3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Turbanus

“Korrelig” beeld op DVD

We hebben een projekt gemaakt en 2x op DVD gebrand. 1x via iMovie en 1x via Final CE. Beiden gaven in een bepaald shot een korrelig beeld. Blijkbaar was het iets teveel gevraagd om (ondanks het renderen) een normaal beeldverloop te krijgen in een opkomende scene, waarin ook een letter-voor-letter inkomende titel verschijnt. Het vreemde is dat de kwaliteit veel beter is en alles mooi vloeiend blijft als we de film niet naar iDVD exporteren, maar terug naar een DV-bandje van de video-camera.
    Zijn hier gebruikers met soortgelijke ervaringen, die er al een oplossing voor hebben gevonden? Het is toch te gek dat een DVD minder van kwaliteit zou moeten worden als een DV-bandje……

Bijdrager
    pluche

dat de kwaliteit bij de overgang van DV naar DVD formaat achternuit “kan” gaan is niet zo verwonderlijk: tenslotte ga je een sterke compressie uitvoeren;

suggereer volgende alternatieven: de FCE film niet prompt naar iDVD sturen maar exporteren naar je harde schijf als high quality QT film – mov formaat
    die mov film kun je dan eens terug naar iDVD brengen OF de omzetting in Toast 6.XX laten uitvoeren en dan vergelijken

wat ik meestal doe: kant-en-klare FCE of iMovie project met het print to video commando exporteren via een analoog/digitaal convertor naar een stand alone DVD recorder; dat werkt sneller en de kwaliteit is goed

Bijdrager
    Turbanus

Bedankt Pluche, ik probeer het gelijk uit, want mijn vrouw begint al zenuwachtig te worden….:wink:
    Update… op de een of andere manier werd er een nog slechter QT-bestand van gemaakt en was het resultaat dus beduidedend minder. Ik snap het niet, want de omcodeertijd was vele malen langer als bij de gewone export-funktie naar iDVD. Ik ga morgen nog eens op m’n gemak kijken, want ik denk dat ik iets fout heb gedaan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.