26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    KingLevemir

Kosten iphone?

wie kan mij helpen?
    misschien heb ik het ook over het hoofd gezien hoor.
    maar wat zijn de kosten voor een iphone 6S in NL?

6S 16?

6s plus 16?

ik ben benieuwd

groetjes

Bijdrager
    IGBA

Dit zijn de prijzen: bron.

iPhone 6s: 16GB € 739 – 64GB € 849, 128GB € 959
    iPhone 6s Plus: 16GB € 849, 64GB € 959, 128GB € 1069

Bijdrager
    youp

Het onderstaande bericht is gekopieerd van MooDyBlueS van tweakers, en dat hij de moeite heeft genomen dit uit te schrijven, vind ik heel tof

Ik wil mensen niet de les lezen, maar het lijkt mij verstandig dat iedereen een weloverwogen keuze maakt, dus raad ik iedereen sterk aan a.u.b. onderstaande even door te lezen als je het nu in je hoofd hebt zitten om een 16 GB iPhone 6s (Plus) te gaan kopen:
    Een 8 MP foto van de laatste paar iPhone’s zijn gemiddeld zo’n 2,5 MB per stuk. Een 12 MP foto zal werkelijk 50% groter zijn, dus zo’n 3,8 MB afgerond.

Daarnaast slaat de iPhone 6s (Plus) standaard Live Foto’s op waarvan inmiddels door de aanwezigen bij de keynote bevestigd is dat die 2x de ruimte van een normale 12 MP foto innemen, ofwel zo’n 7,6 MB per stuk.

Met andere woorden: tenzij je de nieuwste features bewust uitschakelt (Live Foto’s), zal elke gemaakte foto dus 3x zoveel ruimte in beslag nemen.

Dan video: een 1080p video van een iPhone 6 neemt grofweg 130 MB per minuut aan ruimte in. 4K is letterlijk 4x de resolutie van 1080p, dus met een gelijke bitrate (ik heb geen idee wat Apple voor 4K heeft gekozen) zal het zo’n 500 MB per minuut innemen. Zelfs als Apple flink op bitrate gaat beperken, kan je wel minimaal op 300 MB per minuut rekenen.

Zie hier dan de voorbeelden die echt niet gek zijn na een paar maanden gebruik:
    1000 foto’s op iPhone 6 = ~2,5 GB
    25 1080p video’s van 3 minuten op iPhone 6 = ~9,8 GB
    Totaal: ~12,3 GB

Zoals je ziet zit je al heel snel aan de beperking met een iPhone 6 (Plus) van 16 GB. Nu het voorbeeld van de 6s (Plus) met dezelfde hoeveelheden:
    1000 foto’s + live foto’s = ~8,6 GB
    25 4K video’s van 3 minuten = ~22,5 GB (bij 300 MB/s, als je van 500 MB/s uitgaat wordt het zelfs 37,5 GB)
    Totaal: ~31,1 GB

Kortom: weet goed wat je met je laatste GB doet!

Kijk voor de gein maar eens hoeveel foto’s en video’s je nu op je iPhone hebt staan en bedenk daarbij of je weleens wat hebt moeten back-uppen en je kan eenvoudig nagaan of je aan 16 GB genoeg zal hebben of niet. Je kan ook zeggen: als je nu weleens je 16 GB leeg moet maken van foto’s dan zal dit ongeveer 3x zo vaak moeten op de 6s (Plus).

Bijdrager
    Wauters

16Gb is inderdaad echt te weinig maar om dan 849€ te betalen voor een smartphone?
    Ik hoop dat die prijzen nog zakken want ik ben toe aan een nieuwe.

Anoniem

In de tijd van de iPhone 4S bestond ongeveer 70% van de prijs uit winst voor Apple, en ik heb niet het idee dat daar veel aan veranderd is. Iedereen moet zelf weten wat hij met z’n geld doet, maar ik ga echt niet bijna €900 betalen voor een iPhone. Nope… sorry.

Bijdrager
    IGBA

Die marge is nog steeds ongeveer 70%. Het gekozen prijsmodel wijst erop dat Apple denkt die marge alleen in stand te kunnen houden door relatief veel kopers naar de duurdere iPhones te lokken. Door 32 GB in het instapmodel te stoppen, zou dat waarschijnlijk niet lukken.

Prijsverlaging komt in het woordenboek van Apple hoe dan ook niet voor.

Bijdrager
    iBaar

Ik heb vorig jaar de overstap naar Android gemaakt en een goedkope flagship killer gekocht: Oneplus One voor zo’n 300 euro.
    Daarvoor had ik iPhones en de laatste was een 4S die ik ruim 3 jaar gebruikt heb.

Ik heb echt geprobeerd om de OPO fijn te vinden, maar dat is helaas niet gelukt.

