30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    bart14

Korting oud model MacBook Pro

Hoi OMT’ers,
    ik wil een MacBook pro gaan kopen. Dit zal mijn eerste mac worden en ik heb gelezen dat er een nieuwe versie rond april uitkomt en dat deze waarschijnlijk zo’n €2000,- gaat kosten. Dit is mij gewoon veel te veel, maar ik heb ook gehoord dat je dan flinke kortingen krijgt op oude modellen.
    Weet iemand hoeveel deze kortingen ongeveer zijn? moet ik dan denken aan 30 tot 50% of meer in de richting van 10%? Ik wil ’t liefs een 15″ i7, maar mijn budget ligt rond de €1000,- dus die kan ik alleen met 50% korting betalen.

Alvast bedankt!

Groeten,
    Bart

Bijdrager
    apple-pie

Ik denk dat je dan nog even door moet sparen. Kortingen van 50% ben ik nog nooit tegengekomen.

Bijdrager
    Soap

Of je koopt nu in de Mediamarkt BTW vrije dagen een Macbook Pro. Scheelt je 16%. Morgen is de laatste dag!

Moderator
    unSOUND

Precies wat Soap zegt. De korting die je morgen nog bij de MM kunt krijgen zal vrijwel zeker hoger zijn dan de korting die je bij een retail store zult krijgen na de introductie van de volgende generatie…

Bijdrager
    Yggdrasil

Overigens kun je het vergeten dat je voor 1000 euro een Macbook Pro i7 op de kop kan tikken.

Moderator
    unSOUND

Ik vraag me ook af hoeveel van de mensen die een i7 willen, daadwerkelijk een i7 nodig hebben… Mijn trouwe beestje uit 2008 voldoet nog prima, terwijl de Core 2 Duo die hij heeft volgens die mensen praktisch hoogbejaard is…

Bijdrager
    Oppie

De enigen die een i7 nodig hebben zijn de fabrikanten van dat spul om het te kunnen verkopen aan 14-jarige jongens zoals Bart; die gevoelig zijn voor termen als i7 en daarom denken dat ze het nodig hebben…

Bijdrager
    katteman

MacBook mid 2007 doet het nog steeds prima.

Ik wacht wel op SandyBridge voor een nieuwe.

Bijdrager
    RobApple

@Bart14. Als je vandaag bij MediaMarkt een MacBook Pro 13.3″/2.40GHz koopt voor € 965,55 en later een apart scherm xx”, heb je uiteraard niet hetzelfde als 15″/i5, maar je bent mobiel en hebt thuis een groter scherm. Een recente 2de hands 15″ is ook een optie.

Bijdrager
    bart14

De enigen die een i7 nodig hebben zijn de fabrikanten van dat spul om het te kunnen verkopen aan 14-jarige jongens zoals Bart; die gevoelig zijn voor termen als i7 en daarom denken dat ze het nodig hebben…

Ik zeg niet dat ik een i7 nodig heb, ik zeg alleen dat ik er eentje zou willen. ik begrijp zelf ook dat een core 2 duo best goed genoeg is. Maar een i7 is gewoon beter dan een core 2 duo, of je ’t nou nodig hebt of niet.

Verder bedankt voor alle reacties, op meer dan 16% hoef ik dus niet te rekenen.

Bijdrager
    bart14

@RobApple
    Dat is inderdaad een optie, maar ik heb vrij veel muziek en programma’s, dus ik vind 250GB gewoon veel te weinig. Ik ben op zoek naar minstens 320GB in mijn huidige windows desktopje zit nu 1TB(2x 500GB) omdat die ene 500GB die er eerst inzat gewoon helemaal vol zat.

