13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Josebo.

Koptelefoon en luidsprekers op MacBook tegelijk gebruiken!

Is het mogelijk om een koptelefoon en de luidsprekers tegelijkertijd te gebruiken? Tijdens het mixen van muziek loop ik tegen het probleem aan dat ik sommige liedjes van tevoren wil beluisteren. Op dat moment wil ik nog niet dat het opgenomen wordt, vandaar de koptelefoon. Is er een manier om dit geluid te splitsen? Of ben ik dan echt veroordeeld tot het aanschaffen van een draaitafel?

Bijdrager
    Bor

Als je 2 kanalen wil moet je een extern iets kopen. Bijvoorbeeld een iMic van Griffin.

Bijdrager
    Georgio_R

Je mac kan inderdaad maar 1 signaal tegelijk uitzenden.
    Als het al mogenlijk is dan zullen de speakers en de headphone synchroom lopen.

Bijdrager
    Hengheng

@TS

Je bedoelt een mengpaneel ?
    (draaitafel)

Bijdrager
    viero

Denk dat het beste de oplossing van Bor is, je wil inderdaad 2 aparte lijnen, kan je een goedkoop extern kaartje kopen waarmee je boxen en pre listening apart kan beluisteren.
    En waarschijnlijk is het inderdaad een mengtafel en geen draaitafel (= platenspeler) :wink:

Bijdrager
    Faure

Geen idee of het kwalitatief net zo goed is als een externe kaart, maar een simpele splitter op je koptelefoon uitgang (bijv zoiets http://shop.edbdimser.dk/images/sandberg/502-16_lg.jpg) werkt toch ook? Al moet je dan wel een gain control tussen of je monitors of je headphone (of beiden) zetten, maar ik neem aan dat de output van je macbook eerst naar een versterker gaat (en dus daar de gaincontrol voor de PA heeft).

Dan stel je je macbook’s volume gewoon in op het volume wat je wilt op je headphone, en kan je met je versteker het PA deel instellen.

Geen idee of dit makkelijker, goedkoper of beter haalbaar is dan bovenstaande oplossingen, maar volgens mij is het ook een optie.

Bijdrager
    Josebo.

Bedankt iedereen voor de antwoorden! Snap nu wat me te doen staat…

Bijdrager
    viero
    ”Faure”

Geen idee of het kwalitatief net zo goed is als een externe kaart, maar een simpele splitter op je koptelefoon uitgang (bijv zoiets http://shop.edbdimser.dk/images/sandberg/502-16_lg.jpg) werkt toch ook? Al moet je dan wel een gain control tussen of je monitors of je headphone (of beiden) zetten, maar ik neem aan dat de output van je macbook eerst naar een versterker gaat (en dus daar de gaincontrol voor de PA heeft).

Dan stel je je macbook’s volume gewoon in op het volume wat je wilt op je headphone, en kan je met je versteker het PA deel instellen.

Geen idee of dit makkelijker, goedkoper of beter haalbaar is dan bovenstaande oplossingen, maar volgens mij is het ook een optie.

Als je dit doet moet je wel de signalen mono sturen, bv voorbeluistering naar links en master signaal naar rechts. Wat jij toont is gewoon een splitter van 1xstereo naar 2xmono… Beste is een goedkope geluidskaart naar mijn mening.

Bijdrager
    Josebo.

En als ik een mengpaneel koop, zit daar die ingebouwde geluidskaart al wel op. Met pre-listening functie dus?

Bijdrager
    1984
    ”Bor”

Als je 2 kanalen wil moet je een extern iets kopen. Bijvoorbeeld een iMic van Griffin.

Kijk eens of de iMic van Griffin.. niets voor jouw is

Bijdrager
    Josebo.

Ziet er wel interessant uit ja. Werkt de iMic ook in programma’s als VirtualDJ? Daarnaast ben ik van plan om nog een mengpaneel aan te schaffen. Zit zo’n zelfde functie als de iMic heeft niet ook al op een mengpaneel?

Bijdrager
    macosxfreaky

spijtig dat in de nieuwe macs maar een line out zit.

mijn oude imac heeft 3 line outs, daarom gebruik ik hem ook aan mijn mengpaneel

Bijdrager
    Faure
    ”viero”
    ”Faure”

Als je dit doet moet je wel de signalen mono sturen, bv voorbeluistering naar links en master signaal naar rechts. Wat jij toont is gewoon een splitter van 1xstereo naar 2xmono… Beste is een goedkope geluidskaart naar mijn mening.

Nee hoor, en anders heb ik het verkeerde plaatje gedaan, want ik heb zat van die gewone stereo naar dual stereo liggen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.