17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Xam

Koptelefoon splitter

Weet iemand waar ik een koptelefoon-splitter met 4 uitgangen kan vinden?

Bijdrager
    Luidspreker

“Allicht” in Sneek heeft het waarschijnlijk wel.

Edit: Oke, er gaat niemand serieus op mijn opmerking in. Daar gaat mijn komische insteek…

Bijdrager
    Cars

Nooit gezien, maar je kan toch een splitter op een splitter zetten (is 3) en dan nog een..:P

Bijdrager
    Xam

Mja das waar. Ik weet trouwens niet eens of die dingen met 4 uitgangen wel bestaan, maar het leek me handig. Anders zit je met zo’n stapel splitters opgescheept… en misschien gaat dat wel ten koste van het geluid

Bijdrager
    trabant

Vroeger deden we zoiets met een kroonsteen.

Bijdrager
    S.A.F

Maar waarom 4 koptelefoons op 1 iPod? Moet je een rotje in het midden gooien, kun je lachen als ze alle 4 wegrennen. :lol:

Bijdrager
    Xigh

Kun je beter een Zune hebben:wink: Die kan tenminste draadloos anderen muziek geven.

Bijdrager
    tommy666

al gedacht aan zelf maken?als je een beetje met een soldeerbout overweg kan is het geen probleem.ik heb zelf 1 gemaakt met 3 uitgangen

Bijdrager
    JDVM

Als je 3 van die splitters in elkaar doet, gaat dat idd ten koste van het geluid.

Bijdrager
    Xam

Het is niet bedoeld voor een ipod, maar voor monitoring tijdens opnemen met mijn band.

Bijdrager
    Xigh

Hahaha, en dan 6 instrumenten tegelijk opnemen op 1 ingang? Daar zou ik niet eens aan beginnen, dat gaat helemaal fout. Maar snap je idee.

Bijdrager
    Xigh

Hahaha, en dan 6 instrumenten tegelijk opnemen op 1 ingang? Daar zou ik niet eens aan beginnen, dat gaat helemaal fout. Maar snap je idee.

Bijdrager
    Xam

Ik heb n firewire interface. Ik zou dan voor elk instrument gewoon 1 spoor gebruiken (voor de drums dan 4) en dan was mijn idee om 4 koptelefoons (voor ieder bandlid 1) aan te sluiten, zodat iedereen hoort wat hij en de rest aan geluid voortbrengt. Snap je?

Bijdrager
    magic-with-mac

Topic verplaatst naar Audio.

Bijdrager
    Hajo Telding

Zal je ook vier aparte monitormixen moeten maken, anders kun je het net zo goed laten… en die drums kun je er dan net zo goed aflaten, die hoor je toch wel, ook door iedere koptelefoon heen. Maar misschien had je dat al bedacht.

Bijdrager
    linpaws

http://www.presonus.com/hp4.html

Kost ongeveer €100,-

Bijdrager
    linpaws

http://www.presonus.com/hp4.html

Kost ongeveer €100,-

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.