4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Liesbeth van Rooij

kopiëren dvd

Ik probeer op min imac een dvd te kopiëren. Ik heb OSEX, waarmee ik het kan ‘rippen’, maar vervolgens kan ik er niets mee. Als ik het in de map selecteer kan ik het niet afdraaien (geen geschikt programma zegt ie dan).
    DVD2one kan hem niet rippen omdat het beveiligd is.

HELP!

Groetjes,
    Liesbeth

PS ik ben dus nog niert echt een ervaren mac gebruiker hé

Bijdrager
    KarelWillem

Hai, welkom op hier.

Er zijn héél veel topics over het kopiëren van DVD’s.

Waarschijnlijk heeft OSex er een map van gemaakt met daarin VIDEO_TS en (maar niet noodzakelijkerwijs) AUDIO_TS.

Open vanuit je programmamap DVD-speler (DVD-player).
    Kies vanuit Archief ‘Open DVD-media’ en kies de VIDEO_TS map.
    Druk nu op play en je kunt je film bekijken.

Wat OSex heeft geript kun je ook op DVD2ONE gooien die het voor je kan verkleinen tot 4,2 Gb om het op een DVD te branden. Heb je een DVD-brander die Dual-Layer aan kan, dan is dat verkleinen niet nodig en kun je bijv. met Toast gewoon een DVD branden (DVD-rom UDF).

Hoppa. Klinkt allemaal reuze ingewikkeld, maar vast best mee.

Kom je er helemaal niet uit dan horen wij dat graag.

Bijdrager
    vhbart

Je bent niet de eerste die hiermee problemen heeft (beveiligde dvd: betreft waarschijnlijk een dvd die zelfs niet mag gekopieerd worden).
    unSOUND heeft enkel tools op een rijtje gezet: KLIK

Moderator
    unSOUND

Je zit hier in ieder geval verkeerd, je topic staat in het audio forum… daar zul je op dit gebied dus weinig antwoorden vinden…

Je kunt het beste een DVD rippen met Mac the Ripper, OSeX is alleen nog handig als je de audio en video los van elkaar wilt hebben. Voor meer info hierover kun je beter een kijkje nemen in het video-forum, daar staat reeds een F.A.Q. waar ook het kopiëren en branden besproken wordt.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=891440#891440

Succes !

( aangezien er genoeg topics zijn met tips over deze vraag, gaat deze op slot. )

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.