1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Jorg

Kopieren van bestanden: bestaande mappen worden overgeslagen

Hallo,

Ik ben een relatief recentelijke geswitchte Mac-gebruiker. Ik liep laatst tegen een eigenaardigheidje van OS X aan.

Ik heb een map voor mijn muziek op mijn Mac. Deze is verdeeld in mappen van artiesten, die op hun beurt weer verdeelt zijn in mappen van de albums. Als ik de hele muziekverzameling wil kopieren (in mijn geval van de iMac G5 naar een Windows server, ik weet niet of dat belagrijk is), dan vraagt OS X of bestaande bestanden vervangen moeten worden of niet. Als ik kies voor niet vervangen maar alleen de nieuwe bestanden kopieren, dan kopieert hij ook niet de nieuwe mappen BINNEN de bestaande mappen als deze bestaande mappen al op de doelcomputer aanwezig zijn.

Bijv.: als Artiest1/Album1 al aanwezig is, maar er is een nieuwe map Ariest1/Album2, dan wordt deze niet gekopieerd.

In Windows werkt dit anders: Hier worden alle daadwerkelijke nieuwe bestanden gekopieerd als er gekozen wordt om geen bestaande bestanden te overschrijven, zelfs als er nieuwe mappen in bestaande mappen staan.

Zie ik iets over het hoofd? Hoe kan ik mijn grote muziekverzameling van tijd tot tijd kopieren, zonder alles te hoeven kopieren omdat ik niet het risico wil lopen dat er mappen worden overgeslagen. (Bij voorkeur zonder gebruik te maken van synchronisatie-software, ik beschouw dit toch als een redelijk basic voorziening van het besturingssysteem).

Bedankt!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.