6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Powerpuppy

koppelen van mijn Line 6 Duoverb aan G5

Ik ben in het bezit van een Line 6 Duoverb versterker. Deze versterker heeft een midi in en uitgang. Om dez direct op de G5 aan te sluiten heb ik M_Audio UNO aangeschaft. De interface wordt wel herkend in de midi console, maar ik kan geen verbindingsdraadje trekken.
    Op dit moment los ik het op om de hoofd telefoonuitgang te koppelen aan een mengpaneeltje, maar ik wil het graag ook via Midi doen.

Bijdrager
    tumbadora

met midi is het niet mogelijk om een audio-signaal te transporteren, dit is alleen bedoeld voor midi informatie (d.w.z. instellingen van parameters etc)

Bijdrager
    tumbadora

ik heb nog even de info van de line 6 duoverb opgezocht. en mijn vermoeden was juist.

de midi in en uitgang is alleen maar te gebruiken voor informatie uitwisseling tussen je amp en je g5, d.w.z. eigen gemaakte effect instellingen kan je (als een midi dump waarschijnlijk) naar je G5 sturen om ze later weer terug te kunnen dumpen.

het is dan heel vaak mogelijk om effect combinaties die door bekende/beroemde gitaristen die ook zo’n duo-verb gebruiken, van internet te downloaden zodat je exact hun zelfde sound hebt.

audio kan je alleen maar via een usb/firewire (of analoog zoals je het nu doet)audio interface in je G5 stoppen !

(dat argument wordt ook heel vaak onterecht door (de wat minder geinformeerde) verkoper van gitaar en muziek spullen gebruikt : ” en met die midi functie kun je hem heel gemakkelijk aan je computer hangen” )

ja en als je een snoer langer als 12 meter er bij koopt kun je hem ook heel makkelijk aan de brug hangen !!!

:wink:

Bijdrager
    Powerpuppy

Geweldig bedankt, dus is het wellicht mogelik de huidige instellingen van die amp naar garageband over te zetten ?, ik heb op een van mijn kanalen een zo waanzinnig mooie instelling dat ik die in GB als effect zou willen plaatsen?

Bijdrager
    tumbadora

ho ho ho… ik denk dat je iets te hard van stapel loopt.

die effect instellingen uitwisselen gaat alleen tussen duo-verb’s met een computer als opslag/verzend medium

garageband is niet compatible v.w.b. de effectensectie, dus je kan niet de zeflde effecten instellingen gebruiken als in je duo verb. (hooguit magertjes te benaderen met GB’s eigen interne effecten)

het eenvoudigste en goedkoopste is zoals je al deed, met een eenvoudig mengpaneeltje de audio uitgang van je duoverb (met die geweldige sound) via de audio-ingang van je G5 in garageband opnemen. Hiermee is het mogelijk om redelijke opnames te verkrijgen.

Als je betere geluidskwaliteit wenst, kun je een USB of FW interface (Roland/M-Audio/ etc.) gebruiken….

persoonlijk vindt ik dat de software matige virtuele effecten (v.b. in Garageband) niet kunnen tippen aan hardware effecten, en gebruik daarom zelf ook een extern effect apparaat, maar heb wel een FW-audio interface om het audiosignaal zo goed mogelijk binnen te krijgen.

Bijdrager
    Powerpuppy

tnx,

kan wat mij betreft op slot,

rock on

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.