2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    dejotse

koppeling/link van een pdf of pages bestand in numbers

Hoi,

iedereen.

Ik ben nieuw hier en ben op zoek naar een oplossing voor de volgende vragen.

vraag 1:
    Is het mogelijk om een soort van link of koppeling van een bestand dat je in iCloud drive hebt opgeslagen te kopiëren in een cel in numbers.

Wat ik wil is een pdf-file die ik op mijn mail binnen krijg (een factuur), bewaren onder een map in iCloud drive en dan hier een koppeling van maken en kopiëren in een cel in Numbers.

Bedoeling is dat ik een overzicht van al mijn facturen (van mijn verbouwingen :-)) bijhoud en dat ik daarbij een link naar de eigenlijke factuur leg als ik deze eens wil bekijken. Als ik dan op die link klik dan opent deze in een apart scherm (van bv Pages),

Ik weet natuurlijk niet of zo iets mogelijk is.

Vraag 2:
    Is het mogelijk om in een cel een keuzelijst te hebben met daarin de onderwerpen die in een andere kolom staan.

Bedoeling is hier om in een werkblad alle contactgegevens van aannemers te zetten. Telkens ik hier een rij bijvul zou ik deze naam automatisch in die keuzelijst willen hebben. Zodanig kan ik in een ander werkblad met facturen de begunstigden uit een lijst selecteren.

Misschien is het allemaal wat te veel gevraagd van me.:-)

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

grts

Dejotse

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    dejotse op 26 oktober 2015

Is het mogelijk om in een cel een keuzelijst te hebben met daarin de onderwerpen die in een andere kolom staan.

Helaas niet. Ik zou ook graag in sommige spreadsheets keuzelijstjes kunnen vullen met de inhoud van een bepaald cellenbereik, maar dat kan niet in Numbers.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.