Bijdrager
    haykiko

Waar staat het dat de nieuwe macbook pro 13 inch 2000 euro gaat kosten?
    of bedoelt u de 15 inch die 2000 euro gaat kosten?
    ik wil de 13 inch kopen als die uitkomt maar niet als die 2000 euro gaat kosten
    mvg

Bijdrager
    bart14

Ik heb nog een vraagje: Bij apple kost een upgrade van 250GB naar 500GB SATA @5400rpm €135 (bij online configuratie), dus dan kost de 500GB €135 méer dan de 250GB, maar als ff google, vind ik een samsung 2,5″ SATA met 640GB en 7200rpm voor €66,-
    Waarom is dit? is samsung sata gewoon troep? Anders koop ik natuurlijk gewoon de 13″ instapversie met die 640GB HDD erbij, en laat ik die door een vriend inbouwen.

Dank,
    Bart

Bijdrager
    hansiedejong

Verwacht zeker geen 50 procent korting. Dan ken je Apple echt niet, het is kwaliteit wat Apple maakt. En 13” vind ik een heerlijke maat, heb ik zelf ook. Heb de 2.26GHz C2D, het model van Mid. 2009. Mac OS draait gewoon erg snel, ik heb geen Core i5/7 nodig. Dat komt gewoon omdat Mac’s supersnel zijn. Ook op mijn C2D start iTunes in 1 seconde op. Alleen bij programma’s als PhotoShop en andere 3D rendering ga je het merken…

Bijdrager
    gsmaster

Mijn intel core duo 2 2.4Ghz voldoet ook nog prima hoor!
    Hij gaat nog altijd alsof hij net uit de doos kwam!
    Ik kan hem natuurlijk niet vergelijken met men iMac i7 maar ik doe er dan ook niet zo veel mee… Wat smurfen op het net, tekstverwerkertje, filmpje kijken,…

Bijdrager
    bart14

haykiko 12 minuten geleden #
    Waar staat het dat de nieuwe macbook pro 13 inch 2000 euro gaat kosten?
    of bedoelt u de 15 inch die 2000 euro gaat kosten?
    ik wil de 13 inch kopen als die uitkomt maar niet als die 2000 euro gaat kosten
    mvg

Ik heb niks gelezen over beschikbare formaten van de volgende generatie, misschien komt er überhaubt geen 13″ model meer. Maar ik heb alleen gelezen dat ze waarschijnlijk standaard voorzien worden van een SSD (of Flash-drive) en iets met flashlight ofzo (opvolger van USB geloof ik).

Bijdrager
    Chorro

Korting op oude modellen bij Apple is bijna nooit. Zo was de witte MacBook vernieuwd en ging de oude voor 50 euro minder de deur uit. De iPod Shuffle werd vernieuwd en de oude ging voor maar liefst 4 euro minder de deur uit.

Ik zou als ik jou was jezelf daarmee niet rijk rekenen, maar gewoon met de MediaMarkt BTW dagen o.i.d. meedoen, dan heb je veel meer korting.

Bijdrager
    hansiedejong

Het kan alleen vandaag nog, grijp je kans! Je zal er geen spijt van krijgen kan ik je verzekeren.

Bijdrager
    Soulshaker
    bart14 op 30 januari 2011

Ik zeg niet dat ik een i7 nodig heb, ik zeg alleen dat ik er eentje zou willen. ik begrijp zelf ook dat een core 2 duo best goed genoeg is. Maar een i7 is gewoon beter dan een core 2 duo, of je \’t nou nodig hebt of niet.

Vreemde redenering :slant:

Bijdrager
    bart14
    Soulshaker op 30 januari 2011

Ik zeg niet dat ik een i7 nodig heb, ik zeg alleen dat ik er eentje zou willen. ik begrijp zelf ook dat een core 2 duo best goed genoeg is. Maar een i7 is gewoon beter dan een core 2 duo, of je \\\’t nou nodig hebt of niet.

Vreemde redenering :slant:

Waarom? Een i7 is gewoon beter dan een core 2 duo, en je zal er dus ook langer mee doen.
    Kun je misschien uitleggen wat daar vreemd aan is?

