One More Thing » Community » Forum » Pro » Grafisch & Fotografie » Koppelingen in Indesign

Koppelingen in Indesign

Profielfoto van Jess

Jess op 23 november 2017 #

Zonet heb ik al m’n Indesign documenten mbv een USB stick overgezet van m’n laptop naar m’n nieuwe Macbook.

Wanneer ik nu in Indesign document open die ik heb overgezet op de Mac, geeft hij bij élk bestand dat ik open wel 20 koppelingsfouten. Rode bolletjes met een vraagteken in en bij status komt er te staan: onbekend.

Het vreemde is dat wanneer ik deze Indesign documenten niet open vanuit m’n document op de Mac, maar wel open vanop de USB stick, hij bij de documenten geen enkele foutmelding geeft…
Kan iemand me helpen?

Profielfoto van SvS

SvS op 23 november 2017 #

Link naar de afbeeldingen is verbroken. Je moet complete map naar USB zetten, dus ook daarboven liggende mappen.

Profielfoto van Septimus

Septimus op 23 november 2017 #

Tenzij je elk InDesign bestand als Package (⌘⌥⇧P) opslaat incl Links en Fonts zul je voor elk verplaatst InDesign bestand alle geïmporteerde bestanden opnieuw moeten linken.

Het pad naar het geïmporteerde bestand staat in het InDesign-bestand opgeslagen en door het naar een andere computer te kopiëren klopt dit pad niet meer; InDesign kan de harde schijf waar de bestanden op staan niet vinden.

Wat SVS zegt klopt: de hoofdmap waar alles in staat ook kopiëren, dus niet naar een nieuwe bestemming met een nieuwe naam.

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 23 november 2017 #

Gelukkig kun je InDesign zelf laten zoeken naar overige ontbrekende bestanden in de map waarin je er met de hand eentje aanwijst.

Profielfoto van Jess

Jess op 23 november 2017 #

Alvast allemaal bedankt voor jullie hulp!
SvS wat bedoel je precies met “ook de daarboven liggende mappen naar USB zetten”?

En Jakko, hoe moet ik te werk gaan om InDesign zelf laten zoeken naar de ontbrekende bestanden?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp en snelle reacties. Het is voor mij soms allemaal nog wat zoeken…

Groetjes,
Jessy

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 23 november 2017 #

Optie-klik op het ketting-icoontje onderaan het links-venster.
Zoals Jakko al zegt: je moet dan wel eenmalig de map aanklikken waarin de bestanden staan.

Profielfoto van mackerjack

mackerjack op 24 november 2017 #

als de geplaatste bestanden in meerdere mappen staan zul je dat wel voor elke map moeten doen.

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 24 november 2017 #

Jess op 23 november 2017

En Jakko, hoe moet ik te werk gaan om InDesign zelf laten zoeken naar de ontbrekende bestanden?

Ga naar het Links-paneel en zoek een bestand waarachter een rood achthoekje met vraagteken staat. Dubbelklik op dat vraagteken zodat je een venster krijgt waarin je het ontbrekende bestand kunt zoeken; onderaan dat venster staat een aankruisvakje „Search for Missing Links in this Folder”. Als je dat aanzet, zal InDesign in dezelfde map kijken of daar meer ontbrekende bestanden staan, zodat je die niet allemaal met de hand hoeft te vervangen. Komen de bestanden in je document uit meerdere mappen, dan zul je dit moeten herhalen voor elke map waar die instaan.

Profielfoto van SvS

SvS op 24 november 2017 #

Hoofdmap [klant]
Submap [order]
SubSubmap indd Bestand en mapje [Afbeeldingen] of [links]

Je moet dus Hoofdmap kopieren en niet SubSubmap. Dan worden de links niet verbroken.

Profielfoto van Jess

Jess op 24 november 2017 #

Alvast allemaal enorm bedankt voor jullie hulp!

Over dit topic

Gestart op 23 november 2017 door Jess

Laatste reactie door Jess

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?