15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    LuxesR

Kort WiFi met macOS

Sinds kort heb ik een iMac overgenomen (mid 2011) waarin ik een SSD in heb laten plaatsen en het RAM even heb opgeschroefd. Het apparaat draait weer als een zonnetje, behalve de WiFi. Zodra ik WiFi aan doe heb ik nog geen minuut lang internet, daarna lukt het hem niet om een pagina te laden, terwijl hij wel aangeeft verbinding te hebben.

Geen enkel apparaat heeft hier verder last van, behalve de iMac. Als ik een UTP kabel in de iMac stop of ik gebruik een persoonlijke hotspot vanuit m’n telefoon, werkt het internet prima. Sterker nog, ik heb bootcamp gebruikt voor Windows en in Windows heb ik gewoon WiFi.

Het lijkt er dus op dat het aan macOS ligt. Ik begon de Mac met installeren van El Capitan (daar deed de WiFi het al niet) maar na de upgrade van Sierra werkte het nog steeds niet. Het gekke is ook dat ik heel even WiFi heb en na nog geen minuut niet meer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Bijdrager
    Furbz

Veel mensen hebben hier blijkbaar last van.
    Op deze pagina een fix (zeggen ze):

http://macpaw.com/how-to/fix-macos-sierra-problems

Bijdrager
    LuxesR

Dat lijkt te werken. Kon niet alle files vinden die ze opnoemde maar wel deze:

com.apple.airport.preferences.plist
    com.apple.network.identification.plist (deze zat er bij mij niet tussen)
    com.apple.wifi.message-tracer.plist
    NetworkInterfaces.plist
    preferences.plist

Heb deze files moeten verwijderen uit ‘/Bibliotheek/Voorkeuren/Systeemvoorkeuren/’. Toen me Mac uitgedaan en router uitgedaan. Even gewacht, eerst de router weer aan en toen me Mac weer aan en nu heb ik weer gewoon WiFi zoals het hoort.:)

Bedankt Furbz! Heb naar mijn weten goed gegoogeld maar kon niks vinden. Blijkbaar niet goed genoeg.

Bijdrager
    LuxesR

Wifi hield er toch mee op. Hij hield het dit keer wel een stuk langer vol. Toen ik iets begon te downloaden hield hij er na 4% download mee op. Iemand nog een suggestie?

Bijdrager
    iMad

Kijk eens in je Console en zie of je daar iets vindt met betrekking tot je Wifi.

Bijdrager
    Q-collective

Wat is de RSSI waarde die je ontvangt? Je kunt deze makkelijk uitlezen door met de alt/optie toets ingedrukt op het wifi icoontje te klikken in macOS.

Bijdrager
    LuxesR

De RSSI waarde is 50 tot 60 bij goeie wifi en toen ik geen wifi meer had werd het -54 tot -57.

En Console bedoel je de Activiteitenweergave? Daar zie ik niks vreemds staan, behalve dat Safari Networking best hoog staat.

Bijdrager
    iMad

Console is iets anders, zit ook in je map HulpProgramma of Anders.

Bijdrager
    LuxesR

Oh daar! Er gebeurt echt van alles in de Console. Zie dingen als ‘dead connection’ staan en bepaalde ports zijn dead. Ook krijg ik een minuut later ‘TIC Read Error’ met een geel puntje erbij.

Bijdrager
    iMad

Je kan Console openen en op de voorgrond laten staan, hou het Console in de gaten zodat het mis gaat met je Wifi en kopieer die gegevens hierop de site.

Controleer de gegevens met betrekking tot privé gegevens en laat die weg.

Bijdrager
    LuxesR

Ik zou niet weten wat privé gegevens zouden kunnen zijn. Als je iets ziet wat ik beter weg kan halen dan hoor ik dat graag.:p

Hier moet het ergens fout zijn gegaan, bij het oranje puntje.

Bijdrager
    iMad
    LuxesR op 25 september 2016

De RSSI waarde is 50 tot 60 bij goeie wifi en toen ik geen wifi meer had werd het -54 tot -57.

En Console bedoel je de Activiteitenweergave? Daar zie ik niks vreemds staan, behalve dat Safari Networking best hoog staat.

Negatief is beter zowel bij RSSI als bij Noise.

Hoever zit je vanaf de Wifi router, kan je je iMac tijdelijk op een andere plaats zetten om te testen?

Bijdrager
    LuxesR

Zit er nu ongeveer 5 a 6 meter vanaf. Ik kan ‘m wel even op de grond zetten vlak naast de router. Waar moet ik dan op letten? Console of RSSI/Noise?

Bijdrager
    iMad

Wat voor Wifi router heb je?

Bijdrager
    LuxesR

M’n router is zo’n router/modem van KPN. Experia Box v8. Moet ik nog iets doen met die Console of RSSI/Noise?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.