30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    nickvanderaa

Kopie HD naar andere computer

Ik wil mijn hele harde schijf inclusief alle programma’s van mijn iMac naar mijn Macbook kopiëren met een externe harde schijf waar Time Machine alle bestanden op heeft staan. Kan dat zonder problemen?

Bijdrager
    cmug

En moet je kopie ook Bootable zijn ? Lukt alleen als je 2 partities hebt. Een voor kopie HD, een voor je Time Machine.

Bijdrager
    Hansi2124

Of een trial downloaden van SuperDuper! waarmee je een exacte kopie maakt van je hd en ook nog bootable is.

Bijdrager
    nickvanderaa

Bedankt maar ik snap het niet:)

Wat is bootable?

Mijn harde schijf heeft nu 2 partities: een met TM die mijn hele iMac backupt, en een kleine partitie voor wat andere opslag. Ik snap niet wat dit ermee te maken heeft. Zou iemand dit uit willen leggen?

Bijdrager
    sven551

bootable is dat je vanaf die schijf je systeem kan opstarten

Bijdrager
    nickvanderaa

Ik weet niet of dat moet. Zoals ik al zei wil ik mijn hele iMac gebeuren kopieren naar de Macbook (een exacte spiegel dus). In principe is dus die harde schijf maar 1 x nodig. Kan dat gewoon met TM?

(Ben ondertussen aan het lezen of die Superduper iets is voor mij, bedankt voor de tip)

Bijdrager
    nickvanderaa

Aha. Mij rest mij nog een vraag:

Het is dus mogelijk met SuperDuper! om een spiegel van mijn iMac te maken op een externe harddisc en deze overal mee heen te nemen, samen met mijn Macbook. Ik kan dan werken vanaf de hd op de macbook en als ik wil kan ik ook een kopie maken naar de Macbook zodat ik de externe schijf voor iets anders kan gebruiken. Klopt?

Bijdrager
    KarelWillem

– Kabeltje er tussen
    – Migratie-Assistent opstarten

Beter en eenvoudiger.

Bijdrager
    Maced.2
    KarelWillem op 16 mei 2012

- Kabeltje er tussen

– Migratie-Assistent opstarten

Beter en eenvoudiger.

juist….en sneller ook:)

Bijdrager
    nickvanderaa

Hoe bedoel je kabeltje ertussen KarelWillem?

Sorry dat ik zo’n domoor ben, ik heb dit nog nooit gedaan zoals je ziet

Bijdrager
    Maced.2

Met behulp van een firewire kabel aan elkaar hangen, en via de migratieassistent een perfecte kopie maken van de iMac op de Macbook:)

het leven kan soms zo simpel zijn:lol:

Suc6 nick:)

Bijdrager
    KarelWillem

Voordeel daarvan is dat je keurig een keus kunt maken wat je wel en wat je niet over wilt zetten.
    Daarnaast worden dan ook alle voorkeuren, etc. op de juiste manier en op juiste plek overgezet.

Bijdrager
    nickvanderaa

Ja zo. Dankje:)

Dat moet ik dan helaas doen met een USB kabel, aangezien mijn macbook geen FW heeft (!)

Bijdrager
    nickvanderaa

ps: ik wil mijn macbook leegmaken van tevoren. Moet ik dan OSX weer opnieuw opstarten of doet de migratieassistent dat werk? Moet ik voor mijn andere programma’s paswoorden hebben?

Bijdrager
    Maced.2

Je ‘Mac OS X Install Disc in je Macbook doen opstarten [alt toets inhouden] kies dan je Mac OS X Install Disc. en dan even wachten:)

Ga en dan naar Schijfhulpprogramma -> schijf selecteren -> formatteren.[Mac OS uitgebreid (journaled).]

Bijdrager
    nickvanderaa

Thanks Maced.2 Dan ga ik mijn OSX installatie disc maar eens opzoeken ergens. Kan het gebeuren dat ik voor andere programma’s weer opnieuw paswoorden nodig heb of zit dat allemaal in de kopie?

Bijdrager
    mowat

Dat moet ik dan helaas doen met een USB kabel, aangezien mijn macbook geen FW heeft (!)

Werkt migratieassistent ook via een USB kabel? Ik heb er verder nooit bij stilgestaan maar ik dacht altijd dat je dat enkel met Firewire kon .

Bijdrager
    nickvanderaa

??

Moderator
    unSOUND

Wel als de andere schijf een externe schijf is. Het werkt niet van Mac naar Mac met als verbindign een USB snoer..

Bijdrager
    GoeieDag

FW óf ethernet, als het tussen twee Mac’s gaat.

Maar voor Nick: je hebt toch al een ‘spiegel’, in de vorm van een TM backup?! Dus vanwaar deze moeite?

Moderator
    unSOUND

Wellicht heeft hij zaken weg gelaten uit de Time Machine backup ?

Bijdrager
    GoeieDag

Voor iemand die een beetje digibeet is, is dat niet verstandig.
    Maar het zou natuurlijk kunnen…

Bijdrager
    nickvanderaa

Ik wil mijn hele harde schijf inclusief alle programma’s van mijn iMac naar mijn Macbook kopiëren met een externe harde schijf waar Time Machine alle bestanden op heeft staan. Kan dat zonder problemen?

Hier startte ik de topic mee:) Uit jouw antwoord hoor ik dus een “Ja, dat kan met TM zonder problemen” ?

En overigens: behalve OSX opnieuw installeren hoef ik niets opnieuw te installeren of paswoorden in te voeren toch?

Bijdrager
    GoeieDag

TM is een volledige kloon van jouw Mac.
    Alles wordt meegenomen. Je hoeft niks extra’s meer te doen.

http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Triumph

Het is natuurlijk onverstandig om dezelfde HD te gebruiken (partitie) voor een TimeMachine Backup. Als de HD stuk gaat ben je ook de TM back-up kwijt.
    Dus altijd op een externe HD

Bijdrager
    Haike
    unSOUND op 16 mei 2012

Wel als de andere schijf een externe schijf is. Het werkt niet van Mac naar Mac met als verbindign een USB snoer..

En hoe is dat als je 1 mac start vanuit de Target mode? Wordt die dan niet als externe harde schijf gezien?

Moderator
    unSOUND

Targetmode werkt sowieso alleen met FireWire of Thunderbolt…

Bijdrager
    Haike

Och ja, das waar…. sorry, domme vraag.

Bijdrager
    nickvanderaa

Het is natuurlijk onverstandig om dezelfde HD te gebruiken (partitie) voor een TimeMachine Backup. Als de HD stuk gaat ben je ook de TM back-up kwijt.
    Dus altijd op een externe HD

Ik heb 2 externe schijven.

TM is een volledige kloon van jouw Mac.
    Alles wordt meegenomen. Je hoeft niks extra’s meer te doen.
    http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=nl_NL

Toch niet. Sommige programma’s vragen opnieuw om een registratie. Gelukkig heb ik die van de meeste programma’s wel, maar helaas niet alles.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je dan wel de hele TM backup één op één teruggezet? Want ik herken dit niet.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.