11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    DBLCreations

kopieren van nas naar usb hub foutcode

hoi,

Ik heb dus sinds een dag mijn synology ds412+ in mijn bezit, maar ben nu tegen het volgende probleem aangelopen:

Ik heb de NAS geinstalleerd en ik heb daarop een usb docking via usb 3.0 op aangesloten.

Nu als ik van de HDD van de docking wil kopieren naar de NAS geeft hij een foutcode weer, niet bij alle bestanden 1 per 1 lukt soms wel.

De schijf waarnaar ik wil kopieren is gewoon gewist en aangemaakt door het programma van de NAS zelf (dsm opslag beheer) en de schijf in het docking station is NTFS geformatteerd, ik weet dat je op een FAT niet hoger dan 4GB kunt, maar ik spreek hier over gewone bestanden van 500MB of minder.

Heeft er soms iemand een idee wat ik fout doe? of ligt het eraan omdat de usb hub meteen aan de NAS zelf hangt? Indien nodig maak ik ff een foto van hoe ik het aangesloten heb en neem ik een print screen van de fout…

alvast bedankt voor de hulp!

(ik weet zo niet goed in welke categorie dit thuishoorde, sorry als dit hier verkeerd staat)

Bijdrager
    MacSjon

Probeer het hier even: http://www.synology-forum.nl

Bijdrager
    DBLCreations

@ MacSjon heb de vraag ginder ook gesteld, moest er intussen iemand een oplossing weten dat zou fijn zijn.

via file station kan ik wel gewoon kopieren maar via de finder vensters dus niet…

Bijdrager
    MacSjon

Heb je niet ook een direct kopieren button op de NAS zitten die de volledige usb schijf kopieert? Dat lijkt mij de handigste optie.

Bijdrager
    MacSjon

Bij mijn Qnap heb ik ook wel eens een ‘probleem’ met bepaalde bestanden in Finder (bestand in gebruik oid), dit los ik op door via de webfile in te loggen en daar de bestanden te verwijderen. Zou je eens moeten kijken of dat werkt bij jouw NAS.

Bijdrager
    DBLCreations

ja tis heel raar, maar via de webbrowser kopieert hij wel, maar ik kan daar blijkbaar ook alleen maar geraken als ik de cd insteek die ik bij mijn NAS heb gekregen, misschien dat ik toch iets fout heb gedaan bij de installatie…

Ik heb in ieder geval de nieuwste dsm versie… Heb ik deze morgend bijgewerkt.

Bijdrager
    MacSjon

Helaas kan ik je daar niet verder helpen, maar ik zou zorgen dat je de laatste firmware/OS hebt geïnstalleerd op de NAS. Inloggen op de webfile zou gewoon moeten werken zonder cd. Kijk nog eens bij de instellingen die je hebt gedaan bij webfile. Daar zul je ook een directe link vinden naar je webfile die je dan in iedere browser kunt gebruiken.

Bijdrager
    DBLCreations

bedankt!

ik heb inderdaad de link toegevoegd aan mijn blad wijzer… ik heb ondertussen ook de rechten ingesteld van de usb-share want die stonden blijkbaar nog uitgevinkt, ik denk dat het daar aan ligt maar ik laat nog iets weten…

Momenteel 29GB aan het kopieren via de finder vensters, 16uur pfff:-) maar goed tot nu toe nog geen foutcode dus…

Bijdrager
    DBLCreations

ik heb ondertussen toch weer een foutcode gekregen, ik ga het eens helemaal moeten uitpluizen denk ik :/

Bijdrager
    MacSjon

Als je bestanden via Finder kopiërt dan duurt het idd lang daar het dan via je Mac moet. Als je het doet via file station dan doet hij het rechtstreeks waardoor het sneller zou moeten werken…zeker als je je Mac via WiFi aan je netwerk hebt hangen.

Bijdrager
    DBLCreations

@Macsjon, ja inderdaad, ik doe het gewoon via file station nu gaat een heel stuk sneller.

hangt aan een ethernet kabeltje en daar krijg ik tenminste geen foutcodes:-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.