15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Koptelefoon voor IPod

Hoi, ik ben op zoek naar een goede koptelefoon voor mijn Ipod. Oortjes geven me niet echt voldoening qua kwaliteit van geluid…Ik denk dat een goede koptelefoon mij een beter resultaat geeft.

Wie heeft er ervaring mee ?

Thx

Bijdrager
    Lazy B

Ga een kijken bij AKG of Shure.

Bijdrager
    Mr.Me

in-ear dopjes kunnen topgeluid geven. minstens net zo goed als koptelefoons en een stuk minder opvallend.

Moderator
    unSOUND
    Bijdrager
    ipodtouch

Voor mij:

Op de fiets o.i.d. apple ipod oordopjes

In bed mijn shure’s of sony’s.

Apple’s omdat die geluid doorlaten. Shure’s omdat ze dan lekker zacht kunnen.

Bijdrager
    Egwene Sedai
    Bijdrager
    proud

Oppassen als je met een koptelefoon (dus geen oortjes) de iPod in je broekzak steekt en dan gaat fietsen ofzo. Dit kan de input van je iPod beschadigen vanwege de grotere/stevigere minijack van de koptelefoon.

Verder zou ik eens naar het merk sennheiser kijken. Deze geven zeer goed geluid.

Bijdrager
    ipodtouch

Senheiser goed – Shure beter.

Shure is gewoon een stapje beter, profesioneler dan Senheiser. Alle grote/goede artiesten gebruiken shure’s voor hun geluid. Sommige op maat gemaakt, sommige gewoon zoals wij ze kunnen kopen. De Shure E2C is een zeer goede instapper. Dit met name omdat die goed geprijsd. En als je dan gaat rekenen (www.discountheadphones.com) (zeer betrouwbaar) ben je maar 75E kwijt aan zo’n shure. En voor zo’n senheiser ben je misschien 10/20E minder kwijt maar heb je mel veel minder kwaliteit. De keuze is aan jou.

Moderator
    unSOUND

@ ipodtouch: leuke post, maar jij hebt het over dopjes, terwijl de topicstarter op zoek is naar een “echte” hoofdtelefoon, niet naar dopjes.

Bijdrager
    Tjeerd

Ik ben ook opzoek naar een hoofdtelefoon, ik zit te denken aan een Sennheiser HD415

Bijdrager
    Egwene Sedai
    ”Tjeerd”

Ik ben ook opzoek naar een hoofdtelefoon, ik zit te denken aan een Sennheiser HD415

ik heb zelf de Sennheiser HD202, en die bevalt me erg goed. wanneer je voor een hoofdtelefoon gaat, kan ik je echt aanraden om ze eerst even in real life te passen, want het is belangrijk dat ze goed zitten!

Bijdrager
    Tjeerd

Dat was ik ook van plan ja, maar wel wanneer ik dan geld heb. Ik ben erg benieuwd naar de HD202, want die is wel een stukje goedkoper dan de HD415.

Bijdrager
    Hajo Telding
    ”ipodtouch”

Senheiser goed – Shure beter.

Shure is gewoon een stapje beter, profesioneler dan Senheiser. Alle grote/goede artiesten gebruiken shure’s voor hun geluid. Sommige op maat gemaakt, sommige gewoon zoals wij ze kunnen kopen. De Shure E2C is een zeer goede instapper. Dit met name omdat die goed geprijsd. En als je dan gaat rekenen (www.discountheadphones.com) (zeer betrouwbaar) ben je maar 75E kwijt aan zo’n shure. En voor zo’n senheiser ben je misschien 10/20E minder kwijt maar heb je mel veel minder kwaliteit. De keuze is aan jou.

Je kan niet zomaar stellen dat Shure beter is dan Sennheiser. Is geheel afhankelijk van welke modellen je met elkaar vergelijkt natuurlijk. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld een Sennheiser PXC 300 met mijn iPod als ik op reis ben. De noisecancelling van deze koptelefoon is helemaal top naar mijn mening. Voor professioneel gebruik bij opnames op lokatie gebruik ik weer een Sony MDR 7506 en in de studio is een volledig gesloten koptelefoon weer wenselijk van welk merk dan ook je voorkeur heeft. Het is dus niet zo zeer merk gebonden, maar meer welk merk en welk type ideaal is voor de gewenste toepassing.

Bijdrager
    Tjeerd

Hmm.. ik lees goede reviews over de Sony MDR-V250V. Toch eens naar de Dixons deze week.

Bijdrager
    ipodtouch

Ja ok. Maar voor iedereen is ’t anders. In ’t vliegtuig vind ik m’n shure’s echt fantastisch. Maar ok, Een koptelefoon van senheisser is heel erg goed. Ik ‘b zelf een van Sony. Dat is echt een flut ding. Maar ok. Die loopt ook achter m’n hoofd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.