6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

Kopieren van de gehele BOOTCAMP partitie

Geachte forum leden,

Ik heb een nieuwe 1tb HDD gekocht, en met SuperDuper! mijn OS X 10.7 succesvol gekopieerd.
    Dit werkt super.
    Ik had op mijn vorige hdd ook een Windows partitie, het zou fijn zijn als ik deze over kan zetten aangezien ik deze had geactiveerd met mijn activatiecode.
    Ik heb mijn oude hdd nu in een externe behuizing zitten, en deze werkt daar in… Ik kan dus bij de data. Windows opstarten vanaf de externe hdd lukt echter niet. Ik heb gelezen dat Windows dit blokkeerd.

Ik heb geprobeerd om met ‘WinClone’ de bestanden over te zetten. Maar deze geeft aan dat ik Leopard of Snow Leopard nodig heb, en ik beschik alleen over Lion.

Overigens heb ik ook nog MacFUSE geprobeerd, maar deze werkt ook niet goed… Volgensmij dan…

Met SuperDuper! Kan ik alleen de schijf ‘Macintosh HD’ als bron selecteren. Met Carbon Copy Cloner kan ik ‘BOOTCAMP’ selecteren. Alhoewel de partitie dan volgensmij word gekopieerd naar een Mac OS Extended formaat, en niet naar een NTFS. Weet iemand of dit waar is?

Heeft iemand een idee hoe ik BOOTCAMP nu werkend moet kopieren?
    Windows eist een NTFS geformatteerde schijf, dus ik kan niet alles met mac kopieren aangezien die niet op NTFS kan schrijven. Het lukt wel om een NTFS geformatteerde schijf aan te maken, dat is het probleem dus niet (wel via een omweg).

Bijdrager
    Moriarty

Tja, Winclone is discontinued en zal dus niet worden geüpdate jammer genoeg…

Lees de comments en probeer de suggesties op deze pagina;

CLICK ME

Bijdrager
    MacKevin11

@Moriarty
    Oke, in de ‘reacties’ staat iets van dat ik ‘SystemVersion.plist’ van Snow Leopard moet kopieren naar mijn Lion systeem.
    Nadat de BOOTCAMP partitie is gekopieerd kan ik de nieuwere ‘SystemVersion.plist’ van Lion weer terugzetten.

Waar haal ik dan SystemVersion.plist (Snow Leopard) vanaf?

EDIT:
    Ik heb SystemVersion.plist zitten editten met Tekstprogramma. 10.7.1 heb ik veranderd in 10.6.0.
    Als ik op ‘over deze mac’ druk… Dan geeft hij aan dat ik nu 10.6.0 run. Dat klopt dus.
    Als ik dan Winclone open doet hij het, maar geeft hij aan dat ik een bestand moet downloaden.
    Als ik op ‘Download’ druk, of op ‘Go to website’ opent VLC Player zich?

Het is btw geen slimme oplossing om het ‘SystemVersion.plist’ bestand te wijzigen.
    Het is veel werk om het weer te restoren.
    Teksteditior zal de heletijd vast lopen, en soms aangeven dat hij alleen in 10.7.1 werkt, en u beschikt over 10.6.0…
    Ik heb gelukkig back-ups gemaakt met mijn TimeMachine… Daardoor kon ik het bestand herstellen:)

Bijdrager
    MacKevin11

Nog iemand tips?

Bijdrager
    LRT-dokkie

Misschien met clonezilla een image maken van je windows partitie en dan terugzetten op je nieuwe HD, al dan niet over een “tijdelijke” verse windows installatie van dezelfde grootte op je nieuwe HD.

Bijdrager
    MacKevin11

Voor andere mensen die dezelfde vraag hadden als ik:

Ik heb gewoon een NIEUWE bootcamp partitie gemaakt, want anders wist ik niet hoe ik ’t voor elkaar moest krijgen en kostte ’t me teveel moeite. Aangezien ’t alleen om spellen en dergelijke ging was ’t mij die moeite niet waard.
    Als er nog mensen zijn die graag wel hun bootcamp-partitie willen herstellen kunnen ze uiteraard hier alsnog doorgaan met de vraag:wink: Misschien dat nu wel iemand antwoord weet:razz:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.