One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » Koopadvies Apple Led Cinema Display of Thunderbolt Display

Koopadvies Apple Led Cinema Display of Thunderbolt Display

Profielfoto van Simonio

Simonio op 06 april 2012 #

Hallo iedereen

Ik zit al een tijdje met een vervelend dilemma:
ik heb een MacBook Pro (zonder thunderbolt) en zou daar graag een groot Led Cinema Display van apple op aansluiten.
Omdat er ook een thunderbolt display bestaat (en deze recenter is uitgebracht) vraag ik me af of het niet beter is om die te kopen, maar dan bedenk ik dat het niet eenvoudig/onmogelijk is om mijn versie van de Macbook Pro daarop aan te sluiten, of is er wel een manier?

Alvast bedankt voor jullie raad.

Profielfoto van MBPuser

MBPuser op 06 april 2012 #

Ik zou zowieso gaan voor de Thunderbolt Display in jouw geval. Je kan hem ook aan Firewire hangen van je MBP en als je misschien een keer een nieuwe Macbook koopt zit het er vast en zeker wel op dus dan ben je er helemaal klaar voor :thumbsup:

Profielfoto van diotav

diotav op 06 april 2012 #

^ FireWire? :ftim:

Dat gaat simpelweg niet werken. Je enige optie is een LED Cinema Display.

Profielfoto van MBPuser

Poorten voor randapparatuur Thunderbolt Display.

Drie USB 2.0-poorten met eigen stroomvoorziening.
   FireWire 800-poort.
   Gigabit Ethernet-poort.
   Thunderbolt-poort.
   Kensington-beveiligingssleuf.

Dan kan een MBPro er toch ook gewoon aan ?

Profielfoto van diotav

MBPuser op 06 april 2012

Drie USB 2.0-poorten met eigen stroomvoorziening.
FireWire 800-poort.
Gigabit Ethernet-poort.
Thunderbolt-poort.
Kensington-beveiligingssleuf.

Deze poorten zitten overigens op het Thunderbolt Display. De MacBook Pro van de TS heeft geen Thunderbolt, dus gaat alleen een LED Cinema Display werken.

Profielfoto van MBPuser

Dat was me wel duidelijk, maar hoezo kan TS zijn Macbook Pro niet via Firewire aansluiten dan ?

Profielfoto van diotav

Het Thunderbolt Display heeft alleen een Thunderbolt en MagSafe aansluiting. Deze splitsen zich op de achterkant van het display weer op naar bovengenoemde connecties (hub). FireWire dient overigens alleen voor data.

Profielfoto van MBPuser

Ik snap er geen reet meer van maar je hebt er duidelijk meer verstand van als mij dus ik hou m’n mond wel:wink: De reden waarom ik dat zei is dat mijn zwager ook een Thunderbolt Display heeft en mijn MBP zonder Thunderbolt daar wel vaker aangehangen heeft. En als je er dan toch 1 gaat kopen…

Profielfoto van tarun

tarun op 06 april 2012 #

De Thunderboltpoort bestaat uit twee delen:
– PCI-e voor extreem snelle dataoverdracht;
– Mini Displayport voor video met audiosignaal.
Wat je nodig hebt is dus een DVI (zit in je MBP?) naar Mini Displayport adapter. Kijk daarvoor bijvoorbeeld bij allekabels.nl. Let er goed op dat je de juiste DVI neemt (mannetje of vrouwtje).

Profielfoto van Soulshaker

Soulshaker op 06 april 2012 #

klopt niet wat je zeg tarun , hij heeft een macbook pro met mini display poort

Zo een omvormer heb je helemaal niet nodig
Hij kan gewone schermen gebruiken van andere merken
Hij kan de cinema display met displayport gebruiken
En hij kan de 27″ imac met displayport gebruiken (die  ook als extern scherm gebruikt kan worden)

Schermen en imacs met thunderbolt werken niet

Profielfoto van stel maar

stel maar op 06 april 2012 #

lees het zelf maar
Systeemvereisten: Mac met Thunderbolt

vandaar dat ze ook nog steeds het LED Cinema Display aanbieden.

