3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    sytsew

Kopieren FCP-Quicktime: video kwijt

Probleem:
    Na kopieren van een final cut- quicktime- film (geexporteerd vanuit FCP dus) wil die file niet meer spelen als het origineel. Wat is veranderd/ corrupt geraakt?

Ik kopieer het bestand van een Mac Pro’s HD op mijn externe HD; vervolgens wil mijn eigen MPB wil dat niet meer importeren of reconnecten (in FCP) of als film met video & geluidstrack herkennen (Quicktime PRO speelt alleen een geluidtrack). Het lijkt erop dat er sectoren corrupt zijn geraakt- maar wanneer/waar dan? Dan zou ik niet meer kunnen kopieren?!

Het bestand is nogal groot (ca 7.5GB) en door FCP bij exporteren destijds automatisch opgehakt in vier delen van 2GB (de ~.-av files met dezelfde naam). Heeft dat ermee te maken? Ik heb alles gekopieerd en niets verplaatst. Trouwens, de backupfile die ik kopieerde is zelf ook op dezelfde manier gekopieerd en speelt wél in zijn thuisbasis. Maar dus niet op mijn compu ernaast..

iemand een idee waarom & hoe weer aan de praat?

Bijdrager
    sytsew

nee dit is een goeie! nu wil het origineel ook al niet meer spelen op de Mac Pro!?!

Ik dacht even dat het lag aan Quicktime zelf: op de Mac Pro had ik even de PRO -functies unlocked (met een serial) om desnoods de movie daaruit te exporteren naar een .mov uit 1 stuk (zie post hierboven). Maar bij opening erna dus ook daar geen video meer, alleen audio. En re-locken naar gewoon Qt-player maakt niets uit …

Hoe krijg ik dat filmpje terug spelend, of geexporteerd?

Bijdrager
    rrkramer

Heb je hem wel geexporteerd met de functie “make movie self-contained” aangevinkt?

Een andere optie is om je hele originele project even in een nieuwe map te laten gooien door FCP.
    Dit doe je in de mediamanger van FCP.
    Dan kopieert ‘ie het hele zaakje naar een nieuwe locatie en heb je alles weer netjes bij elkaar staan.

zodoended kun je alles weer in een mapje terugvinden

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.