23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

korte (inmiddels wat langere) iphone vraag

Hallo!

Een korte vraag over de iPhone:

Een vriend van me heeft de 1st Gen iPhone. Hij had orange dus ik had m gejailbraked voor m. Maar orange is nu t-mobile geworden en hij heeft nu dus ook een echte t-mobile simkaart. Betekent dat dat ik zijn iPhone veilig kan updaten via iTunes en niet meer hoef te jailbraken??

Dank!!

Bijdrager
    iMaximus

Volgens mij betekent het updaten dat je een originele software erop gaat zetten (mits je dat niet bedoelt met het updaten). Dus je moet bij elke update 2.0 –> 2.1 –> 2.2 en straks ook –> 3.0 opnieuw jailbreaken volgens mij.

Bijdrager
    Vin

ja originele software ja.
    maar ik dacht dat dat zou lukken omdat hij nu ook een t-mobile simkaart heeft!
    Weliswaar geen iPhone abonnement maar gewoon flex of relax maar dat zou toch moeten werken?

Bijdrager
    Welles

1st gen iPhone is nooit in Nederland bij T-Mobile te koop geweest. Dat gaat dus net zo goed niet werken als eender welke andere provider. Je zult hem nog steeds simlockvrij moeten maken/houden.

Inactief
    Anoniem

nee dat werkt niet
    want de eerste generatie iphone is niet in nederland verkrijgbaar geweest
    dus ook nooit gesimlocked op t-mobile dus werkt het niet

als hij bijvoorbeeld uit amerika komt zou het werken als je een AT&T kaartje had

Bijdrager
    Vin

oke maar ik dacht dat de simlock m in de firmwares zit dus dat daar nu wel t-mobile bij zit als toegestane provider.
    dus als ik er 2.2.1 op knal werkt t niet?
    Das wel heel erg matig zeg!

Bijdrager
    RickDeRaaf

Nee dat werkt niet, Ik heb hier een een 1G iPhone met T-Mobile maar moest hem wel jaibreaken.
    (elke (grote) firmware update weer spannend:P of het gaat lukken)

kijk hier is.

Bijdrager
    prullenbak

Ik heb ook een orange sim, en een oude iphone. Bij 2.0 moest ik m nog unlocken, maar alle updates erna heb k er geowon origineel zonder unlocken of jailbreaken op kunnen zetten.

Heb ook op n gegeven moment een ‘provider-update’ gehad in itunes…voor orange-klanten met een iphone.

Dus. Hoe het precies werkt snap ik niet, maar t werkt wel:)

Wat ik zou doen als ik jou was is updaten, kijken of ie t doet, zo niet alsnog unlocken. Moet voor de oude iphone niet echt een probleem zijn volgens mij…

Correct me if i’m wrong…

Bijdrager
    Vin

@ Rick: bedankt voor de link naar de custom firmware!
    @prullenbak: raar dat t bij jou wel lukt en bij rick niet!
    Dus als ik het goed begrijp had je orange en nu t-mobile. 1st gen iphone kan je gewoon updaten naar 2.2.1 zonder jailbrake?
    En de baseband kan dan ook gewoon mee ge-update worden? dus een originele update vanuit iTunes?

en stel dat ik m gewoon update in itunes naar 2.2.1 en t lukt niet. Kan ik m dan nog wel opnieuw jailbraken omdat de baseband dan ook ge-update is??

Bijdrager
    Mich

dit komt omdat pwnagetool iets aan de baseband veranderd waardoor er een permanent unlock is, dus elke keer als je hem update, blijft hij geunlocked, maar als je restored in iTunes zal hij weer gelocked zijn. ik heb dit ook, maar ik jailbraik hem telkens opnieuw, handig.

Bijdrager
    Vin

he… nu snap ik er niets meer van!

De iPhone van die vriend van me staat nu op 2.1.0 of zoiets. Kan ik m dan nu dus dmv itunes updaten naar 2.2.1? En dan blijft ie unlockt?

Bijdrager
    RickDeRaaf
    ”Graphsic”

De iPhone van die vriend van me staat nu op 2.1.0 of zoiets. Kan ik m dan nu dus dmv itunes updaten naar 2.2.1? En dan blijft ie unlockt?

alleen als je via iTunes je custom firmware installeert en NIET de originele van Apple zelf!

Bijdrager
    Mich

Ja, normaal gezien wel, anders gebruik je pwnagetool opnieuw he.

Bijdrager
    Vin

ah oke!

Dus: ik download nu pwnage tool 2.2.5.
    Dan maak ik custom firmware van firmware 2.2.1.
    vervolgens sluit ik die iPhone aan op iTunes en klik ik shift + update.
    En dan kan ik m updaten met m’n custom firmware?

Bijdrager
    prullenbak

Ik heb mn iphone (2g) binnengekregen vorig jaar met 1.4.1 erop (geloof ik…kan dat? of 1.1.4…najah zoiets.). Gejailbreakt.
    Orange simkaart erin, niks aan de hand lekker bellen en internetten.

