6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    webber

kopen in apple center, store of gewoon mediamarkt ?

Ben winkels aan het afschuimen op zoek naar de deal van m’n leven 8)
    In een apple winkel kreeg ik enorm (echt meer dan een uur) veel uitleg over het OS, de hardware, zelfs vragen over problemen (waarover ik las in dit en andere fora) werden niet uit de weg gegaan.
    Via de site van apple kan ik die droommachine ook wel configureren maar iets goedkoper (+_ 100 euro verschil). Nu lijkt me service ook wel iets waard en ik praat liever tegen een persoon in levende lijve dan via een telefoon indien het op service zou aankomen.
    3e optie, dezelfde machine in mediamarkt, waar ze me 2 jaar garantie beloven. Niet zo dat het tweede jaar jijzelf bij eventuele problemen moet bewijzen dat ze er waren van bij de start, maar 2 jaar volle garantie, met herstellingen door Apple technici. Dit zorgt ervoor dat ik een apple care protection plan zou kunnen laten vallen en dit 400 euro goedkoper uitkomt.:?
    Iemand ideetjes/mening hierover ?

(gezocht apple macbook pro 17 inch, HDD 100 Gb aan 7200, rest standaard)

EDIT net volgende threads erover gezien, ben ze aan het nalezen maar iets specifieks over mediamarkt nog niet gezien, dus laat maar komen die meningen !!!

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=1164

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=23072

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=54287

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46581

Moderator
    unSOUND

Als je een product koopt met een TFT scherm kunt je het beste on-line kopen. Mocht het scherm dan een dode pixel bevatten, kun je de koop ongedaan laten maken. Bij kopen in de winkel zijn ze niet verplicht de machine in te ruilen bij een kapotte pixel…

Bijdrager
    sean2901

Ik koop alles via apple online omdat ik studentenkorting krijg en het aan huis geleverd wordt. Service via de telefoon is perfect. De bestelling krijgt altijd voorrang omdat die mensen een commissie krijgen op je bestelling. In de applestore (niet online) zou je als je je machine koopt en er komt plots een update uit geen nieuwe krijgen terwijl dit via de applestore wel is aan de zelfde prijs. Heb zo eens 300euro uitgespaard.
    Mediamarkt zou ik niet overwegen en de fnac ook niet. Zij verkopen nog iBooks aan 1100euro. Schandalig vind ik dat gewoon als je weet dat je voor die prijs al een macbook hebt (ze profiteren van de mensen die nog niet op de hoogte zijn van de macbooks). IT-Pro kan je nog overwegen omdat die ook korting geven en wel goede service hebben. Helaas hebben ze niet altijd alles in huis en zijn ze wat duurder dan de applestore online.

Bijdrager
    MrJvG

Je moet overal 2 jaar garantie krijgen!!!
    Over aparatuur zoals computers staat dit in de Europese wetgevind dat je recht hebt om 2 jaar garantie!!

Media Markt stuurt overigens de producten gewoon naar Apple door, als er iets mis mee is! Media Markt is niets meer dan een tussen persoon in dit geval.

Bij Apple hebben ze op dit moment een leuke studentenactie. Je krijgt een iPod Nano b.v. voor maar € 70,- + € 160,- retour bij aanschaf van een MacBook en iPod. Ik neem aan dat je vast wel iemand kent die nog studeert (Apple kan het eventueel controleren).

Met Apple producten mag Media Markt niet stunten qua prijzen dus daarvoor hoef je het niet te doen. Ik zou het als ik jou was ook gewoon bij Apple bestellen. De service daar (ophalen wanneer het stuk is) is gewoon super! Ik heb zelf een keer een kapotte iPod gehad en het werd binnen 2 dagen opgehaald bij me thuis, wanneer het mijn uit kwam!!

Mochten ze over die 2 jaar garantie ontkennen?
    Als het product b.v. na 1,5 stuk gaat gewoon goed dreigen met consumentenbond etc. en uiteindelijd gaan ze wel over stag. Zelf een keer meegemaakt bij de Its met een pc…

Bijdrager
    sebavl
    ”MrJvG”

Bij Apple hebben ze op dit moment een leuke studentenactie.

Jammer genoeg geldt dit (nog ?) niet voor ons, Belgen..

Bijdrager
    MrJvG

Ik zie het inderdaad niet op de Apple BE site staan!
    Misschien even bellen na de Apple Store Belgie..
    Probeer het gewoon… de actie is niet alleen in Nederland maar in meedere landen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.