4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

[opgelost] koopadvies gevraagd

Ik heb een mediaspeler van WD, die langzaamaan de geest geeft. Ik zou nu een Apple TV willen kopen, maar kan er niet achter komen of die kan wat ik wil.
    Ik heb films/foto’s op mijn NAS staan, die met de mediaspeler over het netwerk (bedraad) naar de tv afgespeeld moeten worden.
    De films zijn in allerlei formaten: ISO, MKV, VOB, H264, DiVX en wellicht vergeet ik er nog een of twee.

Kan de huidige Apple TV dat voor me doen?
    Moet ik op ATV 4 wachten?
    Of kan de ATV 4 dit allemaal afspelen wanneer ik daar de (nog uit te komen) app van VLC op zet?

Graag jullie advies.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  abbenhui.

Moderator
    Poezenbeest

Sowieso wachten… Qua media-formaten ga je er met de nieuwe niet op vooruit en het toelaten door Apple van VLC blijft een vraag. Afspelen van een NAS kunnen zowel de oude, als de nieuwe, via iTunes.

Bijdrager
    TheBigZ
    abbenhui op 11 oktober 2015

De films zijn in allerlei formaten: ISO, MKV, VOB, H264, DiVX en wellicht vergeet ik er nog een of twee. Kan de huidige Apple TV dat voor me doen?

De Apple TV kan van alles en nog wat afspelen, mits je je Mac gebruikt en een programma als Beamer. Of via een iPhone/iPad.

Als je direct vanaf je NAS (zonder dat je Mac aanstaat) al deze formaten wilt kunnen afspelen, ben je nog steeds het beste uit met een standaard mediaplayer, te koop voor circa €100.

http://tweakers.net/pricewatch/391430/wd-tv-personal-edition.html

Bijdrager
    abbenhui

Duidelijke antwoorden; dank.
    Afspelen via mijn Mac / iTunes is niet de bedoeling, het zou rechtstreeks aan de NAS moeten hangen.

Ik ga voor het advies van Big Z en koop weer een nieuwe WD speler.

Dank, allen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.