Toen 2.0 kwam heb ik m geunlocked (dus via dev-team software enzo..maar heb toen geen cydia of installer erop gezet ofzo. Alleen unlock gedaan dus).

Daarna kwamen er telkens updates uit. Maar telkens kon ik updaten, origineel vanuit itunes, zonder opnieuw te hoeven unlocken. Dat was ook zo omdat er telkens gezegd werd: “unlock blijft behouden, jailbreak en illegale apps ben je kwijt” maar die had ik dus niet, dus niks aand e hand. Op een gegeven moment kreeg ik in itunes de melding “er is een provider-update voor uw iphone beschikbaar” na wat opmerkingen op iphoneclub dat deze update geen kwaad kon voor je unlock, heb ik m geaccepteerd en nog altijd draait ie als een zonnetje.

Ik heb dus een orange simkaart nog steeds, maar bel tegenwoordig, zoals alle orange klanten, via t-mobile.

En ik hoop nu dat ook 3.0 geen problemen gaat opleveren :P

Bijdrager
    prullenbak
    ”Graphsic”

Ik denk dat je daar eigenlijk wel vanuit kan gaan ja.

Maar ik durf je niks te beloven.

Unlocken via pwnage tool is trouwens niet heel moeilijk…gaat redelijk stap voor stap enzo.

Bijdrager
    Vin

maar update je telkens in iTunes met de originele iPhone firmware of met custom firmware?

Bijdrager
    prullenbak
    ”Graphsic”

maar update je telkens in iTunes met de originele iPhone firmware of met custom firmware?

2.0 nog custom firmware, sindsdien altijd t originele…

http://www.iphoneclub.nl/17042/orange-gebruikers-kunnen-nu-ook-iphone-gebruiken/

dat leek me er ook iets mee te maken hebben….

Bijdrager
    Vin
    ”prullenbak”
    ”Graphsic”

2.0 nog custom firmware, sindsdien altijd t originele…

http://www.iphoneclub.nl/17042/orange-gebruikers-kunnen-nu-ook-iphone-gebruiken/

dat leek me er ook iets mee te maken hebben….

Oke! super bedankt! Dan ga ik m gewoon updaten met itunes en de originele firmware en als dat niet lukt kan ik dus alsnog met pnwage tool m unlocken? en t gaat dus om de 1e generatie iPhone he!

Bijdrager
    prullenbak

Ja of je m dan alsnog kan unlocken, daar heb ik dus geen ervaring mee…Maar ik ga ervan uit van wel.

Misschien kan iemand met meer ervaring hierin even een antwoord geven of dat alsnog kan. Voor jij je iphone sloopt door mijn onwetendheid:)

Ik heb t idd ook al die tijd over een ‘oude’ iphone!

Laat ik het voorzichtig zo stellen:

Als je op 2.X kan bellen met je orange simkaart (dus hij is feitelijk al unlocked) dan ga ik ervan uit dat ie unlocked blijft bij een originele update in itunes. Hij is dan echter niet gejailbreakt, dus je moet het met originele apps doen, en installer of cydia heb je dan niet (meer). Maar who cares:P

Dit verhaal zou ik als ik jou was wel graag eerst bevestigd willen zien, van iemand met meer verstand van zaken.

Bijdrager
    Vin
    ”prullenbak”

Ja of je m dan alsnog kan unlocken, daar heb ik dus geen ervaring mee…Maar ik ga ervan uit van wel.

Misschien kan iemand met meer ervaring hierin even een antwoord geven of dat alsnog kan. Voor jij je iphone sloopt door mijn onwetendheid:)

Ik heb t idd ook al die tijd over een ‘oude’ iphone!

Oke! super bedankt voor je hulp!

Weet iemand nog of dat je je iPhone kan unlocken na een originele update naar 2.2.1? Of is het dan te laat als de baseband ook wordt ge-update?

Bijdrager
    Basket Case

Je kan een 1G iPhone sinds 2.0 steeds met de originele firmware via iTunes updaten. De unlock zit in de baseband en die is sinds 2.0 niet meer aangepast door Apple voor de 1G (voor de 3G wel en die kan je dus ook niet via iTunes met de originele firmware updaten zonder je unlock kwijt te raken).

Mijn moeder heeft nog altijd een 1G uit Engeland zonder SIM lock en die heeft gewoon steeds iTunes de nieuwe firmware er op kunnen laten knallen (nadat ik uit had gezocht of de baseband nog steeds onveranderd was).

Het kan nog atlijd zo zijn dat Apple de baseband aan zal passen in de komende updates, maar op dit moment is het prima mogelijk om een 1G zonder lock van 2.1 naar 2.2.1 te upgraden zonder dat de unlock verloren gaat. Een evt. jailbreak, de mogelijkheid om applicaties buiten App Store om te installeren, ben je echter wel kwijt.

Bijdrager
    Vin

kijk! Dat was wat ik graag wilde horen!!!

Super bedankt!! Ik ga het morgen gelijk proberen!!
    En anders kan ik eventueel 2.2.1 alsnog jailbraken vanwege de 3rd party software.

Bedankt voor alle hulp allemaal!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.