17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    EmuuuH

koptelefoon voor iPhone

ik wil een nieuwe koptelefoon gaan aanschaffen voor gebruik met mijn iphone.
    ik wil niet zo’n grote around ear, en ook geen in ear. dan kom ik dus uit bij bijvoorbeeld de akg k416P.
    ik heb al een beetje rond zitten kijken, en naar mijn idee hebben dit soort koptelefoons nog geen knopje en microfoontje in het snoer. hier moet ik maar mee leven dan, want een extra kabel ertussen vind ik ook niks.
    ik wil hem gebruiken voor op de fiets naar school.
    welke van de volgende is het beste?

http://www.mp3shop.nl/product/38743/akg-k-416-p.html
    of
    http://www.mp3shop.nl/product/18836/sennheiser-px100-white.html
    of
    http://www.mp3shop.nl/product/18837/sennheiser-px200-white.html

of heeft iemand nog betere suggesties?

Bijdrager
    MacBoot

px200 is van goede kwaliteit:wink:

Bijdrager
    sypie
    ”EmuuuH”

naar mijn idee hebben dit soort koptelefoons nog geen knopje en microfoontje in het snoer.

Klopt helemaal. Deze koptelefoons zijn gemaakt voor de output. Daar bedoel ik mee dat ze alleen geschikt zijn om geluid te produceren en niet terug te sturen naar wat voor apparaat dan ook. Ik weet niet of je met deze koptelefoonaansluiting in de iPhone wel een gesprek kunt voeren. Het hangt er vanaf wat de iPhone doet: als er een connector in zit dat die automatisch overschakelt naar een externe microfoon of dat ‘ie dan ook nog de interne microfoon kan gebruiken…

Bijdrager
    Vin

bose koptelefoon! Die zijn half in ear! Je kan ze 2 weken uitproberen en niet fijn is geld terug!

http://www.bose.nl/NL/nl/home-entertainment/personal-audio/headphones/bose-audio-headphones/bose-in-ear-headphones/index.jsp

Hij heet in-ear maar het is eigenlijk net als n gewoon oordopje maar dan met een heel klein en dun siliconen opzetstukje wat niet in je oor gaat maar er tegen aan zit. Het is dus niet zo dat je allerlei plastic en siliconen in je oor moet frotten!!

Bijdrager
    Martijn Snels
    Bijdrager
    EmuuuH

volgens mij zijn die bose dan weer van een iets andere prijsklasse,,
    en vergeten te zeggen: overdag zit hij in mijn schooltas, dus hij moet ook op te vouwen zijn en in een doosje te doen.

Bijdrager
    LEXY

Ik heb de witte PX 100. Prima geluid. Alleen het grijze schuimrubber vergeelt vrij snel. Daarom adviseer ik de PX 200 van Sennheiser. Daar zit een soort grijs nep leer omhulseltje om het kussentje wat wel zijn kleur behoudt. Is ook duurzamer dan schuimrubber.
    Als je controls en microfoontje wilt gebruiken, kun je overdenken het snoertje van je bijgeleverde Apple in ears over te zetten naar de Sennheiser. Is vrij simpel te solderen.

Bijdrager
    EmuuuH
    ”LEXY”

Ik heb de witte PX 100. Prima geluid. Alleen het grijze schuimrubber vergeelt vrij snel. Daarom adviseer ik de PX 200 van Sennheiser. Daar zit een soort grijs nep leer omhulseltje om het kussentje wat wel zijn kleur behoudt. Is ook duurzamer dan schuimrubber.
    Als je controls en microfoontje wilt gebruiken, kun je overdenken het snoertje van je bijgeleverde Apple in ears over te zetten naar de Sennheiser. Is vrij simpel te solderen.

danku, dat van dat solderen is opzich wel handig, maar mezelf kennende zal dat wel niet helemaal super gaan..
    dan denk ik dat ik voor de px200 ga,, niemand ervaring met de akg?

Bijdrager
    sanius

Waarom wil je geen in-ear koptelefoon? Die leveren namelijk het beste draagbare geluid, sommige zelfs beter dan around-ear koptelefoons….

