9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    0_0_0_0

Kop -en voetteksten uitschakelen bij printen

Hallo community, ik ben nieuw hier. Ik ben Rinus, een man van 60 jaar en sinds vorig jaar bezit ik een Macbook air 13. Ik was helemaal klaar met Windows en was op zoek naar een stabiel “bakkie”.

Ik was tot enkele weken geleden heel erg tevreden met m’n Mac en ondervond geen problemen. Sinds de upgrade naar El Capitan gaat het allemaal niet meer zo lekker en ik heb spijt van mijn upgrade. Ik heb al drie uur met Appel support aan de telefoon gehangen maar zij kunnen me ook niet helpen.
    Ik wil graag terug naar Mavericks, maar dat schijnt niet meer te kunnen. Balen! Ik wacht nu op de updates van Apple.

Tot zover mijn introductie. Als je meer wilt weten….steek van wal.

Mijn (eerste) vraag is echter:

Hoe kan ik mijn printerinstellingen zo wijzigen dat ik bij het printen van webformulieren geen kop -en voetteksten meer heb? Ik kan het wel uitschakelen maar moet dat bij elke nieuwe printopdracht steeds weer doen. Ik wil dat permanent uitgeschakeld hebben.

Ik werk nu met Firefox maar wil ook met Safari werken maar die print altijd een (blanco) pagina meer uit en dat krijg ik ook niet uitgeschakeld. Daarom gebruik ik nu Firefox.

Zowel in de helpfunctie van Safari alsook in die van Firefox vind ik geen oplossing.

Omdat ik nog meer vragen over Mac heb en dit misschien in de standaardinstellingen van Mac zit, ben ik deelnemer geworden aan dit forum.
    In de hoop dat iemand mij kan helpen.

Wie o wie heeft voor mij een

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Jan David Hanrath. Reden: verplaatst naar juiste forum

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Safari print elke keer een extra blanco pagina uit? Dat is wel een beetje vreemd. Als je in het afdrukvenster door de voorvertoning van de afdruk bladert, staat daar dan ook die lege bladzijde tussen? Zo ja, dan kun je kiezen om niet alle pagina’s uit te printen.

Staat er geen blanco bladzijde bij, llik dan in het afdrukvenster eens op de knop Toon details, om te zien of je dan een instelling kunt vinden die dat wellicht veroorzaakt — bijvoorbeeld dat er een voorblad (dat toevallig blanco is) bijkomt of zo.

Bijdrager
    jv65

Hoe kan ik mijn printerinstellingen zo wijzigen dat ik bij het printen van webformulieren geen kop -en voetteksten meer heb? Ik kan het wel uitschakelen maar moet dat bij elke nieuwe printopdracht steeds weer doen. Ik wil dat permanent uitgeschakeld hebben.

Je kunt printerinstellingen opslaan en die als standaard instellen.

Bijdrager
    0_0_0_0

Allereerst, allebei hartelijk bedankt voor jullie reactie.

Ik wordt langzaam maar zeker gek van mijn Mac. Voordat ik wilde reageren heb ik het printen weer uitgebreid uitgetest en wat blijkt…..in Safari kan ik nu opeens een webdocument gewoon uitprinten. Ik krijg dus niet eerst een leeg vel voordat ik mijn gewenste afdruk krijg.
    Kop -en voetteksten kan ik in Safari gewoon uitzetten en dat werkt perfect, maar dat was al zo. Het probleem in Safari was de lege pagina die altijd eerst werd afgedrukt en in Firefox de kop -en voettekst die ik niet kon uitschakelen. Dat kan nog steeds niet.
    Maar als Safari het nu goed doet ga ik gewoon weer Safari gebruiken ipv Firefox.

Sinds de upgrade naar El Capitan is mijn Macbook sowieso een spooktoestel geworden want nu start het automatisch Photoshop op zodra ik inlog. Dat heeft het nog nooit gedaan. Ik krijg het niet op de gebruikelijke manier uitgeschakeld.
    Ik wacht nu maar weer af of het vanzelf overgaat. Misschien gaat internet via de Thunderbold binnenkort ook weer werken zoals het deed voor de upgrade.

