9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin66

Kopieren van Virtual PC applicatie naar OSX applicatie

Ik wil graag data data kopieren vanuit MS-Access (draaiende onder virtual PC) naar MS-Excel onder OSX. Hoe doe ik dat ?

Andersom is mogelijk, selecteer data in een OSX applicatie dan Appeltje-C en vervolgens in de applicatie onder Virtual PC met CTRL-V de data plakken.

Zo had ik gehoopt om de geselecteerde data (enkele records van MS-Access draaiende onder Virtual-PC) te kopieren met CTRL-C en dan de data te plakken met Appeltje-V in de MS-Excel onder OSX.

Resultaat is dat ik plak wat de laatste keer gekopieerd is met Appeltje-C onder OSX en dus niet wat gekopieerd is met CTRL-C onder Virtual PC.

Bijdrager
    sedikit

Je kunt beter heen en weer slepen met een verkleind Windowsvenster:
    open Windows in VPC/click op appeltje/Menubalk/PC/Windowed mode/sleep het bestand naar je bureaublad.

Bijdrager
    Edwin66

Ik weet dat je met bestanden kunt slepen. Maar daar gaat mijn vraag niet over.

Bijdrager
    Oppie

In VPC zit je in Windows, en die heeft zijn eigen Klembord, en daar gaat het gekopieerde naar toe, en dat is dus ni├Ęt het Mac OS X klembord… Lijkt me eigenlijk wel logisch.

Of vroeg je dit ook niet?:evil:

Bijdrager
    Edwin66

Ja precies, dat bedoel ik. Ik heb echter gemerkt dat het klembord van OSX wel gebruikt kan worden om van te plakken naar Windows (VirtualPC).

Je kan in een OSX applicatie kopieren naar het OSX klembord (appeltje C) als je dan vervolgens naar een applicatie gaat in Virtual PC dan kan je met paste (appeltje V) wel plakken van je klembord van OSX. Blijkbaar kan het klembord van OSX ook gebruikt worden in Windows om van te plakken.

Nu zou ik ook graag de andere kant op willen, in Virtual PC kopieren naar het klembord en dan plakken in een OSX applicatie.

Bijdrager
    n8n

Je kan toch ook de afbeelding/tekst pakken en dan van Windows naar een mac applicatie (binnen het document) slepen

Bijdrager
    Edwin66

Jammer genoeg werkt dit niet, althans niet vanuit MS-Access.

Bijdrager
    trabant

En in MS-Toegang exporteren naar een tekstdocument en dat importeren in MS-Uitmuntend?

Bijdrager
    Edwin66

Dit werkt inderdaad, dank voor de oplossing !

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.