15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

kopiëren van Mac naar PS3

Dag OMT-ers,

Vandaag heb ik mijn playstation binnen gekregen. Helemaal blij. Nu wil ik graag films naar de PS3 kopiëren. Het probleem is alleen dat de film 15 GB (1080P) zijn en dus niet op een externe HD kan zetten vanwege het 4GB limit van Fat32. Nu heb ik al veel op internet gezocht, maar kom alleen maar uit op streamen. Via wifi krijg ik niet echt goed beeld, en een UTP kabel is ook geen mogelijkheid.

Dus aan jullie de vraag, weten jullie hoe ik dit over mijn netwerk kan kopiëren ? Of is er misschien toch een truck voor een externe HD ?

Gr, Victor

Bijdrager
    Sascha

Bestaat die film uit één file van 15 GB ? Of is het een map van 15 GB met meerdere bestanden in. Want dan zou het kopiëren naar FAT-32 wel moeten lukken (mits één van die deelbestanden niet groter is dan 4 GB uiteraard).

Btw: Op de harde schijf (FAT-32) moet je een map maken met de naam PS3 en daarin drie mappen: PICTURE, VIDEO en MUSIC met daarin de desbetreffende dingen.

Bijdrager
    victor93

Het is 1 bestand van 15 GB (mkv)

Bijdrager
    Sascha

De PS3 kan toch geen mkv-bestanden afspelen? Dan zal je ze moeten omzetten en in stukken moeten kappen denk ik. (Ik ben er nu ook al een kwartier achter aan het googlen.)

Of als je serversoftware hebt die de bestanden naar de PlayStation streamt (PS3 Media Server) kan je de mkv houden.

Bijdrager
    victor93

ik heb gevonden hoe het kan. je moet alle bestanden beschikbaar stellen met MediaLink. dan op de PS3 navigeren naar de film. en dan kopieren. ik weet niet of de playstation de mkv file daarna ook afspeelt, want het duurt echt verschrikkelijk lang om het te kopiëren (hij is nog steeds bezig:( )

Bijdrager
    Elbertox

PS3 speelt geen MKV hoor.

Bijdrager
    barrZ

Gebruik zelf het progr. PS3 mediaserver.
    Werkt perfect om te streamen. Hoef je niet te kopieren.
    Ook MKV.

Succes.

Bijdrager
    victor93

Nu weet ik waar ik het vandaan heb dat je mkv op de PS3 kan spelen. Je moest daarvoor linux op je systeem hebben staan. Maar aangezien dat niet meer kan met update 3.55 moet ik dus iets anders gaan verzinnen.

Bijdrager
    barrZ

victor93

is streamen voor jou geen optie?
    ik heb geen linux maar het werkt goed.
    heel veel wordt aangeboden in mkv en dat werkt goed bij mij.

Bijdrager
    Paul26

Streamen lukt vaak prima als je systemen aangesloten zijn met behulp van een UTP kabel. Victor93 heeft al aangegeven dat zoiets geen optie is. Zodra je een bestand van 720p of zelfs 1080p gaat streamen via wifi dan krijg je vrijwel zeker haperingen.

Heb je ergens nog een windows systeem staan? Toen ik deze nog had kon je via MKV2VOB MKV’s razendsnel omzetten naar VOB’s en kon je ook de maximale bestandsgrootte instellen. Dus dan krijg je 3 VOB’s van 4 GB en 1 van 3 GB. Die kan je vervolgens weer prima naar je PS3 systeem kopiëren.

Voor Mac ben ik voor dit probleem nog geen passende oplossing tegengekomen, met voor mij als geruststelling dat ik beide systemen via UTP heb aangesloten en PS3mediaserver op die manier prima werkt met HD bestanden.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Draadloos streamen gaat prima in Full HD. Ook daar kan je nog wat instellingen lichter zetten omdat het over WIFI gaat. Over het algemeen gaat het bij ons vooral goed bij AVI, DIVX en video_TS bestanden. MKV pakt hij de ene keer wel, de andere keer niet soepel.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Bij mij gaat Full HD over Wifi niet.

Video: gemiddeld 35Mbps.
    Audio: gemiddeld 5Mbps.

Bijdrager
    barrZ

@Paul26

het streamen is niet 100% perfect. hij hapert wel eens een keer maar dat valt echt heel erg mee.
    720p of 1080p gaat bijna altijd prima. scheelt gewoon branden.
    ikzelf heb geen kabel ertussen. zou wel beter zijn maar ik wil niet al die draden door mijn huis.

Bijdrager
    barrZ

@ Scrooge McDuck

dat zijn doorgaans meer piekwaarden dan gemiddelden.
    Correct me if i am wrong

Bijdrager
    Scrooge McDuck

@Barrz. Nee, gemiddeld.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.