Mensen, bedankt!

Bijdrager
    0_0_0_0

Update:

Safari is weer begonnen met het uitprinten van een leeg blad voordat de gewenste pagina’s worden uitgeprint.

En weer iets nieuws: Als ik aan mijn websites wil werken worden bestanden met de extensies .tpl en php steevast dor Photoshop geopend.8-O

Heeft iemand dit ook ooit ervaren? Hoe is het opgelost?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bestandsassociaties veranderen niet spontaan, dus daar is iets aan de hand. Ben je de enige die deze computer gebruikt? Want zo niet, dan lijkt me de kans aanwezig dat een andere gebruiker zomaar wat zit te doen, wellicht zonder door te hebben wát dat nu precies is.

Wat automatisch opstarten van Photoshop (of andere programma’s) betreft: dat kan zijn omdat je aangegeven hebt dat het altijd automatisch moet starten, of omdat het nog openstond toen je de computer uitzette. Het eerste geval kun je controleren door met rechts te klikken op het programma-icoon in je Dock en dan naar Opties te gaan in het menu dat verschijnt. Staat dat uit, zorg dan dat je het programma stopt voordat je de computer uitzet — en dus niet alleen alle vensters ervan sluit, want dat is niet hetzelfde als het programma stoppen.

Bijdrager
    0_0_0_0

Jakko, bedankt voor je reactie.

Ik ben echt de enige die gebruik maakt van deze laptop. Mijn vrouw heeft een hekel aan laptops dus zij werkt alleen met haar eigen Windows desktop.
    Verder is er niemand in de buurt.

In het dock staan echt alleen programma’s die ik daar wil hebben en daar valt Photoshop niet onder. Ik heb enkele malen geprobeerd of het effect had als ik via het icoon van Photoshop via automatisch opstarten koos. Dat maakte geen verschil. Na het invoeren van mijn inlogcode start PS gewoon op. Overigens alleen nadat de laptop volledig wordt opgestart. Dus niet met inloggen vanuit slaapstand.
    Programma’s die ik gebruikt heb sluit ik allemaal af via cmd-Q en daarna schakel ik de laptop uit. Dat doe ik elke avond.

Voorheen, toen ik Mavericks gebruikte, had ik nergens last van en genoot ik van mijn ‘Appeltje’.
    Nu gebeurt er vanalles waar ik (nog) geen controle over heb.
    Ik vind dit zo vervelend dat ik gisteren Photoshop heb verwijderd en nu gebruik wil gaan maken van Pixelmator maar dat moet ik nog leren.
    Ik wil PS echter wel blijven gebruiken zolang ik Pixelmator niet ken omdat wij een soort webshop hebben in ansichtkaarten. Dus ik kan dat programma niet echt missen.

Het printen blijft vooralsnog een probleem.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat het niet opent wanneer de computer wakker wordt uit sluimerstand is niet zo vreemd, want dat is geen opstarten — dat is wakker worden:) Wanneer je de computer uitzet, haal dan eens het vinkje weg waarmee je aan kunt geven of programma’s de volgende keer opnieuw geopend moeten worden, en kijk of Photoshop weer start als je de computer de volgende keer aanzet.

Bijdrager
    0_0_0_0

Hoi Jakko,

Wat jij hierboven aanhaalt heb ik allemaal geprobeerd maar dat maakte geen verschil.

Ik heb Photoshop verwijderd. Daarna was ik nog niet tevreden en heb de laptop geheel gewist en alles opnieuw geïnstalleerd. Photoshop staat er nog niet op. Pixelmator wel.
    Hij lijkt het nu beter te doen. De Mac is wat sneller geworden. Vooral het afsluiten gaat sneller.

Mijn printprobleem bestaat nog steeds. Als ik een document wil uitprinten van 1 pagina krijg ik twee pagina’s waarvan 1 leeg. Ik heb dit bij Mavericks ook eens gehad en moest een kleine instelling wijzigen. Daarna was het over. Helaas ben ik die instelling vergeten dus moet ik weer opnieuw zoeken naar de oplossing. Ik probeer het weer met safari en heb Firefox nog niet geïnstalleerd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.