De OPO ligt nu in de kast (na een half jaar te zijn gebruikt) en ik heb een iPhone 6 gekocht en ook meteen een  Watch erbij……(in de VS aangeschaft…dus dat scheelt wel wat….maar niet zo veel meer als vroegah).

In mijn geval is een iPhone dus minder prijzig dan een in-eerste-instatie goedkope chinees.

De 4S is nu nog in gebruik bij mijn dochter.

Bijdrager
    Twitfix

Ik kan me nog herinneren dat de toen der tijd 4s voor 599 euro (16 GB) in de winkel lag. In de iPhone 5 werd toen al 659 ongeveer en de 5s 699, blijkbaar was dat niet genoeg en moet het weer duurder, naar de 739. T begint wel uit de hand te lopen daar. Beetje minder winst kan heus geen kwaad hoor, laat die investeerders maar lekker doen waar ze zin in hebben. Als de prijs teruggaat naar 650 ongeveer dan is de kans groter dat menigeen daar vervolgens nog een apple watch bij koopt ook…

Bijdrager
    Targaryen

Ik had al aangegeven dat ik met de 6 toe was aan de laatste iPhone, maar nu ik de prijzen zie, is dat ook bevestigd. De iPhone 6 gaat nog een tijd in gebruik en als de tijd rijp is, ga ik voorzichtig overstappen naar een ander merk. One+2 of een andere telefoon of eventueel eens BlackBerry of Windows Phone proberen. Maar 739 euro voor een telefoon is gewoon van de pot gerukt. Ik betaalde destijds al 639, 649 en 699, maar boven de 700 euro kunnen ze mijn pis poepen.

Bijdrager
    SvS

Waarom voelt men zich “gedwongen” om laatste model te nemen?
    Een 5s volstaat nog erg goed. En de prijzen daarvan zijn best redelijk nu.

Anoniem
    SvS op 13 september 2015

Een 5s volstaat nog erg goed. En de prijzen daarvan zijn best redelijk nu.

De 5S is een toestel dat inmiddels twee jaar oud is, dan mag ik hopen dat de prijs een beetje oké is.

Bijdrager
    Afroman

Vorig jaar had ik een vervanger “nodig” voor mijn iPhone 4. In plaats van de 6 ben ik voor de 5s gegaan. Tuurlijk zit er verschil tussen de 5S en de 6 maar in het dagelijks leven merk je er echt geen hol van. Ik ben vanuit de 4 op zoveel vlakken vooruit gegaan dat ik besloten heb nooit meer voor het allernieuwste model te gaan. Betaal niet de hoofdprijs en heb een heel fijn toestel.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb na de 4 gekozen voor een 16 GB 5C uit een grijs import-circuitje (Engeland) voor 369 euro.

Geen 4K en geen fingerprint. Maar verder vind ik het voor dat geld wel goed.

Anyway, daar heeft topic-starter verder weinig aan. Die wil gewoon een 6S of 6S + hebben.
    Als je het geld er voor over hebt is dat ook prima natuurlijk.

Bijdrager
    KingLevemir

Bedankt voor de Info iedereen!

inderdaad jammer dat apple de prijzen iets wat hebben opgeschroefd

vooralsnog koop ik de 6s;)

Bijdrager
    Pietje13

Waar mensen niet over nadenken is restwaarde + duurzaamheid. iPhones gaan gewoon bewezen lang mee en daarbij blijven ze (relatief) ongelofelijk veel geld waard. Winstmarges van 70% ook een beetje onnozel gerekend. Het is natuurlijk ook een hele kunst om eerst na te denken en dan kritiek te leveren. Allereerst de 70% winstmarge:

Op 1: alle bedrijven hebben een inkoop/verkoop verhouding van tussen de 50 en 98 procent. Google maar eens op de kostprijs van een Galaxy, Een OnePlus, een M8 en uiteraard ook de iPhone 6. Hierin is Apple geen uitzondering.
    Op 2: Bij deze prijzen zitten geen kosten inbegrepen voor de research en development, de taxes, het adverteren, de logistiek, de retailers etc etc. Het is dus erg makkelijk zeggen dat Apple op elke verkochte iPhone 70% winst maakt maar het klopt simpelweg niet.

Dan @Twitflix over de stijgende prijzen. Dat de prijs van €699 naar €739 gaat is puur door compensatie van de koerswijzigingen. Dit hebben een heleboel grote bedrijven onlangs gedaan (Apple, Sonos, Bang & Olufsen, Loewe) en het zal niet lang duren voordat ook concurrenten van Apple hier in mee moeten.

