9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Dutch_Lux

Kopieren lukt niet omdat onderdeel in gebruik is, iemand een suggestie?

Ik ben wat filmpjes aan het kopiëren naar mijn externe harde schijf (back up), maar krijg onderstaande melding. En het hele kopieren wordt gecancelled. (vaak krijg ik de melding pas aan het einde van het kopieer proces.

Nu staan de filmpjes in een separate map op mijn TC (iMac geheugen is te klein). En ik heb een externe harde schijf via USB aan de TC gehangen. In principe werkt dit normaal gesproken gewoon…

Iemand een idee? (overigens: er staat (in ieder geval in de dock niets meer open dat kan duiden op gebruik)

“De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het onderdeel ‘clip-2014-01-07 19;16;57.mov’ in gebruik is.”

Inactief
    Anoniem

Activiteitenweergave – > Finder -> Stop proces -> Forceer stop lost dergelijke onzin meestal op.

Bijdrager
    Dutch_Lux

nou mij benieuwen. Hij is weer opnieuw aan het kopieren…indien het werkt…eeuwige dank :-D(l)(y):lol:

Bijdrager
    Dutch_Lux

ok jammer maar helaas…dat is niet de oplossing in dit geval. Gek toch?

Bijdrager
    Mister Blobby

Tip:
    1. Herstel je harde schijf en probeer het opnieuw
    2. Blijft het probleem? Is te achterhalen op welk bestand het kopiëren vast loopt? En bekijk dat bestand dan eens in de Finder – corrupt wellicht?

Bijdrager
    Dutch_Lux

(even een Noob vraagje): wat gebeurd er als ik mijn harde schijf herstel?
    Raak ik dan niks kwijt? En hoe doe ik dat?

Bijdrager
    Shmoo

Computer herstarten.. Help altijd bij dit soort dingen.:evil:

Moderator
    Mac Daddy

Een herstart kan inderdaad hierin soms wonderen doen ja.:wink:

Het gaat om een eigen videoopname begrijp ik. Heb je toevallig je editing software nog open staan met een project? Dat komt bij mij weleens voor als ik iets wil verplaatsen. (maar goed, jij wilt iets kopieren dus het zou op de oude plek moeten blijven staan.)
    De error geeft wel duidelijk aan om welk bestand het gaat. Dus wat gebeurt er als je alles, behalve die video kopieert?

Bijdrager
    Mister Blobby

E.e.a. hangt af van de foutmelding:
    1. Kan de Mac het niet wegschrijven naar het nieuwe volume?
    2. Is het oorspronkelijke bestand corrupt?
    3. Beide?

a) Open Schijfhulpprogramma
    b) Schijfhulpprogramma: selecteer links één voor één de harde schijf die betrokken zijn bij het kopieer proces
    c) Schijfhulpprogramma: kies uit de menubalk voor schijf EHBO

Herstart de Mac en voer de kopieeractie opnieuw uit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.