13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Fajah00

Kopiëren van MBP naar Zappiti (via SMB)

Hallo forumleden,

Ik loop al enige tijd tegen een probleem aan waar ik maar geen antwoord op kan vinden, ook niet met behulp van Google en de zoekfunctie op het forum hier.

Ik wil graag videobestanden kopiëren van mijn Macbook Pro naar mijn Zappiti-player, maar ik krijg veelal de foutmelding:

“De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het onderdeel ‘Flikken Maastricht Dilemma.mp4’ in gebruik is.”

De foutmeldingen doen zich voor bij zowel kleine, als grote bestanden, in mp4, avi en mkv-formaat. Maar als ik het blijf proberen doet hij het soms ineens wel. Ik snap niet waarom het bestand in gebruik kan zijn, ik sluit alle applicaties op mijn MBP als ik aan het kopieren begin. Ook heb ik het meerdere malen bedraad getest, wat ook niet helpt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast dank.

Details:
    MBP (Mavericks) – Zappiti Player met WD Green 2 TB (NTFS) – SMB verbinding

Sleutelbeheerder
    Night

De oorzaak van de melding kan ook van de Zappitie komen. Al weet ik de oorzaak en de oplossing niet.

Bijdrager
    TheBigZ

Die Zappiti player heeft toch alleen externe USB opslag (geen intern)?
    Je kunt de schijf op je Mac vullen en Sneakernet gebruiken om de data over te brengen naar je Mediaplayer.

Bijdrager
    Fajah00

De Zappiti heeft wel degelijk interne opslag, zie Tweakers “behuizing bay intern 3,5”. Een harde schijf is echter niet meegeleverd, dus ik heb er zelf een WD Green 2 TB in geplaatst. Maar als dit probleem niet bekend is bij andere OSX gebruikers kan ik er vanuit gaan dat het probleem bij de (harddisk van de) Zappiti ligt?

Bijdrager
    ElayZ

Hier EXACT hetzelfde probleem! Ik was ook aan het googlen was naar een oplossing en kwam dit topic tegen.

Mijn situatie is ook bijna gelijk. Ik heb 2 NASjes in mn netwerk staan waar ik ook TV series etc op heb staan.
    En in mijn beleving ongeveer sinds de upgrade naar Mavericks problemen met bestanden kopiëren naar de NAS. Voorheen nooit dit probleem gehad.
    Heb de NAS en MBP al paar jaar.

Hij gaat gewoon kopieren en op t moment dat hij klaar is dan krijg ik de bekende melding en het bestand blijft ook niet staan op de NAS.
    Beide NASjes het zelfde verhaal. Macbook/NAS opnieuw opstarten heeft niet geholpen. Eerste (paar) keer lukt t niet om een bestand te kopieren en soms doet hij t ineens wel…

Dus ik denk niet dat het aan jouw Zappiti dinges ligt:-)

Iemand ideeën? Alle hulp is welkom want het is erg irritant.

Bijdrager
    TheBigZ

@ElayZ, Fajah00: Apple heeft de standaard SMB (“SMB 1”) support verkloot in Mavericks. Grote kans dat daar je probleem zit.

http://www.tuaw.com/2013/10/27/did-mavericks-kill-your-network-drive-access-heres-a-fix/

Bijdrager
    ElayZ

Dank voor de tip. Net geprobeerd door in de finder, via Ga > Verbind met server en dan cifs://192.168.2.8 (das een vd NASjes) in te tikken ipv SMB://
    En hij verbind prima, maar ik probeer een afl CSI (mp4) te kopieren en krijg toch weer de melding dat hij niet kan kopieren omdat het ebstand in gebruik is. Terwijl ik zeker weet dat het dat niet is…

In het artikel dat je aanhaalt staat ook een verwijzing naar het apple support forum, daar gaat t met name over mensen die uberhaupt niet meer kunnen verbinden met een NAS sinds Mavericks. Maar dat is niet het probleem bij mij. Via SMB connecten gaat dus net zo prima als altijd. Kan alleen amper meer bestand van de MBP naar mn NAS kopieren:(

Bijdrager
    Fajah00

Wat ontzettend vreemd. Dan moeten we de handen ineenslaan ElayZ, maar hoe? Ik ga vanmiddag eens proberen of de vorige tip wat verandert, maar ik ben er bang voor.

Er moeten toch meer mensen zijn die hier last van hebben, en dus een oplossing?

Wie heeft de gouden tip?:)

Bijdrager
    ElayZ

Al getest? Ik blijf het houden…

Bijdrager
    Fajah00

@ElayZ,

Ik heb het getest maar het helpt inderdaad niet. Opnieuw verschillende files geprobeerd, maar allen geven aan nog in gebruik te zijn. En precies wat je zegt, de verbinding is er, ik kan rustig door de mappen bladeren etc., maar het kopiëren wil gewoon niet lukken.

Ik ben er echt ziek van. Ik heb voor 300 euro een Zappiti gekocht (volgens de publieke opinie de beste mediaplayer op de markt), maar zo is hij behoorlijk waardeloos.

Heeft iemand een idee of ik überhaupt iets kan doen? Applesupport etc.?

Bijdrager
    Fajah00

Kleine update: ik kan in ieder geval uit sluiten dat het aan de harde schijf ligt. Dat betekent dat het dus echt aan de verbinding met mijn MBP moet liggen.

Ooh pleasee, help!

Bijdrager
    ElayZ

Dit topic nog maar weer eens een bump geven want ik zoek nog steeds naar de oplossing voor dit probleem…

Ik heb inmiddels een prachtige nieuwe iMac 5K retina gekocht, met een schone Yosemite installatie, en ook hier heb ik zeer regelmatig dat ik een bestand niet kan kopiëren omdat het zogenaamd in gebruik is…. Een kopie maken, de naam aanpassen, in een andere map plaatsen, weergave opties aanpassen (lijst of thumbs las ik ergens zou ook uitmaken) NIKS helpt, behalve een reboot doen, dan is het vaak weg voor het bestand dat ik daarvoor probeerde maar dan heb ik het daarna vrij snel weer met het volgende bestand.

De enige ‘ aanwijzing’ die ik heb is dat bestanden die ik niet kan kopiëren 9 vd 10 keer dingen zijn die ik net gedownload heb. (films, series etc)
    Waarmee ik het download (usenet, torrents, gewoon van een site af) dat maakt niet zoveel uit lijkt het. Uiteraard allang geprobeerd het betreffende programma echt af te sluiten enzo, maakt ook niet uit.

Is er iemand die nog een oplossing kan verzinnen?

Ik kwam zojuist wel dit progje tegen: http://www.oliver-matuschin.de/en/projects/detail/lock-unmatic (net zoiets als Unlocker voor Windows)
    Maar dit is erg verouderd en vraagt om runtime 6 ofzoiets om te kunnen draaien. Dus dat heb ik nog maar even niet geprobeerd, lijkt me niet zo veilig om oude runtime te draaien…

Bijdrager
    ElayZ

Nou ik ben er klaar mee, het is inmiddels echt onmogelijk geworden om via Finder bestanden naar mijn NASjes te kopiëren ben ik achter.
    Het probleem zit hem simpelweg in Finder, kan bijna niet anders….

Is ook de conclusie die ik uit de vele reacties hier haal: https://discussions.apple.com/thread/5512219?start=0&tstart=0

Ik doe nu alles via FTP, is de enige oplossing om toch bestanden naar de NAS te krijgen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.