10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

Korte levensduur vervangen acuu

Op 2 feb 2017 heb ik de gezwollen Apple Accu van mijn MBP (mid 2012) vervangen door een YANEC.

Nu geeft het icoontje in de menu balk aan dat hij leeg is maar het ledje op de oplaadstekkertje brand wel groen ipv oranje.

Als ik het stekketje los haal gaat het scherm (externe monitor) op zwart.

De gegevens van Coconut Battery en Systeeminformatie spreken elkaar tegen.

In augustus kon ik met MBP nog een halve dag buiten huis werken op de accu, geen hele dag zoals met een verse accu.

Weet iemand wat er aan de hand is. In een Windowslaptop ging een YANEC accu maar 7 maanden mee terwijl de orginele 8 jaar meeging. Garantie? Nee daar had met geen oren naar, half jaar = half jaar.

schermafbeelding

Bijdrager
    GoeieDag

Nou, je hebt het antwoord zelf al gegeven, direct nadat je de vraag stelde? Niet dan?

Bijdrager
    Shmoo

Klinkt eerder als een calibratiefout of zoiets!?

Zeker als je mogelijk Mojave nog niet zo lang geleden hebt geïnstalleerd terwijl je machine mogelijk niet 100% opgeladen was tijdens de installatie. Al geprobeerd om de laptop helemaal leeg te laten lopen zodat hij uitvalt en dan weer opladen tot 100% voordat je de stroom er weer vanaf haalt. ?

Bijdrager
    Svartvatten

<p class=”cite”>GoeieDag op 28 september 2018 om 11:27</p>
    Nou, je hebt het antwoord zelf al gegeven, direct nadat je de vraag stelde? Niet dan?

? Help me even.

Bijdrager
    Svartvatten

<p class=”cite”>Shmoo op 28 september 2018 om 11:43</p>
    Klinkt eerder als een calibratiefout of zoiets!?

Zeker als je mogelijk Mojave nog niet zo lang geleden hebt geïnstalleerd terwijl je machine mogelijk niet 100% opgeladen was tijdens de installatie. Al geprobeerd om de laptop helemaal leeg te laten lopen zodat hij uitvalt en dan weer opladen tot 100% voordat je de stroom er weer vanaf haalt. ?

Ik heb nog High Sierra 10.13.6. Wat zou er gecalibreerd kunnen worden of kan ik calibreren?

Bijdrager
    Shmoo

Apple zegt er dit over.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201575

Microprocessors en wat niet allemaal die in de batterij zouden zitten maar als je gewoon tussen de regels doorleest dan lees je dat jouw batterij gewoon een mismatch heeft met de gegevens op het scherm. Kortom, of je batterij is voller dan het scherm aangeeft of juist leger dan je scherm aangeeft. Gewoon een software communicatiefout. Je kan ook nog eens een PRAM en VRAM reset doen. Daarna is het mismatch probleem meestal gewoon oplossen door zoals ik al zij. Even de gegevens en percentages op het scherm vergeten. Niet naar kijken. De computer gewoon los van het stroom gebruiken totdat deze uitvalt. Alle 20 – 10% waarschuwingen negeren en de computer gewoon helemaal ‘op’ gebruiken. Als deze dan uitgevallen is start je ‘m weer op en ga je ‘m weer gebruiken. Na 2 of 3 minuten valt ‘ie dan weer opnieuw uit. Daarna hang je ‘m aan de stroom en laat je ‘m een paar uur met rust. Alleen maar laden. Zelfs al staat er op het scherm 100%, gewoon een uur of twee a drie extra aan de lader laten hangen en daarna zal je zien dat de gegevens veel beter kloppen.

Mogelijk moet je dit hele proces twee keer uitvoeren maar als dat niet werkt – pas dan kun je spreken van een batterij die niet werkt zoals ‘ie zou moeten werken. De gegevens op je schermpje hoeven niet altijd te kloppen. Ik bedoel, Apple krijgt het al dik 3 jaar niet voor elkaar om een fatsoenlijk schermpje voor je neus te zetten waar iedereen duidelijk kan zien waar hun ‘opslag’ gebleven is.

Bijdrager
    Svartvatten

Dank je wel @Shmoo. Klinkt goed. Ik ga dat vandaag eens uitproberen in de beschreven stappen.

Bijdrager
    GoeieDag

Svartvatten op 28 september 2018 om 12:26

GoeieDag op 28 september 2018

? Help me even.

Grapjas. Je geeft aan dat andere accu van dezelfde fabrikant maar 7 maanden mee ging. Deze heeft het al 20 maanden uitgehouden. Dus wat is er aan de hand? Slecht product misschien?!

Bijdrager
    Svartvatten

@Goeiedag: Daar heb je een punt. Volgende keer betere kwaliteit, lieft origineel. Vorig jaar moest ik m’n MBP opsturen en was ik m’n hem minstens een week kwijt. Rep. snel was toen belangrijk dus via Internet iets gekocht. Misschien rommel, weet het niet. Dank voor je reactie.

Inactief
    Anoniem

De Yanec batterijen staan niet echt bekend om hun geweldige kwaliteit (op de lange termijn)
    Het eerste jaar zijn het prima accu’s maar daarna gaan ze vaak snel achteruit…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.