13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Rub3n

kosten herindienststelling… telefoonrekening..

Wat zijn kosten herindienststelling? ik zie dit op mijn telefoon rekening staan…

Dit heb ik er nog niet eerder op zien staan. heeft iets met herinnering te maken ofzo?

Ik google een beetje, maar kom dan allerlei algemene voorwaarden tegen ipv een duidelijk antwoord wat het is.

Moderator
    Poezenbeest

Had je maar niet afgesloten moeten worden… Een klikje op de computer kost je zo een bak centen…

Bijdrager
    Veritas

+ de extragratis BKR notatie (hoogstwaarschijnlijk).. zeg maar dag tegen een hypotheek 8)

Moderator
    Poezenbeest

Gelukkig zijn telefoonmaatschappijen niet zo erg als het gaat om een BKR-melding. Sowieso staat je abonnement aangemeld (tenzij je KPN hebt, die melden niet), maar een achterstand wordt pas na twee maanden achterlopen gemeld. Ben zelf ook vaak genoeg (een keer of vijf in tien jaar tijd) kort afgesloten geweest en in mijn BKR-dossier is daar niks van terug te vinden.

Bijdrager
    jf

Het is inderdaad meestal het gevolg van kort afgesloten zijn, omdat je niet op tijd betaald hebt volgens de telefoonmaatschappij.

Ik heb het één keer aan de hand gehad, vanwege notabene een administratieve fout bij de telefoonmaatschappij. Het zou pas mogen gebeuren nadat je een aanmaning hebt gehad en ook dan nog niet hebt betaald.

Het was destijds iets van 25 euro (die ik uiteindelijk niet heb hoeven betalen), terwijl het proces bij de meeste telefoonmaatschappijen volledig geautomatiseerd is: als de factuur van de aanmaning op datum x niet voldaan is, wordt de lijn automatisch afgesloten door de computer en als die factuur dan uiteindelijk weer wel voldaan is, wordt je ook geheel automatisch weer aangesloten door de computer.

Bijdrager
    Rub3n

Maar ik ben helemaal niet afgesloten geweest. Ze hadden wel gedreigd destijds. Maar mijn betaling had hun brief gekruist destijds.

ik heb KPN.

Moderator
    Poezenbeest

…de administratie van KPN, altijd een bron van leuke grappen…

Even bellen en de kosten terugvragen…

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Zerk”

…de administratie van KPN, altijd een bron van leuke grappen…

Even bellen en de kosten terugvragen…

heb ik net weer gedaan, krijg zels meer dan de gemaakte kosten. scheelt denk ik wel dat vriend scheepbouwer ook een mailtje in zijn mailbox had:) en alle gesprekken met de ” klantenservice ” opgenomen waren

Bijdrager
    Napsju

Waarom leg je de betalingsverantwoordelijkheid dan niet bij de telco?

Enige wat je hoeft te doen is voldoende saldo hebben en achteraf je rekening te controleren.

Bijdrager
    Rub3n
    ”Napsju”

Enige wat je hoeft te doen is voldoende saldo hebben en achteraf je rekening te controleren.

hoe zeg je dat?

Bijdrager
    trabant

Je begrijpt dat ‘ze’ het geld liever hadden gezien voordat hun machinerie in werking werd gesteld.

De bottom-line is dat jij er alleen maar bent om hun geld in het laatje te brengen. Volgens hùn voorwaarden, dat ook nog eens.
    Internet-, telefoon-, kabel-TV en dergelijke bedrijven permitteren zich behoorlijk veel om jou ertoe te bewegen hun een automatische incasso te geven. Want dan kunnen ze je weer een week (of twee) te vroeg afboeken en wat denk je dat dat met al die duizenden abonnees aan rente oplevert?

Bijdrager
    Napsju
    ”Rub3n”
    ”Napsju”

hoe zeg je dat?

Dan quote ik mezelf maar een keer. Ik zei niks, ik schreef. En wat ik schreef kun je lezen, of niet.

Bijdrager
    Veritas
    ”trabant”

Want dan kunnen ze je weer een week (of twee) te vroeg afboeken en wat denk je dat dat met al die duizenden abonnees aan rente oplevert?

De gedachte is leuk, zelfs in de Romeinse tijd (met de actio indebiti, voor de nieuwsgierigen onder ons) hield men rekening met dit soort ‘wangedrag’ en dus stelt een goed oplettend consument de actie uit ongerechtvaardigde (verrijking) al dan niet onverschuldigde betaling in. Bovendien kun je minimaal 44,03 euro (ex salaris á 5 punten, e.d.) en wettelijke rente á 6 procent extragratis erbij vorderen mocht men niet zo happig zijn op betalen:-)

Alleen domme/luie consumenten worden door telecombedrijven gejacked.

Ik zie dat TS KPN heeft: goede zaak, dan geen BKR, wel telecom BKR (natuurlijk afhankelijk van situatie)!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.