10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    palermo

kortsluiting macmini

Ik prikte mijn luidspreker stekkertje per ongeluk in de firewire aansluiting.
    Toen kwam er een vonkje en deed de macmini het niet meer.

Weet iemand wat er kapot kan zijn en wat ik er aan kan doen?

thx Palermo

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik denk dat je Logic Board er dan meteen uitklapt. Hoor je nog wel iets? Een draaiende fan of HD?

Bijdrager
    palermo

nee hij doet het helemaal niet meer. niks…..:-(

Geblokkeerd
    Anoniem

Je bent…

… de Sjaak. Dat ding is waarschijnlijk dood. Knap wel, eigenlijk!

Ik zeg, haal’m eens helemaal van de electriciteit af en laat’m een uurtje staan. Probeer het daarna nog eens. Doet ie het daarna nog steeds, dan loskoppelen en -niet- meer aansluiten. Ga d’r mee naar een APR om zeker te zijn, maar reken er op dat je mag lappen.

Bijdrager
    Vinhelper

Laat dit dan meteen een waarschuwing zijn voor iedereen die wel eens blind op de gok een mini-jack-stekkertje in de Mac Mini probeert te pluggen!

Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, al kwam ik toen niet in de verkeerde uitgang terecht. (gelukkig) (overigens wel de geluidsingang, maar daar kan niets gebeuren)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je geluk hebt, is er alleen een zekering stuk. De meeste elektrische apparaten (en zeker computers) schakelen de voeding uit in het geval van kortsluiting zodat er geen verdere schade kan ontstaan.

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

In het beste geval is inderdaad alleen de voeding kapot, vraag me wel af of deze nog iets in de trant van een zekering of uitgebreide beveiliging zal hebben want in apple’s downsize circus zullen ze toch ook ergens ruimte moeten besparen. In principe lijkt het me wel dat je firewire poort beveiligd is door een of andere beveiliging, maar goed ik denk dat het enige wat je kan doen je mac wegbrengen voor reparatie. (gaat het trouwens om de nieuwe unibody of oudere mac mini?)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik denk eerlijk gezegd dat het om een Mac mini G4 gaat, daar zat de koptelefoon aansluiting echt naast de FireWire aansluiting. Op de Intel’s (en zeker de Unibody) is hij verplaatst naar de ingang van de voeding.

Bijdrager
    Vinhelper

Voor zover ik zie zit deze op de Unibody’s helemaal aan de andere kant van de voeding.

En de FireWire-poort zit vlakbij de voeding, dus daar is de kans van mis-steken een stuk kleiner.

Bijdrager
    palermo

HIJ DOET HET WEER. Superrrrr

Ik heb de stroom er een half uur afgehaald. En nu doet ie het weer.
    Dank voor de input.

Het trouwens een oude g4 model.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.