Had een paar maanden geleden me verdiept in in-ear koptelefoons (mijn 4g iPod deed het na een jaar op miraculeuze wijze weer!) en had na veel reviews te hebben gelezen dat de MDR-EX85LP van sony erg goede kwaliteit levert voor zijn prijs.
    Wil je echt superieur geluid dan moet je naar Shure koptelefoons gaan kijken maar die zijn erg duur.
    Bose in-ear is ook goed maar net iets te duur voor wat het biedt.

Wat betreft iPhone compatibilteit, daar weet ik niks van, maar deze hebben allemaal geen afstandsbediening ervoor.

Wil je het ultieme uit je iPhone krijgen qua geluidskwaliteit moet je kijken naar versterkers die je kan aansluiten op de Audio uitgang. Dit zijn kleine kastjes waar je batterijen in moet stoppen en zorgen ervoor dat de geluidskwaliteit enorm verbeterd, maar je hebt wel weer een ding extra in je broekzak zitten. En je moet natuurlijk een goede koptelefoon hebben om de kwaliteit te horen.

Maar mocht je toch gaan voor een net niet around ear koptelefoon koop dan vooral NIET die van Skullcandy (o.i.d.). Ze zien er gaaf uit maar de geluidskwaliteit is niet echt geweldig te noemen.

Bijdrager
    MacHW

Neem de zwarte PX100 van Sennheiser. Niet kapot te krijgen en komt standaard met reisetui. Ook diverse review sites zijn vaak enthousiaster over de geluidskwaliteit van de PX100 dan de PX200 (o.a headphone.com).

Bijdrager
    EmuuuH
    ”MacHW”

Neem de zwarte PX100 van Sennheiser. Niet kapot te krijgen en komt standaard met reisetui. Ook diverse review sites zijn vaak enthousiaster over de geluidskwaliteit van de PX100 dan de PX200 (o.a headphone.com).

klopt dat die beter zou zijn had ik ook al gelezen.
    en de zwarte vanwege de verkleuring?
    maar heb je er op de fiets geen last van dat het een open systeem is? (wind, auto’s)

Bijdrager
    typonerd

Heb zelf zo een AKG gehad. Die zijn van schitterende kwaliteit MAAR….
    Die plooibare delen gaan stuk. Na 6 maand heb ik hem moeten plakken en kort daarna was hij definitief stuk.

Bijdrager
    LEXY

De windgevoeligheid valt best mee. Ikzelf vind het juist prettig dat je nog iets hoort van het verkeer.
    Wil je echt helemaal afgesloten zijn van de buitenwereld, kun je beter voor inears gaan. Hou er wel rekening mee dat je dan paranoia op je fiets constant om je heen zit te kijken, want je hebt dan alleen nog maar je ogen om het verkeer in te schatten.

Bijdrager
    sanius
    ”typonerd”

Heb zelf zo een AKG gehad. Die zijn van schitterende kwaliteit MAAR….
    Die plooibare delen gaan stuk. Na 6 maand heb ik hem moeten plakken en kort daarna was hij definitief stuk.

In feite heb je gewoon garantie hierop, bij normaal gebruik. Tot 6 maanden moet de verkoper bewijzen dat jij het product hebt stukgemaakt, na die 6 maanden moet je zelf aantonen dat je het product niet bewust hebt stukgemaakt. Dit geldt in feite op elk product tot 2 jaar, maar garantie verschilt per product.

Bijdrager
    EmuuuH

heb een beetje verder zitten kijken.
    ik vind de shure SE110 of SE210 inears ook wel nice, al is dit wel een andere prijsklasse.

iemand ervaringen daarmee?

Bijdrager
    slewes

Ik gebruk zelf al geruime tijd de Sennheiser MM-50’s. Met stop/play fwd, backwd knop.

En een erg fijn geluid (ben zelf muzikant en gebruik daarvoor VoiceTronics VT-05’s en de Sennheisers doen daar zeker niet v oor onder. Enig verschil… 550 euro.. in voordeel van de Sennheisers)

Een aanrader voor een mooie prijs van 50 euro.

Bijdrager
    EmuuuH

hoor je met inears van shure nog de wind op de fiets? want met de standaard iphone oordopjes hoor ik eigenlijk alleen maar wind en nouwelijks muziek..

koop trouwens niet alleen daarvoor shures, vooral voor kwaliteit van geluid enzo, maar dat moet je dan wel horen:P

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.