8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

[Opgelost] Kopiëren van ITunes Media schijf duurt abnormaal lang.

Mijn iTunes media stond op een partitie van een interne harde schijf. Ik heb die gekopieerd naar een externe schijf en vervolgens de hele interne schijf gewist om ze volledig te gebruiken voor iTunes Media. Het kopiëren naar de externe schijf duurde 3 uur. Het terugzetten neemt negen uur in beslag. Hoe komt dat?

Heeft het misschien te maken met de permissies?

Op de externe schijf staat ignore ownership on this volume aangevinkt.

Daar staat MHF read write en staff read write

Op de interne schijf is ignore ownership on this volume uitgevinkt.

Daar staat system en admin read write, geen MHF of staff.

Heb ik iets verkeerd ingesteld?

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden geleden door  Night.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night

Nee hoor, een Mac is nu eenmaal traag bij het kopieëren van een heleboel kleine bestandjes t.o.v. dezelfde hoeveelheid data in één groot bestand. Het komt waarschijnlijk (maar pin me er niet op vast) doordat bij het verwijderen van elk bestandje de directory index opnieuw moet worden aangemaakt of aangepast. Bij veel kleine bestanden kost dat dus aanzienlijk meer tijd dan als je maar één groot bestand hoeft te kopiëren/verplaatsen.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Maar toen ik dat deed van de interne partitie naar de externe schijf gebruikte ik dezelfde methode en was het meer dan drie keer sneller. 10 uur voor 1,6 TB vind ik toch wel erg veel. Wat mij ook opviel is dat de externe schijf nu slechts op het bureaublad komt als ik de Mac herstart. Vroeger was dat niet nodig. Hij is verbonden via een USB 3 kabel naar een USB 3.0 kaart in mijn MacPro. Ik zal de schijven eens testen met Disk Utility en AJA System Test als ik klaar ben.

Bijdrager
    Dieter_31

Maak gewoon gebruik van Superdupe 👍. Dat duurt 2 minuten

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb de oorzaak gevonden. Mijn USB 3 kaart Fresco Logic heeft sedert vandaag slechts USB 2 snelheid. 480 Mb/sec. De kaart heeft geen drivers.
    Ik heb vanmorgen de computer geforceerd moeten uitzetten en nu zit ik met dit probleem.
    Zou een RMC reset of een PRAM reset helpen? Met een PRAM reset zal ik een zwart scherm hebben met mijn nVidia, dus screensharing moeten gebruiken.

Moderator
    Night

Je bedoeld een SMC en NVRAM reset? Kijk even op onze troubleshoot pagina, bij welke van de twee je het meest gebaat bent. Ik denk persoonlijk een SMC reset.

Welke Fresco kaart heb je precies, want er is wel een UNIX driver voor FL2000 USB3 kaarten, hoewel de site overal roept dat hun producten geen MacOS/Linux support bieden.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bedankt Night. SMC en NVRAM reset hebben geholpen: nu Speed: Up to 5 Gb/sec. En ik moet de computer niet meer herstarten om de schijf op het bureaublad te krijgen. Het is een Fresco Logic: FRESCO FL1100. Gekocht op ebay voor 35 EUR. Geen drivers nodig volgens de handleiding.

Ik heb wel ignore ownership on this volume  moeten aanvinken op het interne volume voor gebruik van Time Machine.

Oef. Het is opgelost.

Moderator
    Night

Fijn dat het weer naar behoren werkt.  (y)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.