20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

Koopjes uit China

http://www.bageyu.com

Voor de waaghalzen onder ons.
    Je vraagt je af, hoe het kan. Dat zoiets gewoon op het internet schijnt te mogen/kunnen bestaan.

Moderator
    Strifer

dat is gewoon nep. geen waaghalzerij, gewoon niet doen.

Bijdrager
    TRA

Graag niet meer van dat soort bagger (dubbel)linken.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, die komt elke maand wel een keer ergens voorbij.

Motorfietsen van 13.000 die voor 1900 worden verkocht of zo.
    Natuurlijk. Gewoon even bestellen.Wat kan het schelen!

Bijdrager
    sally

Als dit bedrijf elke maand een keer voorbij komt, wordt er blijkbaar niets tegen gedaan.

Bijdrager
    darkken

xD ik denk dat het veel nep zooi is of dat het nooit aankomt;)

als je dan toch goedkope dingen wil, ga dan naar dealextreme

Bijdrager
    KarelWillem
    darkken op 22 november 2010

xD ik denk dat het veel nep zooi is of dat het nooit aankomt…

Zou het waar wezen?

Ik had toch verwacht dat mijn Yamaha motor wel zou aankomen.

Kan ik hem hier lekker – met 7500 euro winst – voor een prikkie weer van de hand doen.

Bijdrager
    KarelWillem
    sally op 22 november 2010

Als dit bedrijf elke maand een keer voorbij komt, wordt er blijkbaar niets tegen gedaan.

Dit bedrijf en 275 varianten er op ja.

Bijdrager
    Macosxachist

Bel de internetpolitie!:nerd:

Bijdrager
    Ezri Dax

Op eBay kom je heel veel aanbiedingen tegen uit China, blaasinstrumenten, die dan voor extreem lage prijzen verkocht worden. De verzendkosten trekken dit dan weer recht, helaas. Nooit iets van gekocht ondanks het feit dat de beoordelingspercentage altijd boven de 95% ligt.

Volgens mij zitten er echt wel bonafide handelaren tussen, maar welke, dat is de vraag.

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn ontelbare handelaren vanuit China, waarmee het prima werken is.

Maar als een motorfiets 12.000 euro minder kost, is er wel wat anders aan de hand dan alleen maar een handige inkoper.

Bijdrager
    sally

Met een paar kleine verbeteringen, zou het er een stuk overtuigender uitzien.
    Zo vraag je je af waarom deze Chinees niet de moeite neemt om de echte prijzen juist te vermelden.
    Dat gaan we natuurlijk ook nog wel meemaken, dat het er allemaal een stuk overtuigender uit gaat zien.
    Gevoegd bij het feit dat er al volop goedkope spulletjes door Europeanen in Chinese webwinkels gekocht worden..etc etc..
    Ik kwam hier op door te reageren op wat er uitzag als een gewone tweedehands MacBook advertentie (met specs foutje) van een Amsterdammer.
    Ik kreeg toen een fijne email van dit bedrijf:

Hallo, lieve vriend, heel blij te horen van u, onze producten zijn nieuw en origineel met goede conditie..
    etc etc,,

Zo gaat dat, en ik ben toch benieuwd hoeveel visjes zo’n bedrijf hermee vangt.

Bijdrager
    Ezri Dax

Dan zou je eigenlijk de fabricage prijs van zo’n motor moeten weten. Volgens mij ligt de verkratting + verzendprijs van een losse motor rond de 1000 a 1500 euro.
    Aangekomen in nederland moet je nog btw en bpm betalen. Dat zal ook wel zo’n 1000 euro zijn als het niet meer is.
    Je zult hem zelf rijklaar moeten maken en deels in elkaar zetten.

Even het feit daar latrn dat het bijna zeker om een oplichter gaat, is het prijsverschil minder groot dan aangrnomen.

Bijdrager
    Macosxachist

Zo gaat dat, en ik ben toch benieuwd hoeveel visjes zo\’n bedrijf hermee vangt.

Er zwemmen heel wat domme visjes rond. De return on investment kan dus best groot zijn.

Bijdrager
    KarelWillem
    MadDonna op 22 november 2010

Dan zou je eigenlijk de fabricage prijs van zo’n motor moeten weten. Volgens mij ligt de verkratting + verzendprijs van een losse motor rond de 1000 a 1500 euro.

Even het feit daar laten dat het bijna zeker om een oplichter gaat, is het prijsverschil minder groot dan aangenomen.

Natuurlijk.
    Zo’n webwinkel koopt ze rechtstreeks bij Yamaha in voor 850 euro, terwijl een dealer er +10.000 voor moet betalen.

Bijdrager
    KingAchille

SPAM

Bijdrager
    Hansi2124

Er wordt een reactie van Sally gevraagd waarom je dit hebt gedaan:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/moderatie

Eerlijk gezegd vind ik dit niet onder spam vallen; er wordt gewoon melding gemaakt van een dubieuze site en hierop doorgebabbeld…

Moderator
    Pete.Z

Duidelijk geen spam, terugzetten of met goeie reden op slot.
    Sally komt hier al heel lang, en spamt niet.

Bijdrager
    Ezri Dax
    KarelWillem op 22 november 2010

Dan zou je eigenlijk de fabricage prijs van zo\’n motor moeten weten. Volgens mij ligt de verkratting + verzendprijs van een losse motor rond de 1000 a 1500 euro.

Even het feit daar laten dat het bijna zeker om een oplichter gaat, is het prijsverschil minder groot dan aangenomen.Natuurlijk.

Zo\’n webwinkel koopt ze rechtstreeks bij Yamaha in voor 850 euro, terwijl een dealer er +10.000 voor moet betalen.

Nee, dat is te kort door de bocht, wat ik alleen wil zeggen dat een nieuwe motor gekocht in china of japan echt heel wat minder kan kosten aangezien je tussenhandel en dealer uitschakelt. Goed voorbeeld is dat je een tweedehands motor of auto bij onze oosterburen voor heel veel geld minder kan kopen, terwijl de basisprijs soms zelfs hoger ligt in de nabij gelegen landen.

Trouwens helemaal veilig ben je natuurlijk als je kunt betalen bij aflevering.

Bijdrager
    KarelWillem

…Goed voorbeeld is dat je een tweedehands motor of auto bij onze oosterburen voor heel veel geld minder kan kopen, terwijl de basisprijs soms zelfs hoger ligt in de nabij gelegen landen….

Nee. De basisprijs ligt in veel gevallen zelfs lager.
    Alleen de belastingen zijn (veel) hoger.

Maar ik denk dan ook dat je dit had willen schrijven… (?):

…terwijl de basisprijs soms zelfs hoger ligt dan in de nabij gelegen landen….

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.