8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wwstm

kort: parallels vs bootcamp

sorry vaker voorgekomen. maar zie door de bomen het bos niet meer.

kort:

zonder te kijken naar prijs…

welke is beter? kijkend naar verschillende punten:

1. gebruikzaamheid

2. snelheid

3. zelfstandigheid ( ik bedoel of windows invloed heeft op macosx, harde schijf/virussen…gesnapt;-)?

thnx

Bijdrager
    JvR90

1. parallels

2. boot camp

3. boot camp

Bijdrager
    wwstm

dan mag het nu wel wat uitgebreider, wat is het verschil tussen bootcamp en parallels in gebruikzaamheid? :innocent:

Bijdrager
    MacBeer

Parallels draait op OSX. In feite heb je dat hele Windows in een apart venster bovenop je OSX desktop draaien. Switchen van OS is een kwestie van het andere venster aanklikken…
    Echter, Boot-Camp zal Windows op volle snelheid laten draaien. Omdat Parallels een soort virtualisatie is zal het flink wat van de hardware eisen. Zowel OSX als Windows doen aanspraak op je systeem.

Bijdrager
    wwstm

als ik het goed begrijp is er dus de mogelijkheid dat met parallels virussen van windows binnenkomen en met bootcamp is dat nagenoeg onmogelijk omdat je partitie heb?

Bijdrager
    MacBeer

Nee nee… Zowel bij Boot Camp als bij Parallels is Windows net zo gevoelig voor virussen dan wanneer het op een PC draait. Een virus tast de software aan.
    Hoe je Windows draait op een Mac maakt niet uit, Windows blijft dweilen met de kraan open als het om virussen gaat.
    Krijg jij dus met Windows dat op Boot Camp draait een virus binnen dat je partitie kan verknallen dan heb je ook op de Mac pech. En het zal me niet verbazen als dit mogelijk ook gevolgen kan hebben voor je Mac partitie.

Bijdrager
    wwstm

oke, dan maar geen windows, als het echt niet 100% MOET, liever clean houden die MAC…

bedankt!!!

Bijdrager
    Len
    ”GordonNL”
    ”wwstm”

3. zelfstandigheid ( ik bedoel of windows invloed heeft op macosx, harde schijf/virussen…gesnapt;-)?

3. boot camp

Nee, Parallels.

Met Parallels heeft Windows geen toegang tot de Mac schijf en kan het alleen maar z’n eigen schijfimage verpesten. Dáár heeft niemand wat op tegen neem ik aan. Op VirtualPC/Parallels kun je dan ook gerust virussen uittesten, spelen met allerlei schijfutilities of bootloaders, etc. De nep PC kan toch niet bij je Mac schijf. Of alleen via een gedeelde map, wat betekent dat Windows nog steeds geen toegang tot de schijfstructuur van je schijf heeft, dus dat is ook veilig.

Maar, zoals MacBjorn al opmerkte:

”MacBjorn”

Krijg jij dus met Windows dat op Boot Camp draait een virus binnen dat je partitie kan verknallen dan heb je ook op de Mac pech. En het zal me niet verbazen als dit mogelijk ook gevolgen kan hebben voor je Mac partitie.

Windows heeft dus op Boot Camp volledige toegang tot de schijf (en alle andere hardware), en ook al ondersteunt het geen Mac partities, Windows zelf of een virus hoeft maar even de partitiemap te beschadigen en je kan naar je Mac bestanden fluiten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.