Profielfoto van tarun

tarun op 06 april 2012 #

Soulshaker op 06 april 2012

klopt niet wat je zeg tarun , hij heeft een macbook pro met mini display poort …

Dat kan, maar ik lees nergens welke videopoort hij beschikbaar heeft. Mocht dat Mini Displayport zijn dan werkt een Thunderbolt Display op die MBP.

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 06 april 2012 #

Verplaatst naar juiste sub-forum

Profielfoto van Rivanov

Rivanov [moderator] op 06 april 2012 #

Een Thunderbolt Display werkt alleen op een MacBook Pro/Air die Thunderbolt aansluiting heeft. Heeft je MacBook Pro/Air nog gewoon een normale Mini Display Port, dan werkt het 27″ Thunderbolt Display NIET!

tarun op 06 april 2012
Soulshaker op 06 april 2012

klopt niet wat je zeg tarun , hij heeft een macbook pro met mini display poort …

Dat kan, maar ik lees nergens welke videopoort hij beschikbaar heeft. Mocht dat Mini Displayport zijn dan werkt een Thunderbolt Display op die MBP.

http://www.onemorething.nl/profiel/simonio

Profielfoto van diotav

Thunderbolt is backwards compatible met Mini DisplayPort, niet andersom.

Profielfoto van Simonio

Dus moet ik uit de reacties afleiden dat ik mijn MBP zonder thunderbolt op geen enkele manier kan aansluiten op het Thunderbolt display?

dat klopt

Profielfoto van Simonio

Okey, dan koop ik maar fijn een Led Cinema Display…:sarcastic:

Profielfoto van Hessel89

Hessel89 op 06 april 2012 #

LUISTER MENSEN! om alle onduidelijkheid te voorkomen!!!!

THUNDERBOLT WERKT NIET OP MINI DP!!!

Ik weet dit omdat ik zelf een Thunderbolt Display heb gehad. Ik dacht in eerste instantie dat alleen de extra functies niet zouden werken maar het beeld wel. niet dus. wanneer ik hem aansloot op mijn 2010 MBP gebeurde er niets! Beeld was op geen enkele manier te activeren!

Ik kon gelukkig het Beeldscherm terugbrengen en heb hem omgeruild voor een Cinema Display. werkt perfect.

dus wat mensen ook zeggen.. MiniDP is NIET forward compatible met Thunderbolt!!! Thunderbolt is wél backward compatible met MiniDP, wat betekend dat je je Cinema Display wel zonder problemen op een Thunderbolt mac aan kan sluiten.

voor diegene die wél een Thunderbolt Mac hebben. ik heb gehoord dat de Macbooks bij Thunderbolt Displays heter worden dan bij Cinema Displays. dit zal te maken hebben met de Thunderbolt Chip die blijkbaar niet optimaal is gebouwd. dus ik raad ten alle tijden een Cinema Display aan.

verder is er nóg iets. Macs zijn de enige computers die Thunderbolt gebruiken voor hun grafische outputs. Stel dat je eens een Windows laptop zou willen aansluiten op je TBD, dan kan dat dus niet. dat kan wél met de CInema Display omdat MiniDP een gestandaardiseerde aansluiting is.

Profielfoto van KR1275

KR1275 op 07 april 2012 #

De keuze is toch simpel? Moet je extra betalen voor de Thunderbolt-aansluiting? Dan koop je het exemplaar zonder! Vergeet dat Thunderbolt, over een paar is dat weg en zit jij met je dure spullen. Alle elektronicawinkels liggen vol met USB3 spullen, dus binnenkort zal Apple overstag moeten (ze zullen nu wel niets doen vanwege een kapitale deal met Intel…, ’t zou me niets verbazen). Ik dacht dat met de dood van de dictator, Apple wat meer naar de gebruikers ging luisteren, maar kennelijk staat het hoofdkantoor in Pyongyang.
.
Ik snap die hele heisa om Thunderbolt ook niet. Voor data van beeld en geluid is HDMI zeer uitgebreid inzetbaar en voor kantoorwerk was er al DVI. Deze verbindingen voldoen uitstekend. Het lijkt me dat de toekomst voor dataverkeer tussen allerlei apparaten als printers, opslag e.d. in de nabije toekomst draadloos gaan. Voor de massa is dat snel genoeg (en wifi wordt alleen maar sneller).

Over dit topic

Gestart op 06 april 2012 door Simonio

Laatste reactie door KR1275

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?