Ten slotte het punt over de restwaarde. De iPhone 4 wordt op marktplaats nog steeds verkocht voor zo’n 80-100 euro, afhankelijk van staat en GB’s. Veel mensen (vrouwen tussen de 50 en 70) hebben hier nog steeds een prima toestel aan. Af en toe bellen, een fototje nemen op appen: het werkt allemaal nog prima. Moet je nagaan dat een elektronisch apparaat van 5 jaar oud nog €80 oplevert.. De Galaxy S2, die een jaar later werd geïntroduceerd voor dezelfde prijs levert je nog geen 5 euro op. Maar natuurlijk zijn de Galaxy S2’s ook al allemaal lang kapot…

Ja, €739,- is veel geld voor een telefoon. Of iemand dat er voor over heeft is zijn/haar eigen keuze maar:
    – Je koopt een product dat over 5 jaar nog werkt
    – Je koopt een product dat restwaarde heeft
    – Je koopt een product met indrukwekkende service

Hoe dan ook: je kunt (en mag natuurlijk ook) haten op Apple om de prijzen want hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Weet dan wel dat alle andere bedrijven exact dezelfde marges hanteren voor mindere producten, mindere service leveren en er minder restwaarde is.

Moderator
    Pete.Z

En als je om de twee jaar een nieuwe koopt, brengt je oude iPhone nog belachelijk veel geld op, probeer dat eens met een Samsung of zo?
    Ik verkocht een iPhone 4s vorige maand nog voor 150 euro, en afgelopen week een 4 met 8 Gb voor 75……idioot veel geld, maar ja, het wordt wel betaald.

Zo bekeken is een iPhone al een stuk goedkoper!

Bijdrager
    hatolex

Het is reuze simpel, vind je hem duur, niet kopen dan.

Ik heb noodgedwongen kortgeleden een iPhone moeten aanschaffen, maar anders vind ik 200 euri voor een mobieltje meer dan genoeg.

Ik ontleen er gelukkig geen status aan. 😃

Bijdrager
    J-peters

Mensen, er komt volgende week iemand over uit de USA, en die wil best een 6 [s]+ meenemen voor me, maar:

– is dat simlockvrij?
    – Ondersteunen die wel 4G+?
    – Kan ook via T-mobile verlengen, dan heb ik zeker een (duurdere) Europeesch model;-)

Suggesties?

Groet,
    Jan

Bijdrager
    Artfark

Kan ik morgen de iphone 6s online bestellen (voor levering in october) of haal ik nu data door elkaar?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat weet je morgen zeker.:)

http://www.apple.com/nl/iphone-6s/

Bijdrager
    Artfark

Ha ha. Afwachten dus.

Bijdrager
    Milez
    Pietje13 op 14 september 2015

Waar mensen niet over nadenken is restwaarde + duurzaamheid. iPhones gaan gewoon bewezen lang mee en daarbij blijven ze (relatief) ongelofelijk veel geld waard.
    .

Ik vind het merkwaardig dat mensen de woorden “duurzaamheid” en “iPhone” in dezelfde zin gebruiken. Ik heb zowel een iPhone 3G gehad als een iPhone 5. Beide heb ik net iets meer dan 2 jaar gehad, en beide zijn op die 2 jaar tijd een 3- à 4-tal keren hersteld, totdat er zoveel dingen aan verkeerd begonnen te gaan dat ik ze ergens in een lade wegstak. De eerste is tijdens de garantietermijn zelfs verschillende keren vervangen.

Om die redenen heb ik enkele weken geleden een van de goedkoopste Android-toestellen van Samsung gekocht. Ik verwens het toestel meerdere keren per dag, maar als ook deze telefoon totaal onduurzaam blijkt, zal het tenminste financieel minder pijn doen.

Ik stop mijn telefoons nochtans steeds in een hoesje, en ik ben er behoorlijk voorzichtig mee. In mijn ervaring zijn iPhones even duurzaam als een speelgoedje uit een Kinder Surprise-ei, en ik kijk telkens verbaasd op dat andere mensen andere ervaringen hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb nog nooit een iPhone met een mankement gehad.

Ja, éénmaal een 4 een paar meter bovenop het glas over de stenen laten stuiteren.
    Dat ging niet helemaal goed.;) Maar was binnen 20 mn. voor weinig geld weer gerepareerd.

Verder een 3, 3S, 4, 4S, 5C zonder ook maar de vaagste problemen.
    En allemaal (op die 5C na natuurlijk) voor behoorlijk net geld weer doorverkocht.

Bijdrager
    Artfark

Ook meerdere iPhones gehad en afgezien van zelf laten vallen geen problemen.

Nog steeds ‘Binnenkort leverbaar’….:-?

Bijdrager
    Wauters

Als er nu 1 ding is wat iPhones wel zijn is het duurzaam.
    Mijn iPhone 5 wordt dagelijks door een 2-jarige mishandeld en nog niets aan.
    Zit wel een bumper rond.

Bijdrager
    fenkikon

@pete.Z Wellicht offtopic maar waar verkoop jij je oude iPhone? Ik denk erover om de 6s Plus 64gb aan te schaffen en het scheelt enorm als ik mijn oude 5s 16gb verkoop. Gewoon marktplaats? En kreeg je gelijk een betrouwbare koper?

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.