdrager
    Luuksweb

Bedankt voor je reactie!
    Maar dat zou dus betekenen dat ik later alsnog mijn eigen gegevens kan invullen om te laten tonen?

Met vriendelijke groet,
    Lukas

Inactief
    Anoniem

Zolang bij de betalingsgegevens de naam van je vader staat is het ok. Je kunt je eigen naam behouden voor je account.

Bijdrager
    Luuksweb

Ok, top!
    Dan ga ik me nu registreren.

Bijdrager
    Luuksweb

Ik heb de aankoop gedaan.
    Nadat ik alle gegevens in het developer gedeelte had ingevuld werd ik doorgestuurd naar de Apple Store.
    Daar heeft mijn vader met zijn account ingelogd, omdat daar alle creditcardgegevens al staan ingevuld.
    Nu wachten op de activatiemail.

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
    Lukas

Bijdrager
    Verwijder

Zijn de dev forums beter dan de cocoa-dev mailinglist?

Ik ken alleen de mailing list dus ik vraag ik me ook af of toegang tot de forums $99 per jaar waard is. Toen het OS X developer forum er net was ging de kwaliteit van de antwoorden op de mailing list flink naar benedenen. Het is nu weer beter. Jammer dat je als online member niet op de forums mee mag lezen. Ten eerste om antwoorden te vinden, ten tweede om te zien wat je koopt als je betalende developer wordt.

Bijdrager
    Luuksweb

Gisternacht kreeg ik een mailtje (of eigenlijk mijn vader) met de activatiecode.
    Ik dacht, mooi projectje voor morgen.
    En dat was het ook!
    Wat een gedoe.:confused:
    Nadat ik mijn account had geactiveerd kreeg ik een foutmelding.
    Toen heb ik contact opgenomen per mail.
    Na een mailwisseling heb ik nog moeten bellen.
    Ik dacht eerst dat het probleem zat in de verschillende gegevens, maar het ging erom dat mijn identiteit niet was gecontroleerd.
    Toen voor controle per mail mijn ID gestuurd, was ook niet goed, ik moest een formulier invullen en een stempel halen bij het gemeentehuis.
    Het gemeentehuis mag dan weer niet andere formulieren ondertekenen/een stempel op zetten, maar ik heb wel een officieel document gekregen met een Engelse verklaring (volgens mij wordt dit wel vaker verstrekt voor administratieve doeleinden).
    Dit weer gescand en toen weer gemaild.
    Yes, eindelijk werd het goed gekeurd.
    Weet dus waar je aan begint en neem er de tijd voor.

Nu is alles dus gelukt en ik kan inloggen bij iTunes Connect.
    Mijn apps staan ook al op mijn iPod.:D

Met vriendelijke groet,
    Lukas

P.s. alleen het inloggen via iTunes Connect Mobile lukt niet. Ik krijg foutmelding 107 ofzo, maar volgens mij moet ik nog even wachten voordat dat goedgekeurd wordt volgens dit document (blz. 6).

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Welke Apps heb je in de App Store staan als ik vragen mag?

Bijdrager
    Luuksweb

Tot nu toe heb ik nog niks in de App Store staan.
    Als er iets in komt zal ik het melden.

Met vriendelijke groet,
    Lukas

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Oke. Omdat je zei dat je je eigen Apps al op je iPod Touch had staan. Maar je bedoelde waarschijnlijk terwijl die aan de Mac zit dan.

Bijdrager
    Luuksweb

Idd, ik heb ze met een certificaat op mijn iPod kunnen krijgen.
    Daarna blijven ze er overigens ook gewoon op staan als je loskoppelt.
    Echt super handig!:D
    En als je hem wilt updaten hoef je hem alleen maar aan te sluiten en op nieuw te ‘runnen’ (wel eerst stoppen natuurlijk, of je laat hem automatisch stoppen door die melding niet meer weer te geven).

Met vriendelijke groet,
    Lukas

Bijdrager
    Koning Frank
    macpro op 22 augustus 2012

Ik heb diezelfde vraag destijds gewoon aan Apple gesteld.

Het antwoord is nee.

Je betaald per jaar alleen die $99.

… En dan ben je 45 jaar oud en ken je nog steeds de Nederlandse spellingsregels niet:(

Bijdrager
    verwijderd-profiel

En jij kent die regels wel?

Bijdrager
    macpro

Ik lukd me altijt wel om daar de misd mee in te gaan.;)

Maar het is minder storend dan de jeugd die helemaal niet meer in staat is om een fatsoenlijk stukje tekst te typen. Niet alleen omdat ze het niet kunnen maar ook omdat ze het gewoon niet willen.

Bijdrager
    Koning Frank
    JeroenJK op 25 augustus 2012

En jij kent die regels wel?

Ja, anders maak ik er toch ook geen opmerking over?

Bijdrager
    Yggdrasil
    macpro op 25 augustus 2012

Maar het is minder storend dan de jeugd* die helemaal niet meer in staat is om een fatsoenlijk stukje tekst te typen. Niet alleen omdat ze het niet kunnen maar ook omdat ze het gewoon niet willen.

Deels de waarheid

* Iets te algemeen mijns inziens;)

@ No_Name… A+

Bijdrager
    Luuksweb
    macpro op 25 augustus 2012

Maar het is minder storend dan de jeugd die helemaal niet meer in staat is om een fatsoenlijk stukje tekst te typen. Niet alleen omdat ze het niet kunnen maar ook omdat ze het gewoon niet willen.

Dus je wilt hiermee beweren dat niemand van de jeugd normaal meer kan typen/schrijven (daaronder te verstaan kunnen en willen).
    Beetje bevooroordeeld, vind je niet?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.