Bijdrager
    Oldekamp

Ik heb niks gelezen over beschikbare formaten van de volgende generatie, misschien komt er überhaubt geen 13″ model meer. Maar ik heb alleen gelezen dat ze waarschijnlijk standaard voorzien worden van een SSD (of Flash-drive) en iets met flashlight ofzo (opvolger van USB geloof ik).

Light Peak.;)

Bijdrager
    Chorro

Ik koop wat ik nodig heb en niet wat ik zou willen, ik had ook wel een 17″ MBP gewild in plaats van een 15″. Maar omdat ik het niet nodig heb (en daardoor ook niet mis), heb ik er echt geen 500 euro meer voor over.

Ik had er ook wel een i7 in gewild, heb er nu een 2.66 gHz C2D in. Ik loop echt niet tegen de beperkingen op.

Een i7 is dus niet voor iedereen per definitie beter.

Moderator
    unSOUND

Maar een i7 is gewoon beter dan een core 2 duo, of je ’t nou nodig hebt of niet.

Beter is relatief. Hij heeft wellicht een iets hogere topsnelheid, maar dat maakt hem niet perse beter. Als je iets koopt met meer power, maar die extra power niet gebruikt, betaal je extra voor iets wat je niet gebruikt…

Maar als je zelf al aangeeft niet over voldoende geld te beschikken, moet je misschien gewoon je verwachtingen bijstellen in plaats van hopen op een financieel wonder. En als je toch een dikke machine voor weinig geld wilt, is er nog de tweedehands markt… Bijna al mijn notebooks heb ik tweedehands gekocht. Er zijn altijd figuren die hem na een half jaar of jaar weg doen omdat het nieuwere model uit is wat op papier 4% sneller is… Dan heb je voor een stuk minder geld praktisch dezelfde machine.

Bijdrager
    Muiter

MM heeft ook regelmatig demo modellen in de aanbieding, en dan ook nog een samen met de korting van (-/- 19% BTW = 15% echte korting) kan het wellicht een leuke optie voor iemand zijn.

Bijdrager
    Soulshaker
    unSOUND op 30 januari 2011

Maar een i7 is gewoon beter dan een core 2 duo, of je \’t nou nodig hebt of niet.

Beter is relatief. Hij heeft wellicht een iets hogere topsnelheid, maar dat maakt hem niet perse beter. Als je iets koopt met meer power, maar die extra power niet gebruikt, betaal je extra voor iets wat je niet gebruikt…

Maar als je zelf al aangeeft niet over voldoende geld te beschikken, moet je misschien gewoon je verwachtingen bijstellen in plaats van hopen op een financieel wonder. En als je toch een dikke machine voor weinig geld wilt, is er nog de tweedehands markt… Bijna al mijn notebooks heb ik tweedehands gekocht. Er zijn altijd figuren die hem na een half jaar of jaar weg doen omdat het nieuwere model uit is wat op papier 4% sneller is… Dan heb je voor een stuk minder geld praktisch dezelfde machine.

Dat bedoel ik nu net , Bart14
    De top macbook pro willen hebben , of je het nou echt nodig hebt of niet
    Maar niet over het nodige geld beschikken

Goh , moest ik kopen wat ik wil en omdat het beter is , dan kwam hier ook een Mac Pro ter vervanging van mijn Mac Mini
    Ik zou het gewoon kunnen , direct 2500 euro op tafel , hopla
    Maar het is gewoon overkill voor mij en mijn bankrekening :sealed:
    Gewoon zonde van het geld

Willen hebben en kunnen permitteren , een groot verschil

Trouwens , wat wil je er mee doen ?

