9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    efjee

Koptelefoon iPad air2

Hallo,
    welke koptelefoon heb ik nodig voor mijn iPad air2?
    gr
    Efjee

Bijdrager
    Shmoo

Die van Beats natuurlijk, de gouden.

Bijdrager
    efjee

Bedankt voor je snelle reactie.

kan er ook n bedrade versie in?

Bijdrager
    Shmoo

De mogelijkheden zijn eindeloos..

Zolang er een snoertje aan zit met het meest gangbare koptelefoon stekkertje dan zit je goed.

Ik denk dat het moeilijker is een koptelefoon te vinden die niet werkt dan eentje die wel werkt.:)

Kortom, de vraag die je stelt is heel erg persoonlijk. Als je geen muziek junky bent dan voldoen waarschijnlijk de EarPods ( oordopjes, in je oor ) die je bij een iPhone krijgt meer dan voldoende, ik kan al van die kwaliteit genieten. Wil je kriebels op je armen tijdens het luisteren dan moet je gaan investeren en de producten van de betere merken.

Je moet alleen opletten met Bluetooth koptelefoons en oortje op de iPad. Als je bijv. TV wilt kijken op je iPad maar dan het geluid via je BT koptelefoon wilt laten verlopen dan kan het zijn dat je dit ziet.

Bijdrager
    Spinozo

Ik heb de Bowers en Wilkins P3 met draadje in het wit. Schitterend geluid, heb er 300 euro voor betaald en zag laatst dat Coolblue hem voor 99 euro in de aanbieding heeft. In mijn beleving is dat echt een spotprijs.

Bijdrager
    SvS

Let er wel op, plaatje van Shmoo is goed, maar sommige mini jack aansluiting heeft een dikkere plastic omhulsel. Die past dan niet in smart case van Apple. (waardeloos, moest er met mes aan te pas komen, om plastic van dat koptelefoonaansluiting weg te slijpen en dan wordt het uiteindelijk minder stabiel)

off topic; Ik zou er niet teveel geld in stoppen. Apple wilt toch mini jack aansluiting weg doen bij volgende modellen.

Bijdrager
    efjee

@ allen,

Bedankt voor jullie reacties , ik weet voldoende.

Gr
    Efjee

Bijdrager
    Cest Mac

Een aanbeveling is ook de Bowers & Wilkins P5. Zelf heb ik deze en vind het een fantastische koptelefoon.
    De koptelefoon is prima voor klassieke muziek en Jazz. Eventueel ook voor andere muziek.
    Als advies wil ik geven dat je altijd goed nagaat welke muziek je luistert en nagaat welke koptelefoon hiervoor het beste geschikt is.
    Want ieder type van koptelefoons is niet voor elk genre te gebruiken. Daarom zou ik aanbevelen een koptelefoon uit te zoeken waar je meeste naar luistert qua genre.

Succes met het uitzoeken.

Bijdrager
    Spinozo

P5 is prachtig voor klassiek, jazz etc maar niet voor house. Daar is de P3 een stuk beter in. Ook bij mindere geluidskwaliteit (mp3) is de P3 helderder dan de P5. Je hebt dus helemaal gelijk wat betreft muziekstijl die van grote invloed is, maar ook de kwaliteit van de opname is belangrijk. Ik heb overigens beide koptelefoons. Maar voor 99 euro tov van 299 euro voor de P5 zou ik het wel weten. Dat verschil in prijs is niet te verantwoorden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.