7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MacAanZee

Kopieerbeveiliging CD’s afgeschaft!

Bericht van vanochtend:

“Muziek-CD’s zijn niet meer beveiligd tegen kopieren. EMI voegt als laatste platenmaatschappij niet langer een kopieerbeveiliging toe aan de CD’s. De maatschappijen constateren dat zo’n beveiliging niet goed werkte waardoor de aanpassingen veel te duur werden. De beveiliging tegen het branden van een kopie werd enkele jaren geleden ingevoerd. Vanaf het begin waren er problemen omdat sommige spelers geen originele CD’s meer konden afspelen. Ook werd downloaden van internet populair. Volgens de maatschappijen blijft de kopieerbeveiliging van films en muziek op DVD’s wel bestaan”

Aldus het bericht dat ik letterlijk van teletekst heb overgenomen en dat waarschijnlijk via het ANP is verspreid en dus ook in de kranten zal staan

Bijdrager
    computer space

Nu nog 3 jaar wachten tot de oude voorraad op is.
    Ik luister Royksopp en Air voorlopig nog MET tik.

Bijdrager
    trabant

Ik lees tussen de regels door dat de CD blijkbaar zijn langste tijd gehad heeft.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik hoop van niet, mp3’s zijn leuk maar geef mij maar DRM-loze muziek en een hoes!

Bijdrager
    macmickey2

Ik hoorde vanmorgen iemand van de branche organisatie ook een andere leuke reden aangeven. “Niet iedereen werkt met Windows en de Apple computers lazen dwars door de beveiliging heen” :evil: :P

Bijdrager
    Sal

Mooi! ik moet niks hebben van DRM

en wel hierom

In dienst van de cultuur Lessig probeert de wettelijke regels rond digitale techniek in dienst te stellen van de cultuur. Zijn mening over vrijelijk downloaden en digitaal rechtenbeheer vloeien daar logisch uit voort. ‘Ik hou niet van digitaal rechtenbeheer. Je kunt heel gemakkelijk een situatie krijgen dat materiaal dat met digital rights management (drm) is beschermd niet meer toegankelijk is. Bijvoorbeeld als het bedrijf dat de sleutels distribueert niet meer bestaat. Dan is het materiaal niet meer bereikbaar tenzij je de bescherming weet te kraken.’ (Dat op zichzelf is veelal illegaal – hb).
    ‘Stel dat de complete inhoud van onze bibliotheken door drm zou worden beheerst en dat je over 10 jaar 80% niet meer zou kunnen bekijken.
    Je moet er niet van opkijken als het zo loopt met werken die nu in digitale vorm op de markt komen, zoals films. Uit oogpunt van cultuurbehoud is dat uiterst verontrustend.” (NRC M januari 2007)

Bijdrager
    error

Heel fijn. Hoewel de artiesten en labels waarvan ik producten koop nog nooit CC-technieken op hun cd’s hebben toegepast.

Die pak’mbeet 10 cd’s die ik de afgelopen jaren wilde kopen met zo’n ‘beveiliging’ heb ik of bij de bibliotheek gehaald of (vaker) digitaal gejat. Lekker puh.

Nu de iTunes Store nog met hun domme ‘Fair Play’ – DRM-loze digitale downloadwinkels gaan bij mij altijd voor de winkel van Apple. Als het echt nergens anders kan koop ik daar deuntjes.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.