Bijdrager
    RobApple

@bart14. “Ik heb nog een vraagje: Bij apple kost een upgrade van 250GB naar 500GB SATA @5400rpm €135 (bij online configuratie), dus dan kost de 500GB €135 méer dan de 250GB, maar als ff google, vind ik een samsung 2,5” SATA met 640GB en 7200rpm voor €66,-
    Waarom is dit? is samsung sata gewoon troep? Anders koop ik natuurlijk gewoon de 13″ instapversie met die 640GB HDD erbij, en laat ik die door een vriend inbouwen.”
    SAMSUNG is beslist geen troep, behoort tot de topmerken. Een losse externe 500GB HD 2.5″ Portable kost vanaf ca. € 73,00 van Western Digtital. Is ook een optie. Externe HD 2.5″ schijven kan je in alle formaten kopen, ook 2TB. Ben je van je opslagprobleem ook af.
    Heb je 3 vliegen in 1 klap: MacBook Pro 13.3″, beeldscherm extern naar keuze en voldoende opslagcapaciteit. Kan je jaren mee vooruit.
    Unsound heeft volkomen gelijk, goed advies, 2de hands had ik ook al gezegd. Is ook een optie.
    Een brief posten met een vrachtwagen heeft geen zin, dat is onnodig geld verspillen!!

Bijdrager
    hansiedejong

Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen? Welke handelingen wil je uitvoeren met de Mac?

Bijdrager
    bart14
    hansiedejong op 30 januari 2011

Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen? Welke handelingen wil je uitvoeren met de Mac?

Ik wil er goed HD films op kunnen kijken, multitasken (tot ca. 10 programma’s tegelijk), eenvoudig photoshoppen, snel surfen (ligt natuurlijk ook aan m’n internetverbinding, maar dat zit wel goed hier), en snel kunnen downloaden. Wat raad je aan?

Bijdrager
    hansiedejong

HD Films: Kan elke huidige Mac aan.

Multitasken: Is geen probleem voor Mac OS, kan elke Mac aan.
    Eenvoudig Photoshoppen: Mijn Mac (2.26GHz 13”MBP van vorig jaar) kan het ook aan, dus het moet kunnen op elke Mac.

Snel surfen: Dat kan natuurlijk iedere Mac, zelfs die van een paar jaar terug. Het is geen Windows. Safari start in 1 seconde op, bij elke Mac.

Snel downloaden: Idem, kan elke Mac, totaal geen probleem.

Je hebt volgens mijn dus totaal geen i5/7 nodig, zonde van je geld. Een C2D in de 13” Pro blijkt zelfs nog beter te zijn i.p.v. een i3 in een 13”. Ik zou gewoon voor een MacBook Pro 13” 2.4GHz gaan. Lekker portable, goede batterijduur en hij kan alles makkelijk aan wat jij ermee wilt doen.

Bijdrager
    bart14
    hansiedejong op 30 januari 2011

HD Films: Kan elke huidige Mac aan.

Multitasken: Is geen probleem voor Mac OS, kan elke Mac aan.

Eenvoudig Photoshoppen: Mijn Mac (2.26GHz 13\’\’MBP van vorig jaar) kan het ook aan, dus het moet kunnen op elke Mac.

Snel surfen: Dat kan natuurlijk iedere Mac, zelfs die van een paar jaar terug. Het is geen Windows. Safari start in 1 seconde op, bij elke Mac.

Snel downloaden: Idem, kan elke Mac, totaal geen probleem.

Je hebt volgens mijn dus totaal geen i5/7 nodig, zonde van je geld. Een C2D in de 13\’\’ Pro blijkt zelfs nog beter te zijn i.p.v. een i3 in een 13\’\’. Ik zou gewoon voor een MacBook Pro 13\’\’ 2.4GHz gaan. Lekker portable, goede batterijduur en hij kan alles makkelijk aan wat jij ermee wilt doen.
    Oké, je hebt me overtuigd, maar ’t word denk ik alsnog een 2ehandsje, heb er eentje gevonden met magic mouse en bluetooth toetsenbord, adobe photoshop CS5, aperture 3 en nog wat andere dingen voor €850; half jaartje oud, wel maar 250GB SATA, maar ik heb dan nog zat fincanciële ruimte om dat uit te breiden.

Bedankt!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.