12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    remier

Koopadvies TFT monitor (Lacie Photon18Vision)

Al een tijdje ben ik van plan om mijn Compaq QVision 21″ aquarium te vervangen door een mooi en vooral goed TFT scherm, liefst een 18″ of hoger.

Eigenlijk had ik natuurlijk een Apple Cinema display willen hebben, maar omdat ik nog ff een 1,5 jaar met me iBook wil werken heb ik dus een TFT met VGA connector nodig (way da go Apple)

Nu is mijn keuze een beetje gevallen op de Photon18Vision van Lacie, te koop bij MacStuff.nl voor 579,- ex. deze heeft een VGA+DVI ingang en er zit een ADC->DVI adapter bij

Vraag is ofdat er misschien forummers zijn die deze thuis hebben staan c.q. ervaringen hebben met dit model en deze met mij willen delen?

Ook altijd welkom zijn tips over andere goede TFT 18″> display, eis is wel dat er zeg maar geen ‘dikke’ rand omheen zit, me budget is +/- 850,-

Alvast bedankt!

Bijdrager
    macpro

Bij de Makro komt morgen een Samsung 17″ breedbeeld TFT monitor in de aanbieding voor 399 euro excl. BTW.
    Info kun je hier vinden en anders even Googlen op “Samsung 172W”.

Bijdrager
    Thijs van Tol

Ik wil ook graag een Apple Cinama Display kopen, maar ik krijg van steeds meer mensen te horen dat ik dat beter niet kan doen.
    Ze zeggen dat een TFT scherm niet lang te leven heeft (+/- 3-4 jaar) en dat er vaak ontzettend veel dode pixels in zitten.

Wat moet ik doen? :cry:

Bijdrager
    remier
    ”macpro”

Bij de Makro komt morgen een Samsung 17″ breedbeeld TFT monitor in de aanbieding voor 399 euro excl. BTW.
    Info kun je hier vinden en anders even Googlen op “Samsung 172W”.

hmmm, ik zie hem niet in het Makro krantje staan, weet je dat zeker?
    Want da’s wel een heel mooi prijsje voor een breedbeeld TFT…

edit: Sorry, hij staat in het special krantje….

Denk dat ik morgen maar ff langs de Makro cross

Bijdrager
    Schrijvert

Hoe zijn eigenlijk de meningen over de Formac 20 inch TFT schermen?
    Ik zou deze graag willen aanschaffen en nu we het er toch over hebben laat ik even de mening over dit scherm peilen…

bedankt,

Bijdrager
    macpro

Laat dan ook ff weten wat je ervan vindt.
    Een collega van mij zit er ook over te denken voor zijn PowerMac G4.

Bijdrager
    Sambo

Er komen nieuwe Apple schermen aan. Dikke kans dat je een ‘oud’ model voor flink minder op de kop kunt tikken. Of een 2de hands op tweedehandsmac.nl

Bijdrager
    remier
    ”Sambo”

Er komen nieuwe Apple schermen aan. Dikke kans dat je een ‘oud’ model voor flink minder op de kop kunt tikken. Of een 2de hands op tweedehandsmac.nl

Ja gaaf, alleen daar zit dus geen VGA connector op :cry:

Bijdrager
    ikki

Ik heb een Sony X93 gekocht. Met 2 analoge ingangen en 1 DVI ingang.

Als je hem bij pcvergelijk.nl besteld dan heb je pixelgarantie. Dit betekend dat als je 1 kapotte pixel (of subpixel) hebt dat je hem dan om kan ruilen. Ik heb hier 2 keer gebruik van moeten maken.

Bijdrager
    Macteach

Net een gloednieuwe Apple 20″ Cinema display aangeschaft: ja hoor, 1 defecte subpixel! Een groene die altijd aanstaat. Op een wit vlak zie je dat dus niet (dan staat tenslotte alles ‘aan’) maar op een donker (zwart) vlak staart eeen groen pixeltje me stralend aan.
    Nou begrijp ik dat ik nog geluk heb, want Apple hanteert 5 defecte(sub)pixels als aanvaardbaar!
    Ik heb hier een 2 jaar oude iiyama 18″ TFT: pixelperfect, nog een ‘goedkope’ 15″ LiteOn: ook pixelperfect.
    En dan schaf je een duur Apple scherm aan: voor het eerst geconfronteerd met het verschijnsel defecte pixel!
    …en daar moet je dan mee leren leven want valt binnen de norm…

GGGRRRRRR!!!

Bijdrager
    Torz

Lacie schermen zijn van buitengewone kwaliteit. Mooi scherm en goed te calibreren.

Bijdrager
    reactor
    ”Torz”

Lacie schermen zijn van buitengewone kwaliteit. Mooi scherm en goed te calibreren.

Ik heb sinds drie weken een LaCie PhotonVision 20″, met bureau-klem.
    Echt een schitterend beeld, met één rode pixel, die alleen zichtbaar is wanneer ‘ie zwart moet weergeven.

Dat deze monitor van LaCie de voorkeur kreeg boven de 20″ van Apple is dat die ‘maar’ 1680 x 1050 beeldpunten weergeeft. Dat zou voor mij een teruggang zijn van netto 156000 pixels, omdat het een 21″ CRT-monitor heeft vervangen met, evenals de PhotonVision, 1600 x 1200 pixels.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.