One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » [Opgelost] Koppelen MacBookpro aan PhilipsHD

[Opgelost] Koppelen MacBookpro aan PhilipsHD

Profielfoto van taka

taka op 12 augustus 2017 #

Ha allemaal,

Ik probeer mijn MacBookpro te koppelen via een HDMI kabel met mijn PhilipsHD tv. Tot voor kort werkte dit altijd feilloos. Gisteren kreeg ik bij de koppeling wel het actergrondblad van mijn Mac op de tv en als ik een film afspeelde ook het geluid, maar niet de items die op mijn bureaublad staan of het beeld van de film. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?

Bij voorbaat dank,
Erik

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z. Reden: Verplaatst
  • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Topic opgelost
Profielfoto van Night

Night [moderator] op 12 augustus 2017 #

Dan moeten we eerst even weten hoe je het beeld van het tweede scherm hebt ingesteld:

Profielfoto van taka

taka op 12 augustus 2017 #

Ha Night,

Hartelijk dank voor de reactie! Ik had oorspronkelijk niets gedaan behalve de HDMI kabel aangesloten en alles werkte. Het kan zijn dat ik inmiddels onbewust iets heb veranderd. De schermafbeelding die jij mij laat zijn, vind ik niet via systeeminstellingen/beeldschermen. Hoe kom je daar?

Erik

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 12 augustus 2017 #

Je TV moet aanstaan en op het HDMI kanaal. Dan wordt die arrangement tab toegevoegd, zoals in het bovenstaande plaatje.

Als mijn TV niet aanstaat, krijg ik (ook) dit scherm:

Verder moet je ook tegen je applicatie waarin je je films afspeelt zeggen dat hij de film op het tweede scherm moet afspelen (tenzij je mirroring gebruikt. Maar mirroring is niet de meest ideale oplossing, omdat de TV bijna altijd een andere resolutie en/of verhouding heeft als je Mac beeldscherm).

Profielfoto van taka

taka op 14 augustus 2017 #

Hartelijk dank, hartleijk dank! Probleem opgelost, ik had gewoon nooit met mijn MacBook gekoppeld naar mijn scherminstellingen gekeken. Vandaar dat ik de bovenstaande oplossing niet gevonden had. Alles werkt weer naar behoren!

Erik

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 14 augustus 2017 #

Mooi zo(y)

Over dit topic

Gestart op 12 augustus 2017 door taka

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?