5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Koptekst in Pages op bepaalde pagina's

In een document van bv 5 pagina’s wil ik alleen een koptekst geplaatst hebben op pagina 3 en 4. Ik weet even niet meer hoe dat moet. Wel herinner ik mij dat je iets moet doen met secties. Ik gebruik versie 5.6.1 van Pages

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Elke sectie kan z’n eigen kop- en voetteksten hebben, dus je moet een sectie-einde invoegen (via het menu Voeg In) op de laatste bladzijde van de vorige sectie — een sectie-einde veroorzaakt namelijk ook automatisch een pagina-einde.

Bijdrager
    Vindplaats

In bijgaand document van 6 pagina’s heb ik geprobeerd in pagina 3 en 4 een koptekst te plaatsen, terwijl op de andere pagina’s geen koptekst geplaatst is. In de voettekst van pagina 2 heb ik zoals je schrijft een sectie-einde proberen in te voegen en dat lukt mij dus niet. Het lukt mij ook niet als ik een sectie-einde probeer te plaatsen

Helaas het bijgaand document ontbreekt omdat mij dat niet lukt in te voegen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het sectie-einde moet in de hoofdtekst staan, niet in de voettekst:) Nadat je het einde ingevoegd hebt, moet je zorgen dat de tekstcursor in de nieuwe sectie staat en op het knopje Document drukken rechtsboven, dan naar Sectie gaan en onder „Kop- en voetteksten” de optie „Zelfde als vorige sectie” uitzetten. Je kunt dan de kop- en/of voettekst van de sectie veranderen zonder dat die van de vorige sectie meegaan:

Bijdrager
    Vindplaats

Bedankt, het is gelukt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.